Segment MICE, čiže kongresový cestovný ruch predstavuje významný podiel cestovného ruchu z hľadiska príjmov nielen pre hotel, ale aj pre mesto, pre štát celkovo. Slovensko a Bratislava sa vďaka podujatiu Break the Ice prvýkrát dostali do hľadáčika zahraničných nákupcov hľadajúcich nové destinácie na organizáciu veľkých medzinárodných eventov.
Zahraniční nákupcovia hľadajúci vhodné destinácie na organizáciu veľkých medzinárodných podujatí a konferencií sa v polovici marca stretli na podujatí Break the Ice. Fórum sa prvýkrát sa konalo v bratislavskom Grand Hoteli River Park. Približne 80 zahraničných hostí z 18 krajín sa stretlo na podujatí, ktoré spolu s hotelom organizovala Bratislava Tourist Board /Bratislava Convention Bureau (BCB) s finančnou podporou Ministerstva cestovného ruchu a športu Slovenskej republiky.
Historicky prvé B2B medzinárodné fórum MICE segmentu sa konalo v marci 2024 v Bratislave. Pre našu metropolu znamenalo prelomový moment v zaradení sa medzi destinácie schopné hostiť významné fóra v kongresovom odvetví.
Break the Ice 2024 – medzník pre Bratislavu?
„BCB sa okrem medzinárodných MICE veľtrhov roky zúčastňuje prestížnych globálnych B2B fór, ako napríklad The Meeting Space, M&I, Conventa či Break The Ice. Na základe dobrých kontaktov, ktoré sme za ten čas vybudovali, sa nám podarilo po diskusiách s organizátormi Break The Ice umiestniť toto podujatie do Bratislavy,“ uviedol na margo historicky prvého fóra tohto významu v Bratislave Dávid Pobjecký, šéf kongresového turizmu BTB/ BCB .
Významné trojdňové podujatie sa konalo v Grand Hoteli River Park, ktorý bol tiež hlavný partner podujatia a vystavovateľ: „Sme veľmi radi, že sa podarilo dostať toto podujatie prvýkrát do Bratislavy. Potešilo, že účastníci podujatia boli nadšení nielen z nášho hlavného mesta, ale aj zo služieb, ktoré ponúka Grand Hotel River Park,“ povedal Rudolf Križan, generálny riaditeľ Grand Hotela River Park.
Podujatie oficiálne zahájili večerou v reštaurácii Riverbank. Tam delegátov privítali Rudolf Križan, Dávid Pobjecký a Matthieu Lagae, CEO organizátor Break The Ice. „Hostia ochutnali napríklad tenké plátky kalerábu s bylinkovým pestom a ovčím syrom, soleným citrónom, lieskovcami a kvasenou reďkovkou. Tiež grilované kuracie prsia z farmárskeho kuraťa so sladkým zemiakom, jarnou zeleninou a omáčkou zo smrčkov lesných. A sladkú bodku na záver – aktuálny sezónny dezert citrónový koláč s vanilkovým krémom a zmrzlinou z cmaru,“ vymenoval šéfkuchár Riverbank Restaurant Jaroslav Žídek.
Fórum, networking aj famtrip
Break The Ice Forum je podujatie s vysokou kredibilitou v MICE odvetví. Fórum prebieha formou osobných stretnutí s nákupcami podujatí a následným networkingom počas celého programu podujatia. Kvalita nákupcov je daná prísnymi kritériami výberu a kvalifikácie. V rámci stretnutí s nákupcami podujatí majú vždy jednotliví vystavovatelia samostatný rokovací stolík. Pri ňom prebiehajú stretnutia v 10-minútových časových slotoch.
Po skončení oficiálneho programu fóra mali účastníci možnosť absolvovať prehliadku hotela. Na vlastné oči zažili Bratislavu prostredníctvom kreatívnej teambuildingovej aktivity treasure hunt.
Zo slovenských vystavovateľov sa eventu zúčastnili aj AC Hotel by Marriott Bratislava Old Town, Double Tree by Hilton Bratislava, DMC Tour4 U a Enjoy Slovakia DMC.
Break the Ice Forum prilákalo MICE odborníkov, aby diskutovali o kľúčových otázkach a trendoch v oblasti MICE odvetvia. Bratislava sa tak stala miestom pre zaujímavé obchodné stretnutia, ktoré prispeli k budovaniu reputácie mesta ako MICE destinácie.
Segment MICE, čiže kongresový cestovný ruch predstavuje významný podiel cestovného ruchu z hľadiska príjmov. Ide o príjmy z organizovania biznis podujatí zahŕňajúce služby agentúr, prenájmy priestorov, služby osobnej prepravy, cateringové, ubytovacie služby, produkčné (audio-vizuálna technika a výstavba pódií) a tlačové služby. Taktiež prenájom mobiliáru a inventáru, honoráre umelcov a moderátorov, ale aj spotrebu tovarov a služieb v destinácii.