Z každej strany počúvate, že novodobí hostia túžia po zážitkoch? Snažíte sa im poskytnúť zaujímavé prehliadky miest, kávové masáže, piknik pod hviezdami…? Aké zážitky vlastne hostia vyhľadávajú a prečo?
Tematické hotely. Prečo veľké hotelové siete prichádzajú s tematickými hotelmi a prečo tento druh ubytovania rastie ako huby po daždi?
Boom tematických hotelových izieb ponúka hosťom jedinečný a pohlcujúci zážitok, ktorý presahuje tradičný hotelový pobyt. Nedávny prieskum sociálnych sietí spoločnosti Marriott zaznamenal výrazný medziročný nárast vyhľadávania #themedrooms (+106 %) a „hotelové izby“ + tematické (+ 65 %). Výsledky poukazujú na túžbu hostí po intenzívnejších a inšpiratívnejších hotelových zážitkoch. Tematické ubytovacie zariadenia, od podmorských rajov až po pobyt s témou Harryho Pottera či Pána prsa stávajú čoraz populárnejšie. Dôvody sú rôzne.
Únik z reality
Jedným z kľúčových faktorov, ktoré podporujú príťažlivosť týchto hotelov, je túžba po úniku. Hostí láka možnosť preniesť sa do iného sveta, hoci len na krátky čas.
Tematické hotely poskytujú únik z bežného života a umožňujú ľuďom popustiť uzdu fantázii a predstavivosti. Či už ide o jaskyňu Batmana v Eden Exoticism Planet Motel Kaohsiung, Popoluškinu izbu v The Roxbury Motel, Cinderella’s Gown Suite (Roxbury, New York) alebo Hello Kitty izbu v Keio Plaza Hotel Tokyo. Tieto priestory prenášajú hostí do ríše fantázie, kde sa realita vytráca.
Za podobným zážitkom môžete ísť aj kúsok za hranice ku našim susedom do Brna. Hotel Anybody hotel má slogan: Hotel je vo vedľajšej roli, tú hlavnú hráte vy. Zariadenie každej z 10 izieb je inšpirované kultovým filmom 60-tych rokov. Obsahuje aj rekvizity, takže si hostia môžu zahrať svoj príbeh, svoju hru.
Marketéri objavili, že ľudia sa chcú hrať
Dospelí sa vracajú do detstva a chcú sa hrať. Na tento trend reaguje aj marketing mnohých svetových značiek. Podľahla mu napríklad sieť Marriott, ktorá otvorila v hoteli Savannah, na Floride dinosaurí hotel JW Marriott Plant Riverside Hotel. Sieť odpovedá na dopyt po tematickom ubytovaní dokonca limitovaným počtom tematických izieb počas niektorých významných udalostí. Má napríklad vianočné apartmány, NFL izby počas Superbowl v Las Vegas.
Celkom iný hotelový pobyt
Čerešničkou na torte bol pobyt v The Curiosity Room by TED, ktorú sieť Marriott aplikovala v lete 2022 vo viacerých svojich hoteloch po celom svete v spojení s celosvetovo známou edukatívnou platformou a konferenciou TED.
Hneď po vstupe do izby sa hostia vydali na dobrodružnú cestu, ktorá vzbudzovala zvedavosť. Celá miestnosť bola skladačka, ktorá čakala na vyriešenie. Prvky hádanky boli ukryté v dekoráciách; ich vyriešenie hostí doviedlo k veľkému finále a sérii prekvapení a odmien. Hádanky boli tiež prispôsobené trom destináciám a propagovali miestne pamiatky, kultúru, zvyklosti. Hostia odhaľovali skryté odkazy, pátrali po kúskoch skladačky a zažívali hotelový pobyt inak. Denník v izbe slúžil ako sprievodca originálnym pobytom pre prípad, že hostia potrebovali pomocnú ruku, boli k dispozícii indície. Po splnení poslednej úlohy hostia dostali certifikát o jej dokončení a mohli ju osláviť bezplatným dezertom v hotelovej reštaurácii.