Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNové
Čítanie: Senior – zákazník budúcnosti
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
  • MarketplaceNové
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Obchod a marketing > Senior – zákazník budúcnosti
Obchod a marketingTéma

Senior – zákazník budúcnosti

Martin Slivka
Martin Slivka
Uverejnené: 28. júna 2023
9 min. čítania
Do balíčkov pre generáciu 60+ patrí aj ponuka kultúrnych podujatí a kreatívnych aktivít.
Zdieľať

Marketing 60+

Výsledky výskumov dokazujú, že s postupujúcim vekom sa mení nákupné rozhodovanie a správanie seniorov. Je však potrebné upozorniť, že fyzické dôsledky starnutia nie sú jediným faktorom spôsobujúcim zmeny v nákupnom správaní. Aj zmeny spôsobu života vyplývajúce z procesov starnutia, vzdelanie, ekonomická situácia vplývajú na správanie jednotlivca.

Pohodlný spôsob dopravy nielen do hotela, ale aj v mieste pobytu je pre seniorov dôležitý. Máte príležitosť sa o nich postarať.

V budúcnosti sa tiež predpokladá, že starší spotrebiteľ bude skúsenejším používateľom internetu, bude sa viac zaujímať o komfort a rovnako bude ochotný za komfort a služby platiť. Všetci spotrebitelia budú potom kritickejší. V marketingu pre skupiny 60+ sa očakávajú nové trendy v rozvoji online komunikácie, cielenejšie oslovovanie zákazníkov, väčšie presadzovanie internetu ako komunikačného kanála, dôslednejšiu personifikáciu. V komunikácii s touto cieľovou skupinou sú dôležité dôveryhodné vystupovanie, priama a jasná komunikácia, osobný kontakt a hodnotová komunikácia.

Užitočné detaily:

  • 80 % záujem o produkty, ktoré sa nespájajú so starnutím
  • lojalita seniorov voči značkám je vyššia
  • oproti mladším ročníkom menej riskujú, hľadajú istotu
  • reklama by sa mala vyhnúť ostrému humoru

TRENDY

  • vyšší dopyt po kvalite
  • viac segmentované trhy
  • dlhší itinerár
  • aktívne a zážitkové dovolenky
  • spoločné aktivity, trávenie voľného času
  • pobyty mimo sezóny
  • prispôsobená ponuka
  • zdravotný a wellness cestovný ruch

Čo prinesie silnejúci trend „strieborného“ turizmu?

Určite zvýšený dopyt po kvalite, pohodlí a bezpečnosti počas pobytu.

Pohodlie je pre seniorskú klientelu na popredných miestach nielen počas pobytu, ale už počas dopravy do zariadenia, či pohybu po okolí. Hotel by mal teda smerovať svoje aktivity menej na vek a viac na pohodlie. Nárast seniorskej klientely prinesie zvýšený záujem o relaxačné zariadenia ponúkajúce wellness, spa a zdravotné služby, aktivity ako golf a kultúrne programy pre starších cestujúcich. 

Už dnes môžeme predpovedať, že budúci seniori budú mať vyššie očakávania v oblasti komunikácie a ponuky cestovného ruchu vplyvom moderných technológií. Vznikne výzva po inováciách produktov, služieb a verejných vecí, čo bude znamenať dopyt po aktívnom živote a zdraví. Táto kombinácia už teraz predstavuje výzvu pre oblasť cestovného ruchu.

Staršia generácia je otvorenejšia voči prichádzajúcim moderným komunikačným technológiám, ak ju k nim privedie mladšia generácia. Tu sa otvára priestor pre prepojenie vzdelávania starších a mladších cez cielené záujmové aktivity. Druhou oblasťou, ktorá sa už dnes pri zvyklostiach staršej klientely prejavuje, je medzigeneračné cestovanie – pobyty troch generácií, alebo len s vnúčatami, keď sa pohybom, športom a oddychom posilňujú medzigeneračné väzby.

Senior friendly

Tematický pobyt Wellness senior 60+ rokov spustili pred časom v rodinnom Wellness Hoteli Patince s cieľom podporiť medzigeneračné cestovanie s vnúčatami. Tento segment je takisto priaznivou cieľovou skupinou v rámci cestovania mimo sezóny tak, ako ukazujú aj štatistiky z iných európskych krajín.

Nielen za tento počin hotel získal výnimočné ocenenie SENIOR FRIENDLY 2019 v kategórii stredných firiem. Cenu získal za ochranu a podporu zdravia, možnosti aktívneho trávenia dovolenky, podporu a rozvíjanie medzigeneračného turizmu. Súťaž je vyhlasovaná v rámci projektu Senior Friendly – priateľskí, otvorení a ústretoví k seniorom. Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže sú Klub Luna Senior Friendly, občianske združenie a Občianske združenie Bagar.

Jeseň života vašich klientov môže byť pestrá a farebná aj vďaka vám.

Foto: Unsplash

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Tematické večery prinášajú oživenie aj novú klientelu
Lovebrand
Je váš šéf toxický? Máte dve možnosti…
Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
OZNAČENÉ:seniori
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Martin Slivka
Martin Slivka je obchodný a marketingový riaditeľ Wellness Hotela Patince, dlhodobo sa venuje manažérskej práci v hotelierstve, orientuje sa najmä na segment seniorov a inovácie v komunikácii a v cestovnom ruchu.
Predchádzajúci článok V Bešeňovej otvorili letnú turistickú sezónu
Nasledujúci článok Máte do 26 rokov? Využite možnosť odbornej praxe vo Švajčiarsku
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

ManažmentTéma

33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Radim Beneš
Radim Beneš
4. novembra 2025
HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka
Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
Slovensko láka Maďarov a Rumunov na zimné zážitky
Poznáme víťaza národného kola prestížnej súťaže Bocuse d’Or!

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta