Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Hotelierstvo a soft skills
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Články > Téma > Manažment > Hotelierstvo a soft skills
Manažment

Hotelierstvo a soft skills

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová Uverejnené: 3. júla 2023
10 min. čítania
Zdieľať

Protipólom vyvažujúcim svet digitalizácie a automatizácie je dôraz na obyčajnú ľudskosť. Tzv. mäkké techniky v riadení, soft skills, sa dnes cenia viac ako vedomosti a zručnosti.

Pred rokmi sa mäkké zručnosti a emócie nebrali v práci do úvahy a platilo to plošne, hotelierstvo nevynímajúc. Hlavným a jediným kritériom bolo to, čo človek vie robiť. Dnes sa karta obrátila. Firmy pochopili, že je jednoduchšie zaučiť niekoho do pracovných procesov, ako prestaviť jeho osobnostné nastavenie.

- Inzercia-
Ad image

O čo vlastne ide?

Mäkké zručnosti sú danosti, s ktorými sa rodíme a počas života ich môžeme zdokonaľovať, zveľaďovať a rozvíjať. Nie sú merateľné, ale pre každého jedinca sú charakteristické. Patria sem komunikačné zručnosti, zdravé sebavedomie, analytické myslenie, dôveryhodnosť, presvedčivosť, empatia, schopnosť tímovej práce, vyjednávania, ale aj sebadôvera, flexibilita, prispôsobivosť, zvedavosť, schopnosť zorientovať sa v situácii, presadiť sa, či zvládať konflikty. 

V hospitality sektore sa mäkkým zručnostiam v minulosti venoval málokto, dôležité bolo, aby človek ovládal profesiu, tzv. hard skills, tá je pre kvalitný výkon nevyhnutná a to nielen zdatnosť v obore, ale napríklad aj ovládanie cudzích jazykov či  počítačové zručností. Čašník potreboval byť vyučený, kuchár musel vedieť variť, recepčná ovládať softvéry. V súčasnej dobe je čoraz väčší problém nielen nájsť nadšencov pre tak náročné odvetvie ako je hotelierstvo, ale aj udržať si existujúcich zamestnancov. Je však potrebné zameriavať sa na soft skills. Tie sú žiadané najmä u manažérov, ktorí riadia tímy.

Vedenie a riadenie ľudí je totiž najdôležitejšia z mäkkých zručností. Špeciálne pri ich práci je nutnosť okrem tvrdých zručností – odbornosti – disponovať aj soft skills a v tomto duchu viesť tímy. Aby vedeli dobre komunikovať, riešiť konflikty a pracovať pod stresom, byť flexibilní, prijať konštruktívnu kritiku, dávať efektívnu spätnú väzbu, mať dostatočnú sebareflexiu, využívať asertívnu komunikáciu, zvládať time-management, vedieť sa predať, viesť ľudí k želanému cieľu, nadväzovať a udržiavať vzťahy… a toto všetko prenášať na svoje okolie.

- Inzercia -
Ad image

Soft skills manažéra ukazujú cestu

Hotelierstvo je celé o zážitku. Aby ho zamestnanec mohol hosťovi poskytnúť, musí byť v pohode. Už nestačí vedieť urobiť latté či kapučíno. Treba mu aj venovať pozornosť, empatiu a záujem, dať práci pridanú hodnotu prostredníctvom svojich mäkkých zručností. Čím je doba náročnejšia, tým viac stojí prax na mäkkých manažérskych zručnostiach.

Najskôr musí mať soft skills manažér, aby ich vedel podávať ďalej a ukazovať svojim ľuďom cestu, ako sa majú správať. Ak to on nevie, tak to nevie naučiť ani svojich ľudí.

Mal by mať prirodzený rešpekt, ísť príkladom, nehrať sa na majstra sveta a netváriť sa, že vie všetko. Samozrejme, v ideálnom prípade je manažér zdatný aj vo svojom obore a je zamestnancom oporou a pomocou – psychickou, ale aj reálnou. Vedieť ľudí potiahnuť a dosiahnuť, aby zdieľali jeho víziu. Je v moci manažéra a jeho soft skills ovplyvniť situáciu na pracovisku tak, aby ľudia boli radi v práci a slúžili ľuďom s radosťou. Takisto je v jeho kompetenciách ich viesť k rešpektu ku svojim hosťom, k ich odlišnej kultúre a zvyklostiam. Aby neprevracali oči keď príde izraelská skupina, ktorá má požiadavku na kóšer stravu, či skupina hostí s Ázie s celkom inými zvyklosťami, než na aké sú zvyknutí.

- Inzercia-
Ad image

123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Vyhnite sa chybám pri poradách

Tringelty. Ako ich delíte?

Medzinárodný kongres rodinných firiem

Mentoring v segmente hospitality

Nezatvárajte oči pred konfliktami

Iveta Pupišová 3. júla 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok V Poprade hosťovala najlepšia talianska šéfkuchárka
Nasledujúci článok Ako by to mohlo byť…
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Manažment

Vyhnite sa chybám pri poradách

20. augusta 2023
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Tringelty. Ako ich delíte?

9. augusta 2023
AktualityManažment

Medzinárodný kongres rodinných firiem

26. júla 2023
Manažment

Mentoring v segmente hospitality

24. júla 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?