Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
  • O nás
Čítanie: Môže mať hotelier – profesionál zlý deň?   
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Personál/Osobný rozvoj > Môže mať hotelier – profesionál zlý deň?   
Personál/Osobný rozvoj

Môže mať hotelier – profesionál zlý deň?   

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 24. januára 2025
3 min. čítania
Zdieľať

Pracovať v hotelierstve znamená byť neustále v centre diania – usmievať sa, byť pripravený pomôcť a zanechať v hosťoch pocit dokonalého zážitku. Ale aj hotelieri sú len ľudia. Môžu mať zlé dni? Samozrejme, že áno. Otázka však je, ako tieto dni zvládnuť, aby hosť nikdy nepocítil, že niečo nie je v poriadku.

Hostia očakávajú za svoje peniaze stopercentné služby. Či už ide o pohodlné ubytovanie, chutné jedlo alebo ochotný personál, ich očakávania sú vysoké. A právom. Každý hosť, či už unavený cestovateľ alebo zvedavý turista, si zaslúži najlepšiu možnú starostlivosť.

To môže byť pre hotelierov nesmierne náročné, najmä ak sami čelia stresu, únave alebo dokonca osobným problémom.

Starostlivosť o seba nie je luxus, ale nevyhnutnosť

V rýchlom tempe hotelového prostredia hotelier neraz zabúda na vlastné potreby.

Často obetuje vlastné pohodlie pre komfort hostí, ale sa dlhodobo nedá udržať. Vyčerpaný hotelier nemôže podávať stopercentný výkon. Preto má starostlivosť o seba samého kľúčový význam.

Dostatok spánku, vyvážená strava a pravidelný pohyb predstavujú základné kamene dobrej fyzickej aj psychickej pohody. Ak si hotelier nenájde čas na oddych a regeneráciu, čoskoro sa to prejaví na jeho výkone aj nálade. A akákoľvek negatívna energia sa, žiaľ, môže preniesť na hostí.

3 večerné rituály pre kvalitný spánok a nový deň

Po náročnom dni plnom úsmevov, riešenia problémov a vybavovania požiadaviek si hotelier zaslúži čas na odpojenie.

Prinášame tri jednoduché večerné rituály, ktoré môžu pomôcť aj vám:

  1. Digitálny detox
    Hodinu pred spaním vypnite všetky obrazovky – telefón, notebook aj televízor. Modré svetlo z obrazoviek narúša produkciu melatonínu, hormónu spánku. Namiesto toho si prečítajte knihu, zapáľte sviečku alebo si pustite upokojujúcu hudbu.
  2. Horúci kúpeľ alebo sprcha
    Teplá voda uvoľňuje svaly a znižuje napätie. Pridajte si do kúpeľa kvapku levanduľového oleja, ktorý má upokojujúce účinky. Tento jednoduchý akt vám pomôže zbaviť sa fyzického aj psychického stresu nahromadeného počas dňa.
  3. Vyjadrenie vďaky
    Pred spaním myslite na to, za čo ste v ten deň vďační. Naučili ste sa niečo nové? Tešíte sa z toho aký máte super tím? Alebo sa vám podarilo vyriešiť dlhodobý problem? Tento jednoduchý zvyk vám pomôže zamerať sa na pozitívne momenty dňa a vstúpiť do nového rána s väčším optimizmom.

Aj profesionálni hotelieri sú ľudia, a to znamená, že z času na čas môžu mať zlé dni. Kľúčom k tomu, aby hostia nič nezbadali, je starostlivosť o seba.

Nájdite si čas na oddych. Nastavte si zdravé hranice a vytvorte si svoje vlastné večerné rituály, ktoré vám pomôžu vypnúť a pripraviť sa na ďalší deň.

Keď sa cítite dobre vy, budú sa cítiť dobre aj vaši hostia.

Hotelierstvo je o ľudskosti – a tá začína u vás samotných.

Mohlo by sa vám páčiť

Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Konštruktívna kritika otvára cestu
Hotelieri, príďte k nám na teambuilding
Aby sa vám lepšie pracovalo alebo syndróm padajúcich pančúch
Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
OZNAČENÉ:rituály
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Foto: Slovakia EXPO 2025 EXPO 2025 sa blíži, Slovakia Travel finalizuje prípravy
Nasledujúci článok Foto:bts.aero Bratislavskému letisku pribudlo päť nových leteckých liniek
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

AktualityGastro

METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou

PR
PR
23. októbra 2025
Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Letisko Košice zaznamenalo najúspešnejší september vo svojej histórii
Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta