Searching
Search

Gurmánsky butik

Reštaurácia, bistro, snack, bar, street food, kaviareň, pekáreň, gastropub a mnohé iné koncepty si spájame s gastronómiou, väčšinou však medzi nimi butik nenájdete. Preto nás zaujala nová bratislavská prevádzka s názvom Gurmánsky butik. A za butikom je – ako inak – modelka.

Prečo butik? „V butiku kupujete luxus, nadštandard, má v sebe nádych noblesy a výnimočnosti. Hľadáte v ňom originalitu a nie konfekciu. A presne o tom je náš koncept – preto butik. A gurmánsky preto, lebo ide o výnimočnosť a originalitu v jedle,“ vysvetľuje zakladateľka a spolumajiteľka konceptu Michaela Budáčová. Myšlienka gurmánskeho butiku jej napadla iba pred rokom, z neho venovali päť mesiacov stavebným úpravám. Svoj nápad zdieľala s človekom „od fachu“. Richard Kalanin vyštudoval hotelovú akadémiu vyštudoval v Humennom, no skúsenosti s francúzskou kuchyňou a lásku k nej získal počas svojho trojročného pobytu v Paríži.

Červený rúž a oblak parfumu

A prečo Colette? Pod vznešeným francúzskym menom si  môžete predstaviť šarmantnú Francúzsku s červeným rúžom s vôňou francúzskeho parfumu... Práve toto meno zanechalo v Richardovi krásne spomienky na Francúzsko a Paríž. Krásny a voňavý Paríž. Aj počas jeho praxe v jednej z parížskych reštaurácií patrila k pravidelným návštevníkom dáma menom Colette. Jej tvár nikdy nevidel, no vždy ju sprevádzal osobitý šarm ženy a očarujúci parfum.

Kým Richard zostal vo svojich kuchárskych vodách, pre Michaelu bolo v branži všetko nové. „Na začiatku ma prekvapili najmä prísne hygienické štandardy, ktoré musia spĺňať prevádzky na Slovensku, napríklad počet umývadiel. O takýchto detailoch som predtým nemala ani tušenie. Celkovo mi podnikanie v gastronómii prináša každý deň nejaké prekvapenia,“ usmieva sa.

Paríž na tanieri

Najväčšou výzvou v dnešných časoch je nájsť personál a s ňou sa popasovali aj v Colette. Dnes majú v kuchyni dvoch zamestnancov, skvelú dámu, ktorá má na starosti pečenie a pastry sekciu a dvoch ľudí na bare. Výzva bolo o to náročnejšia, že koncept má otvorenú kuchyňu a je viac zameraný na interakciu medzi personálom a zákazníkom. Na druhej strane je pre hostí skvelé konverzovať so šéfkuchárom popri tom, ako im na „zdieľaných“ tanierikoch pripravuje večerné menu Paríž na tanieri. Rovnako je otvorený aj bar, kde priestoru kraľuje priznaný bar a vitrína plná francúzskych delikatés. V nej dominujú najmä francúzske madlenky, ktoré si vďaka gurmánskemu butiku získavajú srdcia Slovákov. „Musím povedať, že máme úžasných zákazníkov. Zatiaľ máme len dobré skúsenosti, všetci sú veľmi milí a je ich radosť obsluhovať. Dokonca sme si za krátky čas vybudovali aj stálu klientelu, ktorú si veľmi vážime. Tešíme sa, že vďaka nám začali ľudia objavovať nové chute – chute Paríža.“

No prvenstvo v predaji si od začiatku držia madlenky, ktorých chute obmieňajú a vymýšľajú nové kolekcie. „Myslím, že ich okolie začína milovať, tiež je to skvelá pochúťka pre deti, nehovoriac o Francúzoch, ktorí sa vďaka nim u nás cítia ako doma,“ usmieva sa Michaela. Z večerného menu sú najpopulárnejšia Foie Gras, Bavette Steak a jahňací bourguion.

Ďalšie plány

Okrem madleniek chcú prinášať stále niečo nové z parížskej kuchyne, viac pracovať na cateringovej sekcii, ktorá mala na doterajších akciách veľký úspech. „Chceme viac eventov, nových dezertov a spoluprác, na ktorých teraz pracujeme. Chcem, aby Colette bola miestom place to be, kde sa ľudia radi stretávajú, rozprávajú a zažívajú spolu niečo skvelé a chutné,“ uzatvára majiteľka.  

Text: Lea Lisá

Foto: archív Colette

 

Partners