Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Nezatvárajte oči pred konfliktami
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Články > Téma > Manažment > Nezatvárajte oči pred konfliktami
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Nezatvárajte oči pred konfliktami

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová Uverejnené: 10. júla 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Soft skills II.

Konflikty patria k tzv. problémovej komunikácii. Rozhodne nepatria na pracovisko v prostredí, kde sa majú klienti cítiť príjemne. Schopnosť predchádzať im, alebo ich riešiť pokojne a s nadhľadom je jednou z najžiadanejších soft skills manažéra.

- Inzercia-
Ad image

Nejde však len o konflikty medzi kolegami, ale aj o konflikty zo strany hostí. Na tieto situácie by personál mal byť pripravený, či už interným, alebo externým tréningom. Ako má postupovať v danej situácii, čo si môže dovoliť zamestnanec v radovej pozícii a aké právomoci má manažér.

Manažér musí poznať vzťahy medzi zamestnancami a predchádzať pri zostavovaní služieb kombináciám, ktoré hrozia konfliktom. Pokiaľ sa dá, nedať ich spolu robiť, alebo s nimi pracovať s cieľom, aby sa spoznali a dali šancu jeden druhému. Nemusia sa kamarátiť, ale mali by vedieť spolupracovať. Niekedy sa zistí, že vzájomná antipatia je len chiméra, že reálne tí ľudia spolu vedia fungovať, len v sebe živia to semiačko svojej vzájomnej nevraživosti.

- Inzercia -
Ad image

Ideálne je konflikty predvídať. Ako? Tak, že začnete sledovať kedy a ako vznikajú a budete o problémoch hovoriť, aby ste im predišli. Klasickou konfliktnou situáciou je výplata. Ak ľudia nedostanú výplatu včas, treba ich na to pripraviť. Ak pracujú dlho bez času na oddych, musí manažér privrieť oči nad chybami. Na poradách treba hovoriť o vzniku a riešení konfliktov a tiež o tom, ako reagovať v nečakaných situáciách. Čo robiť, ak niečo nefunguje. Určite nie je riešením, ak sa hosť zvýšeným hlasom sťažuje na nefungujúcu klimatizáciu, odpovedať mu rovnakým spôsobom so zdôvodnením, že majiteľ neodsúhlasil investície do opravy.

Pred konfliktami sa neoplatí zatvárať oči a dúfať, že to nejako dopadne, lebo môžu ohroziť fungovanie celého podniku. Treba hľadať spôsoby riešenia, povzbudzovať a robiť mediátora aj kvôli druhým zamestnancom. V napätej atmosfére sa ľahko stane, že odídu pracovníci, ktorých sa konflikt vôbec netýka.

Riešenie konfliktov

Konflikt musíme riešiť tak, aby nebola ohrozená prevádzka. Keď má zamestnanec pred sebou ešte celú zmenu, je lepšie nechať pohovor na neskôr. Ak je s niekým permanentný problém, treba zvážiť jeho plusy a mínusy. Ak je to vynikajúci odborník, tak jeho občasné výbuchy zlosti dokážeme zvládnuť, ale ak má zlé správanie, je konfliktný a ako profesionál je priemerný, tak nie je dôvod za neho bojovať. Je lepšie sa s ním rozísť, aby nerozoštval celý kolektív.

- Inzercia-
Ad image

Ak je pracovníčka perfektná, ale nikdy nepríde do práce načas, je riešením dať jej skoršiu pracovnú dobu. Síce bude meškať aj naďalej, ale z pohľadu potreby firmy príde do práce načas.

Pri riešení konfliktov je podstatné vyhnúť sa podobnej situácii v budúcnosti. Problémy ženských kolektívov sú iné ako problémy mužských. Schopný manažér musí tieto rozdiely poznať a vedieť s nimi pracovať. Pokiaľ si manažér nevie ľudí získať na svoju stranu, mal by im ukázať hranice, ale aj ľudskosť. Tak pracovníci najskôr podajú optimálny výkon.

HR nie je formalita

Hospitality je špecifické odvetvie, ktorého fungovanie si vyžaduje pozíciu manažéra ľudských zdrojov. Tá vo väčšine hotelov pre nedostatok financií chýba, majú ju len väčšie hotely. Jeho prácu potom často supluje vedúci úseku.

Manažment ľudských zdrojov by mal riešiť človek, ktorý vzišiel spomedzi zamestnancov a pozná ich. Stáva sa akýmsi mediátorom medzi manažérom a zamestnancami. Lebo keď je vedúci úseku prepracovaný a čašník za ním príde s maličkosťou, hrozí riziko konfliktu. Musí riešiť konflikty, zavolať si ich spolu a nedať na prvý dojem, ktorý je často zavádzajúci. Pri konfrontácii alebo mediácii sa ukáže realita.

V minulosti hotely nemali marketing a nikomu nechýbal. Dnes majú oddelenie obchodu a marketingu všetci. Podobne je to dnes s pozíciou HR manažéra. Prichádza doba, keď sa táto pozícia stáva veľmi dôležitou.

Mohlo by sa vám páčiť

Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete

Vyhnite sa chybám pri poradách

Budujte svoj tím systematicky

Tringelty. Ako ich delíte?

3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí

Iveta Pupišová 10. júla 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Cyklodreziny sú atrakciou Horehronia
Nasledujúci článok Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Personál/Osobný rozvoj

Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete

26. septembra 2023
Manažment

Vyhnite sa chybám pri poradách

20. augusta 2023
Personál/Osobný rozvojVzdelávanie

Budujte svoj tím systematicky

14. augusta 2023
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Tringelty. Ako ich delíte?

9. augusta 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?