Vyhľadávanie
Vyhľadať

Hotelové trendy pre rok 2020

Hotelierstvo je sektorom vášne ľudí pre ľudí. Každým rokom však prichádzajú vo svete mnohé nové trendy, ktoré nemôžeme ignorovať. Musíme mať oči otvorené, vnímať svet okolo nás a zobrať si inšpiráciu z toho, čo usúdime, že je pre nás samotných a pre naše podnikanie vhodné. Budúcnosť bude taká, akú si ju sami vytvoríme.

Reputácia stále ako číslo jedna a nárast sily Google

Online reputácia je neoddeliteľnou súčasťou prezentácie každej firmy a má obrovskú silu. Drvivá väčšina (99 %) cestovateľov si pri hľadaní ubytovania pozrie hodnotenia. Štatistiky dokonca hovoria, že až 68 % zákazníkov sa pozerá na viac ako šesť hodnotení. Dôležité je mať hodnotenia aj na vlastnej stránke, aby sme na nej poskytli potenciálnym klientom všetky potrebné informácie, aby nemuseli odchádzať na iné stránky. Okrem sledovania toho, čo sa o vás hovorí, je dôležité pristupovať proaktívne k zlepšovaniu svojej reputácie a imidžu.

Podľa poslednej štatistiky spoločnosti TrustYou, ktorá porovnávala vývoj medzi rokmi 2017 a 2018, počty hodnotení na Googli a Expedii rástli, naopak Facebook a TripAdvisor zaznamenali pokles. Preto bude dôležité v ďalšom období zamerať sa viac na hodnotenia na Googli, ktorý zaznamenal v roku 2018 najväčší nárast počtu hodnotení, a to o 93 % v porovnaní s rokom 2017. Na globálnej úrovni v počte hodnotení stále vyhráva Booking.com. Booking.com pokrýva približne 32 % hodnotení, hoci nárast hodnotení (12 %) na portáli v porovnaní spomínaných rokov nie je taký vysoký ako dosiahol Google.

Google je vo vyhľadávaní na webe najsilnejší hráč. Vo vyhľadávaní ovláda viac ako 90 % trhu v Spojených štátoch a viac ako 95 % po celom svete. Tieto čísla sú nižšie iba v Číne, Južnej Kórei a Českej republike. Všetky cesty na stránkach Google čoraz viac vedú k jeho ďalším produktom, aj keď nie sú najlepšou možnosťou. Výborne hodnotené hotely majú vyššiu viditeľnosť, a to v prvom rade v rebríčku vo výsledkoch vyhľadávania. Čím viac recenzií a čím viac pozitívnych recenzií, tým lepšie umiestnenie spoločnosti. Navyše keď používatelia vyhľadávajú hotely v cieľovom umiestnení, v hornej časti organických výsledkov sa teraz zobrazí rozhranie hotelov Google s výrazným tlačidlom „Obľúbené u hostí“. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete na zoznam hotelov s hodnotením 4 a viac hviezdičiek. Google sa postupne stáva hlavným hráčom v recenziách, neustále vylepšuje svoj produkt na recenzie, exponenciálne zvyšuje ich objem a naberá na sile.

Udržateľnosť

Zákazníci sa zaujímajú o životné prostredie a chcú vedieť a vidieť, že firmy, ktorých produkty a služby využívajú, sa správajú eticky. Počet podnikov, ktoré podporujú a komunikujú, že sú eco-friendly, je stále viac. Kľúčovými trendmi v rámci ekologického prístupu je napríklad znižovanie odpadu z jedál, znižovanie spotreby vody, zbavovanie sa plastov, znižovanie spotreby papiera, integrovanie udržateľnosti už v rámci hotelovej architektúry. Ekologická šetrnosť sa stane povinnosťou pre hotely, keďže neustále rastie počet ekologicky a sociálne uvedomelých cestovateľov. Tým, že sa hotel stane zeleným, môže nielen osloviť a prilákať dnešných ekologicky uvedomelých cestovateľov, ale tiež pomôcť svojim hosťom prispieť ku kvalite životného prostredia.

Lokálne zážitky

Ľudia oceňujú autenticitu miest, ktoré navštívia. Chcú zažiť niečo iné ako zažívajú doma. Lokálne produkty, napríklad syry z miestnych fariem, med z miestnych lúk a lesov, typické slovenské výrobky sú pre zahraničných hostí obrovským zážitkom. Našich hostí potešíme, keď im odporučíme a sprostredkujeme tie najlepšie zážitky z destinácie.

Zdravá a organická strava a nápoje

Zákazníci sú stále viac vzdelaní v oblasti zdravia a uvedomelí v oblasti stravovania. Zároveň čoraz viac ľudí trpí rôznymi alergiami na potraviny. Táto skutočnosť pre hotely a reštaurácie znamená ponúknutie zdravých alternatív, vrátane bezgluténových, bezlaktózových, vegánskych, nízkotučných, vegetariánskych a organických. Tento trend sa týka aj zdravších nápojov za barom.

Personalizácia

Personalizácia je zásadná a jej význam bude narastať vo všetkých odvetviach. Súvisí s neustálym nárastom množstva informácií. Na jednej strane počet hostí stále rastie a na druhej strane hostia chcú, aby sme sa k nim správali ako k jednotlivcom, nie ako k anonymným zákazníkom. Osobný prístup vyhráva nielen priamo v hoteli, ale aj na internete. Dlhodobo funguje napríklad personalizovaný e-mail marketing, tiež zameraný na určitú skupinu zákazníkov, reklama na sociálnych sieťach určená pre špecifické demografické skupiny, individuálne odpovede na sociálnych sieťach, zacielenie reklamy na Google Ads.

Definovanie online charakteru

Hotelierstvo je o emóciách. Preto nemôžeme predávať len izbu, ale aj story, príbeh podniku a vytvárať zážitky. Na sociálnych sieťach zákazníci ocenia, keď budete komunikovať autenticky, úprimne a otvorene. Zákazníka musí príbeh hotela, reštaurácie či baru chytiť za srdce. Tento príbeh komunikujte konzistentne všetkými kanálmi. Okrem mainstreamových platforiem, ako napríklad Facebook a Instagram, môžete využívať aj LinkedIn, YouTube, influencerov, microinfluencerov ako ambasádorov značiek a iné. Základom pre príbeh hotela môže byť napríklad história hotela, výnimočné služby či aktivity, ktorým sa hotel venuje. Buďte jedineční. O svojom produkte píšte pravdu, aby hosť nebol sklamaný. Manažujte jeho očakávania. Je samozrejmé, že hostí chceme podporiť v ich pozitívnych predstavách, ale dôležité je hovoriť pravdu.

Bleisure Travel špeciálne pre mileniálov

Ide o spojenie business a leisure. Mileniáli chcú vynikajúce služby, prístup k informáciám, rýchlu komunikáciu a, samozrejme, vynikajúce technológie.

Špeciálny prístup ku psíkom

Veľa luxusných hotelov vo svete zaviedlo špeciálne menu pre psíkov s kvalitou na úrovni menu pre hostí. Taktiež hotely ponúkajú room servis menu pre psíkov.

 

Zo sveta technológií

Smart hotely a internet vecí

Smart hotel je taký, ktorý využíva zariadenia s povolením internetu, ktoré si vzájomne môžu posielať dáta. Napríklad hotel umožní hosťom spraviť si samostatne check in, otvoriť si izbu, kontrolovať kúrenie alebo klimatizáciu z ich telefónu.

Roboty a umelá inteligencia

Hlavný cieľ je zlepšiť zákaznícky servis. Príkladmi sú chatboty, ktoré sa dajú použiť napríklad na online komunikáciu so zákazníkom, ktoré promptne a inteligentne odpovedajú na často kladené otázky. Niektoré hotely napríklad ponúkajú zákazníkom hlasový zákaznícky servis alebo turistické centrum v hoteli.

Zaujímavý trend pre hotely so zámerom zvýšiť rýchlosť, zlepšiť náklady a presnosť predstavujú roboty. Hilton napríklad zaviedol do života robota – concierge Connie, ktorý vie odpovedať na otázky. Viac hotelov vo svete prijalo do tímu nových „kolegov“, napríklad na realizovanie room servisu.

Virtuálna realita a rozšírená realita

Technológia rozšírenej reality je v mnohých ohľadoch podobná technológii virtuálnej reality, ale skôr než vytvoreniu nového digitálneho prostredia pre používateľov sa zaoberá vylepšením prostredia v reálnom svete. Na rozdiel od technológie virtuálnej reality si vyžaduje iba smartfón a aplikáciu. Takýmto spôsobom si môžete obzrieť svoje vybrané jedlo priamo pred vami na stole do najmenšieho detailu.

Ako byť teda v budúcnosti úspešný?

...viac sa dočítate v zimnom čísle Hoteliera 2019/2020

 

Text: Andrea Pányiová

Foto: Unsplash a Hilton  

 

  •  
Generálny partner
Partneri