Na 40. Valnom zhromaždení zástupcov asociácie Historické hotely Slovenska (HHS), ktoré sa konalo vo Ville Nečas v Žiline, členovia schválili sériu významných zmien smerujúcich k modernizácii fungovania asociácie a posilneniu jej marketingového pôsobenia. Najzásadnejšou zmenou je vznik prezídia ako nového výkonného orgánu.
Asociácia si od nového prezídia sľubuje efektívnejšie riadenie a dynamickejší rozvoj značky HHS. Do prezídia boli zvolení: Ján Svoboda – prezident , Ivana Holubčíková – viceprezidentka a členovia prezídia Tomáš Sokologorský, Ján Kolkus a Matej Fujka.
Nové vedenie bude koordinovať strategické aktivity združenia. Ide najmä o oblasti marketingu, akvizície nových členov, vzdelávania a propagácie historických hotelov Slovenska doma i v zahraničí.
„Týmto krokom vstupujeme do novej etapy. Chceme v nej byť byť nielen garantom autentického zážitku, ale aj aktívnym tvorcom imidžu Slovenska ako destinácie plnej histórie a zážitkov,“ uviedol znovuzvolený prezident HHS Ján Svoboda.
Viceprezidentka Ivana Holubčíková po zvolení poďakovala členom za dôveru a zdôraznila dôležitosť spoločnej spolupráce: „Veľmi si vážim dôveru kolegov. Verím, že spoločne naplníme víziu silnej marketingovej platformy, ktorá bude spájať naše hotely a pomáhať im rásť. Naším cieľom je, aby značka Historické Hotely Slovenska bola synonymom kvality, príbehov a autentických zážitkov.“
Nové stanovy a strategické rozhodnutia
Valné zhromaždenie schválilo nové stanovy HHS a sériu uznesení. Vychádzajú z výstupov niekoľkomesačnej práce pracovnej skupiny zloženej zo zástupcov členských hotelov. Medzi najdôležitejšie zmeny patria Zjednotenie kritérií členstva, Reforma vernostného programu. A v neposlednom rade je to posilnenie marketingu – navýšenie marketingového rozpočtu o viac než 360 % oproti predchádzajúcemu roku.
Rekordné investície do propagácie
Rok 2026 prinesie rekordné navýšenie prostriedkov do marketingu a zviditeľnenia značky. Nová stratégia zahŕňa: posilnenie digitálnych kampaní na platformách Google, Meta. Nové formy marketingu ako napriklad SEO/GEO a obsahovú stratégiu webu HHS, či spolupráce s influencermi.
Spoločný cieľ: silná značka a kvalitná prezentácia Slovenska
Hlavným cieľom HHS je upevniť pozíciu Slovenska ako krajiny s bohatou históriou, kultúrou a pohostinnosťou. Asociácia chce byť nielen garantom kvality pre hostí, ale aj oporou pre svojich členov v oblasti marketingu, školení a výmeny know-how. Novozvolené prezídium začne svoje funkčné obdobie okamžite a jeho prvou úlohou bude implementácia novej marketingovej stratégie a rozšírenie členskej základne.