Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Senior – zákazník budúcnosti
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Obchod a marketing > Senior – zákazník budúcnosti
Obchod a marketingTéma

Senior – zákazník budúcnosti

Martin Slivka
Martin Slivka
Uverejnené: 28. júna 2023
9 min. čítania
Do balíčkov pre generáciu 60+ patrí aj ponuka kultúrnych podujatí a kreatívnych aktivít.
Zdieľať

Marketing 60+

Výsledky výskumov dokazujú, že s postupujúcim vekom sa mení nákupné rozhodovanie a správanie seniorov. Je však potrebné upozorniť, že fyzické dôsledky starnutia nie sú jediným faktorom spôsobujúcim zmeny v nákupnom správaní. Aj zmeny spôsobu života vyplývajúce z procesov starnutia, vzdelanie, ekonomická situácia vplývajú na správanie jednotlivca.

Pohodlný spôsob dopravy nielen do hotela, ale aj v mieste pobytu je pre seniorov dôležitý. Máte príležitosť sa o nich postarať.

V budúcnosti sa tiež predpokladá, že starší spotrebiteľ bude skúsenejším používateľom internetu, bude sa viac zaujímať o komfort a rovnako bude ochotný za komfort a služby platiť. Všetci spotrebitelia budú potom kritickejší. V marketingu pre skupiny 60+ sa očakávajú nové trendy v rozvoji online komunikácie, cielenejšie oslovovanie zákazníkov, väčšie presadzovanie internetu ako komunikačného kanála, dôslednejšiu personifikáciu. V komunikácii s touto cieľovou skupinou sú dôležité dôveryhodné vystupovanie, priama a jasná komunikácia, osobný kontakt a hodnotová komunikácia.

- Inzercia-
Ad image

Užitočné detaily:

  • 80 % záujem o produkty, ktoré sa nespájajú so starnutím
  • lojalita seniorov voči značkám je vyššia
  • oproti mladším ročníkom menej riskujú, hľadajú istotu
  • reklama by sa mala vyhnúť ostrému humoru

TRENDY

  • vyšší dopyt po kvalite
  • viac segmentované trhy
  • dlhší itinerár
  • aktívne a zážitkové dovolenky
  • spoločné aktivity, trávenie voľného času
  • pobyty mimo sezóny
  • prispôsobená ponuka
  • zdravotný a wellness cestovný ruch

Čo prinesie silnejúci trend „strieborného“ turizmu?

Určite zvýšený dopyt po kvalite, pohodlí a bezpečnosti počas pobytu.

Pohodlie je pre seniorskú klientelu na popredných miestach nielen počas pobytu, ale už počas dopravy do zariadenia, či pohybu po okolí. Hotel by mal teda smerovať svoje aktivity menej na vek a viac na pohodlie. Nárast seniorskej klientely prinesie zvýšený záujem o relaxačné zariadenia ponúkajúce wellness, spa a zdravotné služby, aktivity ako golf a kultúrne programy pre starších cestujúcich. 

- Inzercia -
Ad image

Už dnes môžeme predpovedať, že budúci seniori budú mať vyššie očakávania v oblasti komunikácie a ponuky cestovného ruchu vplyvom moderných technológií. Vznikne výzva po inováciách produktov, služieb a verejných vecí, čo bude znamenať dopyt po aktívnom živote a zdraví. Táto kombinácia už teraz predstavuje výzvu pre oblasť cestovného ruchu.

Staršia generácia je otvorenejšia voči prichádzajúcim moderným komunikačným technológiám, ak ju k nim privedie mladšia generácia. Tu sa otvára priestor pre prepojenie vzdelávania starších a mladších cez cielené záujmové aktivity. Druhou oblasťou, ktorá sa už dnes pri zvyklostiach staršej klientely prejavuje, je medzigeneračné cestovanie – pobyty troch generácií, alebo len s vnúčatami, keď sa pohybom, športom a oddychom posilňujú medzigeneračné väzby.

Senior friendly

Tematický pobyt Wellness senior 60+ rokov spustili pred časom v rodinnom Wellness Hoteli Patince s cieľom podporiť medzigeneračné cestovanie s vnúčatami. Tento segment je takisto priaznivou cieľovou skupinou v rámci cestovania mimo sezóny tak, ako ukazujú aj štatistiky z iných európskych krajín.

Nielen za tento počin hotel získal výnimočné ocenenie SENIOR FRIENDLY 2019 v kategórii stredných firiem. Cenu získal za ochranu a podporu zdravia, možnosti aktívneho trávenia dovolenky, podporu a rozvíjanie medzigeneračného turizmu. Súťaž je vyhlasovaná v rámci projektu Senior Friendly – priateľskí, otvorení a ústretoví k seniorom. Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže sú Klub Luna Senior Friendly, občianske združenie a Občianske združenie Bagar.

Jeseň života vašich klientov môže byť pestrá a farebná aj vďaka vám.

Foto: Unsplash

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Aké sú tajomstvá úspechu menších ubytovateľov?
Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Hotelová izba II.
Ako trénovať personál
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
OZNAČENÉ:seniori
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Martin Slivka
Martin Slivka je obchodný a marketingový riaditeľ Wellness Hotela Patince, dlhodobo sa venuje manažérskej práci v hotelierstve, orientuje sa najmä na segment seniorov a inovácie v komunikácii a v cestovnom ruchu.
Predchádzajúci článok V Bešeňovej otvorili letnú turistickú sezónu
Nasledujúci článok Máte do 26 rokov? Využite možnosť odbornej praxe vo Švajčiarsku
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

DodávateliaInteriér/Exteriér

Dizajnové trendy: 10 dôvodov pre zelenú stenu v hoteli

Advertoriál
Advertoriál
4. júna 2025
Longevity: Hotel ako oáza zdravia a vitality
TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta