Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
HotelyKomentáreManažment

Čo robiť, keď sa šéf zblázni?

Lucia Arbetova
Lucia Arbetova
Uverejnené: 16. júna 2023
4 min. čítania
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Zdieľať

My všetci, ako šéfovia, máme svoj fungujúci model. Každý z nás má určitú predstavu, ako by veci mali fungovať, vlastný spôsob akým komunikovať so svojimi ľuďmi. Tí šťastnejší máme rovnakých ľudí celé roky a už poznáme už nielen ich, ale aj ich rodiny. Čo si málokedy uvedomíme je, že takisto oni poznajú nás a že informácie a energia celé roky neprúdili len jedným smerom. Reálne sa priznávam, že jedny z najlepších ženských pokecov mám so svojimi chyžnými na fajčiarke. Viem toho dosť o živote každého „môjho človeka“. Snažím sa poznať svojich ľudí, aby som lepšie pochopila, ako s nimi hovoriť. Takto, pri stodvadsiatich zamestnancoch to bol skoro polovičný úväzok navyše…

Ale je to jedna z vecí, ktoré ma bavia. Niekedy mám pocit, že je to spôsob, ako preniesť niektoré psychologické poučky do praxe… a ono to naozaj môže fungovať. Väčšina z nás má reálny „masaker“ tak jeden týždeň do mesiaca, zbytok sú rutinné povinnosti. Čas, v ktorý sa, okrem iného, môžeme venovať aj svojim zamestnancom. Je to pre nich dôležité a hlavne v neistých dobách sa nám snažia prečítať odpovede z tváre…

- Inzercia-
Ad image

Čo ale urobiť, keď je v takýchto ťažkých časoch zle nám? Ako sa dať dokopy, aby tie obavy neboli napísané na našej tvári? Ako a čo robiť, keď sem-tam nejakou skúsenosťou nepreplávame úplne so vztýčenými vlajkami?

Položil ma covid. Obdobie covidu a neskôr aj covid samotný ma dostali do stavu, že sa zobudila choroba, ktorá vo mne driemala celé roky. Genetický darček, ktorý sa dostane von iba pri správnej konštelácii okolností.

Keďže stres, dlhodobo konzumovaný trikrát denne potvrdil teóriu o najslabšom ohnivku reťaze, môj genetický darček sa dostal von. 

- Inzercia -
Ad image

Približne desať mesiacov som robila, čo som mohla, aby to moji ľudia nevideli a nevystresovalo to ešte viac ich… Samozrejme, úplne sa mi to nepodarilo, mala som ale šťastie, že lekárka relatívne rýchlo odhalila príčinu a nasadila správnu liečbu. Ostala som s diagnózou Bipolárnej afektívnej poruchy. Detaily nie sú až tak zaujímavé, ale veľa dní ma zamestnávala dilema. Ísť s kožou na trh, alebo nikomu nič nepovedať a iba dúfať, že sa už nedostanem do stavu, že už nebudem schopná uhrať to na „únavu” a zas budem tam, kde minulý rok.

Bola som transparentná, so zamestnancami aj šéfmi a bol to dobrý krok. 

Pre úplnosť, moja choroba nemá žiadny vplyv na môj úsudok, na rozdiel od populárnych teórií mi mozog funguje v každej fáze a dokážem zhodnotiť situáciu… Len je to pre mňa niekedy strašne vyčerpávajúce.

Čo teda robiť, keď sa vám šéf zblázni? Podporte ho/ju. Ak je tomu naklonený, rozprávajte sa o tom a občas sa nebojte ozvať, keď máte pocit, že ten nápad je až veľmi divoký… Mne osobne veľmi pomáha, že moji ľudia vedia, že občas neprídem, lebo jednoducho nevládzem, ale takisto vedia, že aj z domu od počítača viem pohnúť svetom… keď je treba. Môžu sa na mňa spoľahnúť a ja na nich.

Podporte svojho šéfa v jeho zlých dňoch, pomôžete tým jemu, aj sebe. Aj pre nás šéfov je príjemné žiť v prostredí, kde sme akceptovaní aj so svojimi „muchami“.

Mohlo by sa vám páčiť

Život je zmena
Nájde si LEAN – štíhle riadenie, cestu do hotelovej sféry?
Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
Wyndham Hotels & Resorts kúpila značku Vienna House
OZNAČENÉ:hotelový životManažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lucia Arbetova
Dlhoročná hotelierka s bohatými skúsenosťami prevažne v sieťových hoteloch. Vo svojom profesionálnom portfóliu, v rámci ktorého prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek, má okrem mestských a konferenčných hotelov aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala okrem hotelierstva aktívne pôsobiť aj v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Šéfka, kolegyňa, mentorka a matka, ktorá sa s vami svojským štýlom podelí o svoje hotelierske a líderské skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.
Predchádzajúci článok Zákulisie raňajkovej scény
Nasledujúci článok Zážitkové vlaky Zážitkové vlaky v Trnavskom kraji
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta