Marketing 60+
Výsledky výskumov dokazujú, že s postupujúcim vekom sa mení nákupné rozhodovanie a správanie seniorov. Je však potrebné upozorniť, že fyzické dôsledky starnutia nie sú jediným faktorom spôsobujúcim zmeny v nákupnom správaní. Aj zmeny spôsobu života vyplývajúce z procesov starnutia, vzdelanie, ekonomická situácia vplývajú na správanie jednotlivca.
V budúcnosti sa tiež predpokladá, že starší spotrebiteľ bude skúsenejším používateľom internetu, bude sa viac zaujímať o komfort a rovnako bude ochotný za komfort a služby platiť. Všetci spotrebitelia budú potom kritickejší. V marketingu pre skupiny 60+ sa očakávajú nové trendy v rozvoji online komunikácie, cielenejšie oslovovanie zákazníkov, väčšie presadzovanie internetu ako komunikačného kanála, dôslednejšiu personifikáciu. V komunikácii s touto cieľovou skupinou sú dôležité dôveryhodné vystupovanie, priama a jasná komunikácia, osobný kontakt a hodnotová komunikácia.
Užitočné detaily:
- 80 % záujem o produkty, ktoré sa nespájajú so starnutím
- lojalita seniorov voči značkám je vyššia
- oproti mladším ročníkom menej riskujú, hľadajú istotu
- reklama by sa mala vyhnúť ostrému humoru
TRENDY
- vyšší dopyt po kvalite
- viac segmentované trhy
- dlhší itinerár
- aktívne a zážitkové dovolenky
- spoločné aktivity, trávenie voľného času
- pobyty mimo sezóny
- prispôsobená ponuka
- zdravotný a wellness cestovný ruch
Čo prinesie silnejúci trend „strieborného“ turizmu?
Určite zvýšený dopyt po kvalite, pohodlí a bezpečnosti počas pobytu.
Pohodlie je pre seniorskú klientelu na popredných miestach nielen počas pobytu, ale už počas dopravy do zariadenia, či pohybu po okolí. Hotel by mal teda smerovať svoje aktivity menej na vek a viac na pohodlie. Nárast seniorskej klientely prinesie zvýšený záujem o relaxačné zariadenia ponúkajúce wellness, spa a zdravotné služby, aktivity ako golf a kultúrne programy pre starších cestujúcich.
Už dnes môžeme predpovedať, že budúci seniori budú mať vyššie očakávania v oblasti komunikácie a ponuky cestovného ruchu vplyvom moderných technológií. Vznikne výzva po inováciách produktov, služieb a verejných vecí, čo bude znamenať dopyt po aktívnom živote a zdraví. Táto kombinácia už teraz predstavuje výzvu pre oblasť cestovného ruchu.
Staršia generácia je otvorenejšia voči prichádzajúcim moderným komunikačným technológiám, ak ju k nim privedie mladšia generácia. Tu sa otvára priestor pre prepojenie vzdelávania starších a mladších cez cielené záujmové aktivity. Druhou oblasťou, ktorá sa už dnes pri zvyklostiach staršej klientely prejavuje, je medzigeneračné cestovanie – pobyty troch generácií, alebo len s vnúčatami, keď sa pohybom, športom a oddychom posilňujú medzigeneračné väzby.
Senior friendly
Tematický pobyt Wellness senior 60+ rokov spustili pred časom v rodinnom Wellness Hoteli Patince s cieľom podporiť medzigeneračné cestovanie s vnúčatami. Tento segment je takisto priaznivou cieľovou skupinou v rámci cestovania mimo sezóny tak, ako ukazujú aj štatistiky z iných európskych krajín.
Nielen za tento počin hotel získal výnimočné ocenenie SENIOR FRIENDLY 2019 v kategórii stredných firiem. Cenu získal za ochranu a podporu zdravia, možnosti aktívneho trávenia dovolenky, podporu a rozvíjanie medzigeneračného turizmu. Súťaž je vyhlasovaná v rámci projektu Senior Friendly – priateľskí, otvorení a ústretoví k seniorom. Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže sú Klub Luna Senior Friendly, občianske združenie a Občianske združenie Bagar.
Foto: Unsplash