Popri rušnom hotelovom živote 24/7 má máloktorý hotelier čas sledovať dodávateľské trendy. A máloktoré odvetvie má tak širokú a rozmanitú škálu dodávateľov ako hotel. Čo je momentálne IN však vedieť potrebujete, aby ste nezostali OUT! Na to sme tu však my, aby sme vás stručne a jasne previedli svetom dodávateľov.
Networking
„K trendovým technológiám, ktoré zjednodušia spájanie ľudí patria nfc čipy,“ informuje Daniel Pačkovský zo spoločnosti Benly. Technológia sa využíva pri bezkontaktných kartách, ale dá sa využiť na zviditeľnenie akéhokoľvek produktu, firmy, atrakcie či služby. Karta slúži aj na zjednodušenie networkingu, kedy jej priložením k mobilnému telefónu iného človeka sa automaticky do jeho zariadenia uložia všetky informácie, ktoré chcete zdieľať.
Postele – funkčné a pekné
Všetky tovary a služby, ktoré vám ponúkajú dodávatelia potrebujete, niektoré z nich však potrebuje váš hosť úplne najviac. Ako napríklad posteľ – a to nie hocijakú. Dobrú, skvelú, nevŕzgajúcu, pohodlnú, kde zaspí ako v bavlne. A podľa možnosti aj – peknú. Práve to je podľa obchodnej manažérky predajcu kvalitných hotelových postelí Materasso aj aktuálnym trendom.
„Trendom hotelových postelí je jednak to, aby boli moderné, ale aj funkčné a variabilné,” hovorí Dominika Zmátlíková, obchodná manažérka pre hotely. Hotelové boxspringové postele majú moderný dizajn a sú vyrábané z látok, ktoré sú ošetrené easy cleaning treatmentom pre ľahké čistenie. Taktiež sú navrhované s možnosťou variability spojenia a rozpojenia postelí, vďaka čomu hotelier dokáže veľmi rýchlo vytvoriť manželskú King Size bed alebo dve postele takzvané Twin beds.
Trendom je taktiež používanie matracov ktoré spĺňajú tie najvyššie bezpečnostné štandardy a to nehorľavosť či treatment, ktorý odpudzuje ploštice a roztoče.
Ekologické a úsporné pranie
Pranie posteľnej bielizne patrí ku každodennej hotelovej rutine, hoci skrytej pred očami hosťa. Niekto využíva na túto službu profesionálnu práčovňu, menšie zariadenia si perú sami. „Tento rok sa veľký dôraz v pracej technike kladie na ekológiu a to najmä formou nižšej spotreby vody a elektrickej energie. Dôležitým faktorom je úspora času, čiže skrátenie pracieho cyklu,“ hovorí Jozef Drevko – regionálny manažér značky Miele.
Pri ich práčkach sa čas prania pohybuje na úrovni 49 minút, čo obsahuje predpierku a hlavné pranie. Rovnaké trendy avizuje Drevko aj v prípade sušičiek. Dodáva, že Miele využíva technológiu rekuperácie teplého vzduchu, ktorý sa v objeme 40 % vracia späť do sušičky, čiže prístroj tak zohrieva iba 60 % čerstvého vzduchu. Čas sušenia pri tejto technológii je 23 minút.
TV ako prostriedok komunikácie a reklamy
Od postele je len krôčik k TV, ktorú dnes prevádzkovatelia ubytovacích zariadení, ale aj hostia, nevnímajú len ako televízory, ale ako komunikačný nástroj. „V rámci HoReCa segmentu vnímame v zobrazovacích zariadeniach zaujímavý trend a tým aj príležitosť“, povedal produktový manažér Telekom Tomáš Tencer. Uvádza, že dnes si hotelieri uvedomujú potenciál zobrazovacích zariadení, ktoré sú schopné produkovať zisk a ušetriť náklady. Televízor stále viac vnímajú ako nástroj na komunikáciu s hosťom. Televízia má byť manažovaná na diaľku ako informačný nástroj o ubytovacom zariadení a zároveň ako reklamné médium. Do popredia sa dostávajú streamovacie služby, ktoré zatraktívňujú ponuku zariadenia, ale prinášajú aj problém s odhlasovaním každého hosťa z danej služby. Na trhu sa objavujú digitálne nástroje, ktoré tento problém riešia.
Internetová bezpečnosť
Od TV techniky sa dostávame k internetovej bezpečnosti. V oblasti bezpečnosti aktuálne ako najväčšiu hrozbu odborníci vnímajú distribuovaný, tzv . DDoS útok. „Ochranu poskytuje účinný monitoring a Anti-DDoS riešenia spôsobom identifikácie a blokovania IP adries, odhaľovaním neoprávnených používateľov, ktorí sa snažia dostať na webové stránky hotelierov, prípadne do služieb, ktoré distribuujete cez internet ako napríklad rezervačné formuláre,“ upozorňuje Peter Holý z Telekomu. Ďalším veľkým problémom s pomerne jednoduchým spôsobom ochrany sú pishingové útoky. Najväčšou ochranou je podľa odborníkov vzdelávanie používateľov, pravidelný tréning a následné testovanie cez pishingové kampane, ktoré pomáhajú identifikovať ako sú jednotliví zamestnanci pripravení podobným útokom čeliť.
Internetovú bezpečnosť mnoho ubytovacích zariadení podceňuje a dúfa, že sa ich útok nebude týkať. Žiaľ, podľa odborníkov sa mýlia, lebo otázka dnes neznie či, ale kedy. Aby sme však ukončili článok lepšie naladení, presunieme sa k príjemnejšej téme, a tou sú trendy v hotelovom nábytku.
Hotelový nábytok – dominuje praktickosť
Moderný hotelový nábytok kombinuje estetiku s funkčnosťou. Nábytok na mieru je dnes nevyhnutnosťou – prispôsobí sa priestoru, zohľadní potreby hostí a vytvára jedinečný dojem. Ľahko čistiteľné materiály, ako sú prírodné kože a vysoko odolné látky, ktoré odolávajú škvrnám a mechanickému opotrebovaniu, sú nielen funkčným riešením, ktoré predlžuje životnosť nábytku, ale aj dizajnovým prvkom interiéru.
„Praktickosť dominuje,“ stručne definuje aktuálny trend Jakub Cvitkovič, produktový dizajnér spoločnosti Nesia.
Stohovateľné a modulárne riešenia šetria miesto, ľahká údržba zase šetrí čas personálu a znižuje náklady na čistenie. Medzi aktuálne trendy patrí minimalizmus, nadčasový dizajn a dôraz na udržateľnosť – čoraz viac sa využívajú ekologické a recyklovateľné materiály. Správne zvolený nábytok zvýrazňuje kvalitu vášho hotela či reštaurácie a zlepšuje celkový zážitok hostí. Kombinácia dizajnu a funkčnosti je kľúčom k úspechu.