Searching
Search

Rum a cigara sú životným štýlom

Pitie pravých rumov je rituálom, ktorý je možno viac o životnom štýle ako o drinku.

Naším zámerom je naozaj viesť ľudí k vychutnaniu si prítomného okamihu. Celá koncepcia našich prevádzok, v ktorých nájdete okolo 130 druhov rumov z celého sveta a 60 druhov ručne šúľaných cigár, je postavená na myšlienke poskytnutia jedinečnej chvíle v jedinečnom priestore. Áno, ide o životný štýl. Každý rum má svoje opodstatnenie, pokiaľ si nájde svoju klientelu – doslova splnil svoje poslanie. Podobne naše poslanie je splnené, ak si hosť čas strávený u nás vychutná. S našimi hosťami často vzniká až priateľský vzťah, mnohí k nám posielajú svojich kolegov. Inými slovami – s úsmevom prichádzate, s úsmevom odchádzate.

V akej cenovej kategórii sa pohybujú vaše rumy?

Od 3,50 eura do 250 eur za pohárik.

A Zacapa, ktorý považujete za najlepší na svete?

Ten je za 10 eur, ale závisí to od mesta, kde ho podávame a taktiež či je čistý, alebo podávaný spôsobom Perfect Serve.

Máte rumové bary v rôznych kútoch Slovenska aj v zahraničí. Aký je rozdiel medzi jednotlivými prevádzkami? Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?

Zásadnejší rozdiel medzi nimi nie je, rozdiel je skôr vo vekových kategóriách. Skúšali k nám chodiť aj stredoškoláci, ktorí ešte nemali 18 rokov, ktorých sme, samozrejme, usmernili v zmysle, že ich čas ešte neprišiel. Dnes sú z nich naši pravidelní zákazníci a občas si s úsmevom spomenieme na obdobie, keď to s nami skúšali. Často sa hovorí, že človek má problém s alkoholom. Ja hovorím, že človek má problém bez alkoholu. Všetko má svoje opodstatnenie. Ako hovorili naši predkovia – ak všetko dokážete užívať s mierou, tak to má svoj význam.

Čím sa vyznačuje kultúra pitia na Slovensku?

Zistil som, že ľudia po vypití alkoholu zvyknú piť tzv. brzdu – zapíjať. Na otázku, prečo to robia, mi väčšinou povedali: lebo mi to nechutí. A to mi je čudné. Prečo piješ niečo, čo ti nechutí, je ti z toho zle a ešte si ochotný za to zaplatiť? Asi tu niečo nebude v poriadku. My sme preto radšej išli cestou vyššej kvality, menšieho množstva alkoholu a najmä užitia si danej chvíle.

Aký je trend párovania jedla a pitia v bare?

Buď používame náš projekt perfect serve v podobe malých pokrmových drobností, ktoré slúžia na zvýraznenie alebo doladenie chuťového zážitku, alebo aj pochutiny, ako pražené mandle, oriešky a podobne. Organizujeme eventy, kde kombinujeme alkohol s jedlom buď u nás, alebo v partnerských zariadeniach. Takýchto akcií sme už zrealizovali množstvo, prvá bola v košickom hoteli Dukát. Jedlá majú vždy ducha gastronómie krajiny, z ktorej pochádzajú jednotlivé rumy, a tie s nimi párujeme.

Máte svojich kuchárov?

Máme aj svojich kuchárov, lebo v rámci našej skupiny máme aj reštaurácie, puby a podobne, ale tento typ akcií vždy robíme so šéfkuchárom partnerskej reštaurácie, kde daný event prebieha. Jedlo je parketa daného šéfkuchára a rumy sú moja parketa.

Kde napríklad ste takéto degustácie organizovali?

V Košiciach, na Táloch v hoteli Partizán, na golfových turnajoch, v Rakúsku, v Poľsku v jednom z najznámejších hotelov, kde nám pripravili čokolády vhodné k našim rumom. Hostia majú veľmi radi tento typ akcie.

Spomeniete si na nejaké zaujímavé zážitky z vašich ciest za rumom?

Jednoznačne najsilnejším zážitkom je vždy osobná návšteva destilérií. Asi najväčší zážitok mám z Mexika, kde sme si pri degustácii tequily od barmana vypýtali citrón a soľ. Keď sme pri druhej fľaši našu požiadavku zopakovali, tak sa nás barman opýtal, čo to robíme. Odpovedali sme, že tak sa pije tequila a on, že odkedy. Takže to bola zaujímavá skúsenosť, že na celom svete som pil tequilu s citrónom a soľou, ale v Mexiku sa tak vôbec nepije.

Ste pre dané značky dovozcami?

Nie sme dovozcovia, na Slovensku jedna spoločnosť asi ani nie je schopná zabezpečiť všetky značky. Nové značky vznikajú doslova každý deň, rumy teda nakupujeme od dovozcov. Ale ako jedni z prvých na Slovensku prevádzkujeme rumový internetový obchod, kde sme zoskupili asi 400 druhov rumu. Snažíme sa ponúkať novinky a limitované edície, ktoré dokážeme zabezpečiť vďaka našim kontaktom vo svete. Napríklad pred dvomi rokmi sme v Bratislave ako prví na svete ponúkli Dictador abyss, ktorého bolo vyrobených iba 46 fliaš, a my sme mali v ponuke šesť. Až potom bola jeho svetová premiéra vo Francúzsku. 

Aké sú vaše ďalšie plány?

Máme pripravené nejaké tastingové akcie, ktoré na Slovensku ešte neboli realizované, ale ktoré nemôžem bližšie špecifikovať, lebo potom by sme už možno neboli prví :-).

 

Text: Lea Lisá

Foto: Fusion group SK a redakcia

 

Partners