Vyhľadávanie
Vyhľadať

Jarná údržba povrchov

Zároveň s trendovým úsporným varením bezo zbytkov, sa minimalizácia nákladov začína pretláčať aj do hotelového vybavenia. Pravidelnou a najmä včasnou údržbou zostane váš hotel dlho ako nový.

Profesionálna slepota

Všetci pri svojej práci dennodenne riešime veľa dôležitých vecí, ale aj množstvo detailov. Práve DETAIL, je niečo čo môže atmosféru z priestoru buď vytvoriť, avšak aj veľmi ľahko pokaziť. Opotrebovanosť má tú zázračnú vlastnosť, že ju u seba nevidíme. V priestoroch, kde sa dennodenne pohybujeme nevidíme jemné škvrny na sedačke, škrabance na stenách ani či obité zárubne. No ihneď ich uvidíme u druhých. U seba len vtedy, keď sú už neprehliadnuteľné. Zato hosť ich vidí hneď.

Veľa sa hovorí o prvom dojme po vstupe do hotela. Čerstvé kvety, čistota, vôňa, výzdoba, usmiaty personál. Už menej sa hovorí o druhom dojme. Ten nastane po vstupe hosťa do izby. Všimne si okopané dvere, oškretý nočný stolík, vŕzgavú posteľ, poškriabaný nábytok... Izba na prvý pohľad pôsobí uprataná a krásna, no druhý pohľadpatrí detailom, ktoré pokazia celkový dobrý dojem z priestoru. Aj keď sa nejde o veľké poškodenia, ktoré by vyžadovali výmenu predmetov, tieto o poškodenia vytvárajú  v priestore vizuálny šum. Tieto detaily je pritom možno natoľko zaretušovať, že si hosť nič nevšimne, tým pádom nebude mať pochybnosti o údržbe, či správnom výbere hotela.

Na to, aby váš hotel zostal krásny aj na druhý pohľad netreba stále investovať do nového zariadenia. Oveľa ekonomickejšie je starať sa priebežne o to existujúce. Cieľom je udržanie čo najkrajšieho vzhľadu prevádzky po čo najdlhšiu dobu, za predpokladu čo najväčšej možnej úspory nákladov. Tak, aby to hosť vôbec nespozoroval.

Reštaurácia si objednala čistenie a impregnáciu kožených stoličiek. Po vyčistení sa najbližšie dni zákazníci pýtali majiteľa, čo sa tam zmenilo. Hostia zachytili, že niečo sa zmenilo, ale nevedeli čo. Pritom sa len poriadne vyčistili biele kožené stoličky, ktoré rozžiarili celú miestnosť...

Nechcite servis od chyžnej či údržbára

Nemýľte si údržbu a servis povrchov zariadenia s drobnými opravami, prácou údržbára či chyžných. Ide o údržbu, ktorú pri bežnej práci títo zamestnanci nikdy neurobia, dokonca ani počas sanitačných dní.Profesionálne čistenie špár, čistenie a impregnácia tesnení na dverách, mazanie pántov, impregnácia povrchu nábytku, odstránenie rýh, škrabancov a retuš defektov potrebuje špeciálne prípravky a technológie. Odmenou za údržbu je nielen pekný a žiarivý vzhľad, ale aj predĺžená životnosť vybavenia, vyššia kvalita služby – ubytovania. Servis sa zväčša vykonáva priamo na hoteli bez obmedzenia prevádzky, údržba býva rýchla a tichá. Hotely realizujú renováciu buď po 3 – 4 izbách, alebo hromadne si v mimosezóne naplánujú „refresh“ počas sanitačných dní.

Kedy začať?

Hoci sa vám to môže privčas, zariadenie je potrebné začať pravidelne udržiavať už po troch-štyroch rokoch od otvorenia alebo rekonštrukcie hotela. Vtedy sa dá zariadenie udržiavať dlhodobo vo vynikajúcej (90 – 100 %) kondícii za minimálne náklady. V takom prípade nastane vytúžený win-win stav, alebo – ak chcete – sýty bude vlk aj ovca celá. To znamená, že hosť je spokojný v peknom novom hoteli a riaditeľ/majiteľ sa teší z ušetrených nákladov, ktoré mu odďaľujú väčšie investície do rekonštrukcií. Pri koženom nábytku je nevyhnutná jeho pravidelná údržba (čistenie – odstránenie patiny, nečistôt a následná kvalitná impregnácia), pretože takou údržbou sa dokáže predĺžiť životnosť povrchu až o 40 %. Kožené vybavenie vyzerá čisté, udržiavané a vo veľa prípadoch sa prevádzka vyhne, resp. oddiali čalúnenie, prípadne výmenu koženého vybavenia.

Čo všetko sa dá renovovať?

  1. Obité zárubne a dvere (vstupné do izby, do kúpelne, prechodové na chodbách...)
  2. Poškodený obklad/dlažba v kúpeľni
  3. Drobné opravy zariadenia – retuš obitého nábytku
  4. Impregnácia nábytku, zariadenia a dverí
  5. Čistenie, impregnácia kožených stoličiek, kresiel, gaučov
  6. Oprava/farbenie poškodení na koženom nábytku bez nutnosti čalúnenia

Text: Andrej Klinec, foto: Servis povrchov

 

 

Generálny partner
Partneri