Vyhľadávanie
Vyhľadať

Amazing Places. To, čo hľadáme, máme často pod nosom

Projekt Amazing Places zahŕňa desiatky výnimočných ubytovaní rôznej kategórie od romantických chalúp až po luxusné hotely. Majú jediný spoločný menovateľ – sú to miesta, kde by ste sa celkom určite chceli vrátiť, hovorí Hana Krausová, riaditeľka portálu, ktorý má dnes už 400 000 fanúšikov.

Ako a kedy vznikol projekt Amazing Places, ako sa postupne vyvíjal?

Projekt Amazing Places vznikol pred vyše piatimi rokmi. Založil ho Peter Kotík, ktorý roky podniká v hotelovom biznise, sám má v Prahe dva malé hotely. Peter chcel s rodinou navštevovať krásne miesta a často nevedel, kde ich má hľadať. Platforiem zoskupujúcich ponuku ubytovania je v Čechách dosť, ale už sa niekoľko krát „popálil“ a naletel klamlivej reklame. Tak začal objavovať čarovné miesta na vlastnú päsť a písal o nich na Facebook. Všetky navštívil osobne a testoval ich služby, či by sa na miesto vrátil aj druhý krát. A tak to funguje dodnes. Miesta, kde by sme sa nevrátili u nás v Amazing Places nenájdete. Dnes je nás vo firme takmer 10, práce a nových nápadov máme čím ďalej, tým viac, ale to hlavné zostáva. Stále jednotlivé miesta osobne navštevujeme, skúšame a iba tie vybraté odporučíme komunite s viac než 400 000 fanúšikmi.

Kto sú vaši fanúšikovia?

Sú to ľudia, ktorí radi cestujú, majú radi pekné veci, dizajn, architektúru a dobré jedlo. Radi si starostlivo vyberajú kam pôjdu, aby to stálo za to. Majú dobrý vkus a za kvalitné veci si radi priplatia.  

Aká je ich štruktúra?

Asi  75 % publika Amazing Places tvoria ženy. Sú to práve ony, kto často v rodinách rozhoduje o dovolenke. Hlavná veková štruktúra sú ľudia medzi 25 – 50 rokmi.

 Prekvapilo vás niečo, s čím ste pri zrode portálu nerátali?

Myslím si, že sme zo začiatku vôbec nepredpokladali, že sa z Amazing Places stane lovebrand a že to, čo robíme, bude baviť státisíce ľudí. Ja som do Amazing Places nastúpila pred vyše tromi rokmi a vtedy sme boli traja. Každý robil všetko a naozaj sme nemali ambíciu byť garantom kvality ubytovania v Česku a na Slovensku. Som nadšená z toho, kam sme projekt posunuli a k akej veľkej skupine ľudí dnes prehovárame.  

Čo spája jeho ubytovacie zariadenia?

Medzi našimi miestami klienti nájdu hotely, apartmány, penzióny aj malé chalupy. Všetky ale spája dôraz na detail a vysoká kvalita. Vzhľadom k tomu, že sme všetky miesta navštívili a máme veľmi blízke vzťahy s ich majiteľmi viem, že za veľkou väčšinou stoja skvelí ľudia, ktorí majú svoju prácu radi, a o čo viac, majú radi ľudí. O svojich hostí sa starajú s obrovským nasadením.

Stáva sa vám, že sa váš názor na „amazing“ ubytovanie nezhoduje s majiteľovým? Čo potom?

Samozrejme, že sa to stáva. Teraz oveľa častejšie, ako v minulosti. V poslednom roku sa nám prevádzkovatelia ubytovania sami hlásia so záujmom o zaradenie naše miesta. Bohužiaľ, mnohých z nich musíme odmietnuť, pretože sa do nášho konceptu nehodia. V Amazing Places si nemôžeme dovoliť spojiť naše meno s miestom, za kvalitou ktorého nestojíme. Pretože máme obmedzenú kapacitu miest, vyberáme si veľmi dôkladne. Zároveň musím ale vysloviť obdiv všetkým majiteľom a prevádzkovateľom hotelov, penziónov a chalúpok. Čím viac sme s nimi v kontakte, tým viac si ich prácu vážime. Preto pre mňa osobne je veľmi ťažké niektoré miesta odmietnuť keď vidím, koľko energie a práce do nej majitelia vložili. Ale, bohužiaľ, naše kapacity sú obmedzené a chceme prinášať naozaj to najlepšie, čo nájdeme.   

Čo to teda znamená v praxi? Musí zariadenie spĺňať na zaradenie medzi Amazing Places nejaké konkrétne podmienky?

Amazing Places nemá zoznam kritérií, ktoré by miesta museli spĺňať, ako napríklad veľkosť izby, najnovšia TV alebo wellness. Miesta vyberáme subjektívne, podľa nášho vkusu a našich skúseností. Vždy pre nás musia byť výnimočné, či už svojou lokalitou, dizajnom, ľuďmi, ktorí za nimi stoja. Je pro nás dôležitá atmosféra miesta a či sa v ňom cítime dobre. To isté chceme odovzdávať ďalej našim fanúšikom, ktorí sa rozhodnú ubytovanie navštíviť.

Ako funguje spolupráca s ubytovacími zariadeniami, aké sú podmienk?

Snažíme sa, aby spolupráca bola dlhodobá, preto trvá minimálne jeden rok a pravidelne ju obnovujeme, pokiaľ sa nestane nič výnimočné. Všetky miesta, ktorá prezentujeme, platia členstvo. V ňom je zahrnuté veľké množstvo služieb, ktorým sa o naše miesta staráme.

Sú výsledky zapojenia hotelu do vášho portálu merateľné? Máte konkrétne čísla?

Hoci vďaka online marketingu, na ktorý sa sústredíme, meriame takmer všetko, reálne rezervácie sme doteraz nevedeli dokladovať. Mnoho miest, ktoré majú možnosť priamo sa spýtať hostí nám potvrdilo, že až 70 % rezervácií im prichádza cez Amazing Places. Preto sme toto leto spustili online rezervačný systém, ktorý by mal pomôcť merateľnosti individuálnych rezervácií.

Aká je výška členského a provízií?

Snažíme sa, aby členské príspevky boli spravodlivé, preto ich výška závisí od veľkosti zariadenia. Mesačne sa pohybuje od 79 do 450 eur. Províziu z pobytov si aktuálne neberieme, ale s naším novým online rezervačným systémom budeme fungovať na báze provízií, budú však vždy nižšie ako provízie Booking.om.

Registrujete zmenu správania vašich fanúšikov v súvislosti s pandémiou?

Veľmi sa teším, že veľká časť hostí nezrušila svoje rezervácie až do poslednej chvíle. Žiaľ, výrazne sa nás dotklo rozhodnutie vlády o otvorení hotelov až 8. júna. Naši klienti sú ale naozaj skvelí, podporujú svoje obľúbené miesta a kupujú si už pobyty na leto a aj na jeseň. Hoci nás v Česku aj na Slovensku výrazne zasiahla vzniknutá situácia, verím, že ľudia budú minimálne tento rok oveľa viac cestovať po svojej domovine. Klienti, ktorí by za bežných okolností trávili dovolenku v zahraničí určite, aj vďaka nám, zistia, že aj v Česku a na Slovensku objavia nádherné miesta, ktoré bohato môžu konkurovať tým zahraničným.

Dotýkal sa zákaz aj ubytovania v samostatných vilách a súkromných chalupách?

Bohužiaľ áno. Podľa môjho názoru ale úplne nepochopiteľne, lebo riziko pobytu jednej rodiny mimo svoj domov v samostatnej chalupe na čerstvom vzduchu je minimálny. Aj preto sme odoslali otvorený list českej vláde, aby toto rozhodnutí prehodnotila a minimálne pre chalupy, apartmány a malé penzióny uvoľnila obmedzenie skôr. U vás na Slovensku postupovala podľa môjho názoru vláda lepšie, keď rozdelila otvorenie ubytovacích zariadení do viacerých fáz práve podľa veľkosti a potenciálneho rizika. To bol pre naštartovanie ekonomiky a cestovného ruchu zvlášť dobrý signál.

 

Text: Zlatica Kramárová

Foto: Amazing Places

Partneri