Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Cestovný ruch > Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Cestovný ruch

Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko

Jarmila Horváthová
Jarmila Horváthová
Uverejnené: 7. októbra 2024
7 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Keď sa povie cestovná kancelária, čo vás ako prvé napadne? To sú tí, ktorí vozia davy ľudí k moru, prípadne organizujú poznávacie zájazdy – to bude asi predstava väčšiny ľudí. Okrem nich však máme na trhu aj iné cestovné kancelárie. Ich „chlebom” je incoming, čiže naopak, vozia turistov k nám.

Incoming to na Slovensku nikdy nemal ľahké

Tak ako vozia cestovk našincov do zahraničia a ukazujú im ho, tak isto existujú cestovné kancelárie, ktoré ukazujú zase zahraničiu Slovensko. Tzv. incoming, ako sa tomu hovorí, to na Slovensku nikdy nemal ľahké. Za 31 rokov, čo ako samostatný štát existujeme, sa na tom veľa nezmenilo.

- Inzercia-
Ad image

Čo robia incomingové cestovné kancelárie? Vlastne to isté čo outgoingové, teda tie čo vozia našincov do zahraničia. Spolu so svojimi zahraničnými partnermi sa snažia dostať turistov na Slovensko a zabezpečujú im tu všetok servis – dopravu, ubytovanie, stravovanie, program.

„Na čo stále, vlastne už desaťročia, narážame, je malá poznanosť našej krajiny. Najťažšie je predať Slovensko našim partnerom prvý krát, pretože ho nepoznajú,“ vysvetľuje Marcela Lauková. Je majiteľkou cestovných kancelárií  Agritours Slovakia, Discover Slovakia Tours a šéfkou klubu incomingových cestovných kancelárií pri Slovenskej asociácii cestovných kancelárií a agentúr (KICK SACKA).

Pre incoming pracuje 25 rokov a jej klientmi sú najmä leisure skupiny zo Škandinávie a zo Severnej Ameriky. „Keďže Slovensko nepoznajú, apriori chcú vidieť Prahu, Krakov a Budapešť a nie Banskú Štiavnicu, Zvolen či Bardejov. Keď ich však už sem dostaneme, veľmi ich prekvapí, čo všetko Slovensko ponúka. Prekvapí ich autencitou, dobrým jedlom, vínom. Keď sa všetko darí, tak nám naši partneri dovolia nasledujúci rok počet prenocovaní na Slovensku a teda aj príjem pre krajinu zvýšiť,“ vysvetľuje.

Spolupráca s hotelmi? Stále ťažšia

To, že hostia strávia o jednu či dve noci viac na Slovensku je výborné. Zvýšiť počet prenocovaní je koniec-koncov cieľ každého, kto v turizme robí – od hotelov po národné touristboardy. Pre incomingové cestovné kancelárie je to na druhej strane starosť navyše. Nájsť zodpovedajúce ubytovanie pre skupinu ľudí za prijateľných podmienok.

- Inzercia -
Ad image

„Zabezpečiť ubytovanie pre organizované skupiny, nie je jednoduché, povedala by som, že je to stále ťažšie. Veľa hotelov totiž nechce poskytovať skupinové kapacity pre cestovné kancelárie,“ hovorí o probléme Daniela Sedlak z cestovnej kancelárie Todas v Poprade. „My potrebujeme napríklad mať ešte 45 dní pred nástupom bezplatné storno, čo hotely nie sú ochotné akceptovať,“ pokračuje.

Aj z tohto dôvodu sa začínajú z veľkých skupín preorientovávať na menšie skupiny a individuálov, tzv. self guided tours, ktorým zabezpečujú na Slovensku kompletný servis a asistenčné služby. „Tu nemusíme fixovať hotely mesiace vopred, keďže potrebujeme podstatne menej izieb, vždy sa niečo nájde,“ uzatvára.

Majitelia incomingových cestovných kancelárií neraz pripravujú pre svoju klientelu celý program.

Napríklad pre izraelské skupiny vypracúvavajú celý program pobytu na Slovensku. Páčia sa im najmä horské oblasti, Vysoké Tatry, Nízke Tatry, Slovenský raj, milujú cestovať po vidieku. Pre individuálov pripravujú kompletný program od ich príletu až po odlet pričom majú aj cykloturistov a turistov, ktorým presúvajú aj batožinu z hotela do hotela. Tieto typy dovoleniek sú v zahraničí stále populárnejšie.

Jana Obertová, majiteľka piešťanskej Esprit Travel sa orientuje klientelu, ktorá má záujem o slovenské kúpele. Hovorí, že momentálne je to zložitejšie, pretože kvôli známym udalostiam vypadli rusky hovoriaci hostia aj hostia z Blízkeho východu. Snažia sa preto oslovovať napríklad škandinávsky trh, aj keď tam je Slovensko a jeho kúpele prakticky neznáme. 

Zaplaťte rok vopred

Lepšiu spoluprácu s hotelmi by si vedela predstaviť aj Marcela Lauková. Hovorí, že kapacity pre skupiny na incoming sa ťažko vyjednávajú a ak aj dostanú ponuku, cena je veľmi vysoká, ubytovatelia im ponúknu napríklad len pultovú cenu. „Chceli by sme dostávať aspoň také ceny, ktoré dostáva napríklad booking, Voľakedy bolo tiež zvykom, že 21. osoba dostala ubytovanie či obed zdarma, to už nie je bežné“, zamýšľa sa. 

Okrem toho, kvôli tomu, aby sa zájazdy so Slovenskom dostali do katalógov zahraničných cestovných kancelárií, treba mať ubytovanie potvrdené veľa mesiacov, napríklad aj rok dopredu. Čo by samo o sebe až taký problém nebol, problematické je, že niektoré hotely chcú od slovenského touroperátora, aby ubytovanie skupiny po potvrdení aj hneď zaplatil… aj keď zájazd príde až o rok. „My vieme zaplatiť aj 60 dní vopred, ale nie rok. Ani hotel nedokáže niečo fixne potvrdiť a uhradiť 12 mesiacov dopredu, takže by to nemal chcieť ani od touroperátora,“ je presvedčená M. Lauková.

Jana Obertová hovorí, že s kapacitami v kúpeľných hoteloch výraznejšie problémy nemajú. Mrzí ju však, že nemôžu využívať pre skupiny rôzne balíčky pre krátkodobé pobyty, ktoré pripravujú kúpele pre individuálnych hosti.

Čo by pomohlo? Keby nás poznali

Na otázku, čo by incomingu na Slovensku pomohlo, Marek Farkaš, spolumajiteľ a CEO Enjoy Slovakia DMC, najväčšej slovenskej cestovnej kancelárie ktorá sa špecializuje len na segment MICE, teda kongresy a incentívu s odpoveďou dlho neváha: „Čo by mi pomohlo? Keby Slovensko niekto poznal, vedel že existuje a malo pozitívny brand. Keby fungovalo ako moderná krajina, ktorú chcú ludia navštiviť a vedia kde je a čo tu je. Tiež aby štát investoval rozumne do cestovného ruchu a do marketingu. Ale určite by nám pomohla aj väčšia profesionalita hotelov a reštaurácii pri poskytovaní služieb,“ uzatvára.

Marcela Lauková to ešte „rozmení na drobné“. Vysveťľuje, že by privítali dlhodobo udržateľnú stratégiu podpory nášho regiónu v zahraničí. Napríklad vo forme viacerých famtripov a presstripov. „Vedeli by sme si ich zorganizovať aj sami, s nejakým príspevkom od štátu. Jednoducho, potrebovali by sme, aby bolo Slovensko v zahraničí viac poznané.“

Okrem toho upozorňuje na to, že keďže ceny služieb za posledný rok na Slovensku výrazne vzrástli, treba dávať pozor na to, aby vyšším cenám zodpovedala aj kvalita služieb.

Mohlo by sa vám páčiť

Minister Huliak rokoval s veľvyslancom Číny o spolupráci v cestovnom ruchu
Bratislavské letisko prináša 38 pravidelných leteckých spojení
Kvíz – Hľadáte dokonalú víkendovú destináciu?
Kampaň Kreatívne mestá strednej Európy propaguje tri slovenské mestá
Nová výzva na kompenzácie zvýšenia cien energií
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Jarmila Horváthová
Odborných redaktorov, ktorí sa dokonale vyznajú v hotelovej branži a gastrobiznise môžete na Slovensku spočítať na prstoch jednej ruky. Jarka medzi nich patrí už roky, počas ktorých bola srdcom i hlavou prestížnych hodnotení Trend Top Hotely a reštaurácie Slovenska, ako aj odborných konferencií, spájajúcich hoteliersku branžu.
Predchádzajúci článok Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Nasledujúci článok Memorandum o spolupráci a podpore mladých talentov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Cestovný ruch

Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv

TS
TS
31. mája 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
Vybavenie hotela s príbehom. Bohéme Collection vstupuje na Slovensko
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta