Hotel je o ľuďoch – na oboch stranách
Vyžadujú hostia neustále novinky?
Ja si myslím, že najdôležitejšie je ukázať hosťom konzistentnosť, vyrovnanosť kvality a predovšetkým osobný kontakt.
Aký máte podiel stálych hostí?
Okolo 20 percent – podľa toho, koho považujete za stáleho hosťa. Niekoho, kto chodí k vám raz do roka, alebo kto sa vracia každé dva až tri mesiace?
Tých, ktorí sa vracajú raz do roka.
V tom prípade je ich podiel vyšší – 60 až 70 %. Spomínaných 20 % odkazuje na hostí, ktorí boli u nás ubytovaní dva a viackrát minulý rok a zároveň minimálne jedenkrát v roku 2022.
Aký segment hostí vyhľadáva váš hotel?
Do 70 % hostí tvorí domáci trh, kam rátame aj Česko a to v pomere asi 3/5 Slováci a 2/5 Česi. Potom nasledujú hostia z ostatných okolitých krajín ako Poľsko a Maďarsko (5 – 7%). Po V4 sú na ďalších priečkach Nemecko, USA, Izrael a Veľká Británia. Našu majoritnú klientelu predstavujú hostia vo veku 30 – 45 rokov. Je zaujímavé vidieť, že stále viac k nám chodia hostia relaxovať, vzhľadom k stresujúcej práci – prídu pozorovať prírodu, piť čaj a vyhľadávajú pokoj.
Pokoju moc nepraje rodinná klientela s malými deťmi…
Tieto skupiny hostí fungujú u nás v harmónii. Deti robia hotel viac živým – na druhej strane sa nenazývame hotelom pre rodiny s deťmi. Výhodou je, že deti môžu presvedčiť rodičov vrátiť sa späť do hotela v prípade, že o sme sa tu o ne dobre postarali a odnášajú si príjemné spomienky na čas strávený s rodičmi mimo domáceho prostredia.
Dotýka sa vás aktuálny nedostatok pracovnej sily?
Z hľadiska zamestnanosti sa situácia v našom hoteli vyznačuje stabilitou, máme minimálnu fluktuáciu predovšetkým na vedúcich pozíciách. Zamestnanci majú pozitívny prístup k práci a sú ústretoví tak k hosťom, ako aj jeden k druhému. Na konci dna sme jeden tím a chceme spolu vychádzať. Fluktuácia za rok 2023 bola iba 2.9 %. Myslím si, že toto číslo ukazuje, že sme k zamestnancom spravodliví, dobre sa o nich staráme a dávame im mnohé výhody, ktoré iné hotely nie sú schopné poskytnúť. To sú napríklad mesačné stretnutia personálu, oslavy narodenín, letná a zimná párty, vianočné darčeky a rôzne iné benefity.
Aký je slovenský zamestnanec?
Myslím si, že Slováci sú veľmi pracovití a vedia, čo sa od nich očakáva – samozrejme, ak im to objasníme počas nástupného pohovoru. U nás sa dozvedia, čo je obsahom práce v päťhviezdičkovom hoteli, v prvom rade ich musí práca baviť a musia mať pozitívny, priateľský prístup k hosťom, vedieť zvládať stresové situácie. Zamestnancov dennodenne trénujeme, okrem toho aj na pravidelných tréningoch.