Vyhľadávanie
Vyhľadať

Liptovské hviezdy na Liptove

„Alfou a omegou úspechu v cestovnom ruchu sú ľudia, a práve v gastronómii je to ešte výraznejšie. Môžete mať dokonale vybavenú kuchyňu, nádherný interiér, čisté prostredie, ale pokiaľ máte kuchára, ktorý nevarí podľa požiadaviek doby, alebo čašníka, ktorý si pomýlil povolanie, tak okamžite narazíte na problém. Kontrolami kvality chceme vypichnúť tých najlepších z najlepších a upozorniť na problémy, ktoré možno ani sami prevádzkari zariadení nevidia. Inšpekcie prebiehajú systémom náhodných kontrol kvality a vykonávajú ich profesionáli, práve oni dokážu odhaliť aj skryté problémy. V aktuálnom ročníku sme pridelili až trinásť hviezd kvality, a to pre deväť reštaurácií a štyri kaviarne na Liptove,“ povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč.

 

Dve reštaurácie sa môžu odteraz popýšiť ocenením najvyšším, zlatou hviezdou, šesť zariadení získalo striebornú hviezdu a jedno zariadenie môže používať bronzovú hviezdu kvality. Z kaviarní si dve siahli na striebro a po jednej kaviarni na bronzovú a vytúženú zlatú hviezdu. Zlato získali reštaurácie v Penzióne Drak v Demänovej a Wellness Hoteli Chopok. Zlatá je aj kaviareň Aurelica Coffee, ktorá ako jediná získala 100 % bodov. Treba spomenúť, že obe reštaurácie využili možnosť školenia svojho personálu, ktoré bezplatne realizovala v minulom roku oblastná organizácia. Striebornou hviezdou sa môžu popýšiť prevádzky Sojka Malatíny, U dobrého pastiera v Čutkovskej doline, Marina Liptov v Bobrovníku, Villa Betula z Liptovskej Sielnice, Hotel Tri studničky z Demänovskej doliny, Liptovský dvor z Liptovského Jána a z tejto obce je aj jediný majiteľ bronzovej hviezdy medzi reštauráciami Svätojánsky kaštieľ. Strieborné hviezdy medzi kaviarňami majú Dvojka CoffeCentral Perk a bronz získala kaviareň CaffeIN, všetky z Liptovského Mikuláša. Pod hodnotenie spadajú – exteriér, interiér, toalety, personál, jedlá a nápoje, účet, pomer kvalita a cena a finálny dojem. Liptovské hviezdy prevzali ocenení v prostredí rekreačného a športového strediska Marina Liptov na Liptovskej Mare.

 „Naším cieľom nie je prideliť čo najviac zlatých hviezd a tváriť sa, že je všetko dokonalé. Chceme ukázať pomyselné zrkadlo prevádzkam, ktoré o spätnú väzbu prejavia záujem. Špičková gastronómia je totiž o detailoch, ktoré možno koncový zákazník veľakrát ani neočakáva. Sme presvedčení, že v top destináciách našej krajiny by mal zákazník z reštaurácie odchádzať nielen najedený. Každá prevádzka, ktorá získala našu Liptovskú hviezdu, patrí k top kvalitným prevádzkam v regióne,“ tvrdí riaditeľka OOCR REGION LIPTOV Darina Bartková. A to, že za najlepšími z najlepších stoja len skutočné detaily hovorí, že profesionálni kontrolóri body strhávali za také drobnosti, akými sú chýbajúci očný kontakt čašníka s klientom, nielen podanie, ale práve otvorenie jedálneho lístka v zmysle etikety, chýbajúca špeciálna sezónna ponuka, zisťovanie spokojnosti počas konzumácie a iné drobnosti, ktoré čiastočne chýbali k úplnej dokonalosti.

Na kontroly kvality bude na jeseň nadväzovať školenie čašníkov v oblasti zvyšovania kvality v obsluhe a čo sa hotelov týka, tak školením prejdú recepcie a ich komunikačné schopnosti vo vzťahu k hosťom. Zo spoločného stretnutia s hodnotenými subjektmi vyplynulo, že si veľmi pochvaľujú spätnú väzbu, ktorú im kontrola kvality ponúka. V budúcnosti pravdepodobne oblastná organizácia pristúpi k častejším kontrolám kvality v priebehu roka.

Projekt „Liptovská hviezda“ realizuje Oblastná organizácia cestovného ruchu REGION LIPTOV a používa naň prostriedky z dotácie Ministerstva dopravy a výstavby SR vo výške 3 800 eur.

Generálny partner
Partneri