Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    3. júla 2025
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť
HotelierRozhovory

Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 22. októbra 2021
10 min. čítania
Zdieľať

Čo vám okrem koronakrízy priniesol dnešný rok?

Mali sme určite veľa času na drobné opravy a vylepšenia. Začali sme využívať dažďovú vodu z hotela a polievame ňou trávu. Snažím sa rozmýšľať ekologicky, to je smer, ktorým sa chceme postupne uberať a dať hotel do ekologického a ekonomickejšieho režimu. Sme obklopení nádhernou prírodou a preto je mojim cieľom fungovať v súlade s prírodou.

- Inzercia-
Ad image

Využitie dažďovej vody, bylinky, vlastná záhrada, sprístupnenie prameňa nad hotelom a podobne. Tento rok sme spravili prvý včelín na Donovaloch, postavili sme api-domček, v ktorom žije vyše 240 000 včiel, a máme už aj vlastný med.

- Inzercia-
Ad image

Čo považujete v hoteli za najpodstatnejšie?

Ťažko povedať, lebo hotelierstvo je o detailoch a celé klbko týchto detailov tvorí celok a výsledok. Neviem povedať, ktorý z tých detailov je u nás najdôležitejší, či je to kongresová miestnosť, nové ihrisko, gril, bazén, interiér, čistý koberec. Je to neustály proces tvorenia, ktorý nikdy nie je hotový. V každom ročnom období je tu neskutočne veľa možností a každý si tu nájde svoje, či je to rodina s deťmi, biznis klient, skialpinista. Hotelierstvo je jeden z najťažších, ale aj najkrajších biznisov. Môžete mať akúkoľvek reklamu po celom svete a rozhlasovať o sebe čokoľvek, ale úspešný ste vtedy, keď sa k vám 80 % hostí vráti, lebo ste v ňom vyvolali zážitok, ktorý chce opakovať. Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú. Hľadám možnosti a riešenie ako to spraviť. Som vďačný za to, že tento biznis môžem robiť a niečo po mne, po nás všetkých, vidieť a ľudia to vnímajú a vracajú sa k nám. Veľmi podstatný je pre mňa aj tím ľudí, s ktorými spolupracujem.

- Inzercia -
Ad image

Cestovný ruch bojuje s nedostatkom personálu. Ako je to u vás?

Určite áno, situácia po korone je kritická, čiastočne bojujeme aj my. Hotel je miesto, kde sa stretáva množstvo profesií. V sezóne máme okolo 35 zamestnancov, mimo sezóny je stálych 20 – 25.  Stálych zamestnancov sme si počas lockdownu podržali, postarali sme sa o nich s pomocou štátu a sme za nich vďační. A bojujeme ďalej. Chcem pracovať s ľuďmi, ktorých hotelový život baví a sú nám prínosom. Takých ľudí hľadám neustále.

Ako ich motivujete?

Každého sa snažím spoznať, človek musí byť tak trochu psychológ, aby vedel, čo ľudia potrebujú. Môžu napríklad mimo otváracích hodín využívať wellness a fitness centrum, majú zamestnanecké ceny pri službách hotela, k dispozícii požičovňu športovej výstroje, keď pracujú, tak majú bezplatnú stravu. Chcem dosiahnuť to, aby u nás bol zamestnanec šťastný a robil svoju prácu s láskou. Pokiaľ ho táto práca nebaví, tak u nás nemá miesto – buď odíde sám, alebo sa to časom tak vyvinie. Snažím sa každému vytvoriť podmienky tak, aby sa mu dobre pracovalo, a samozrejme, aby zamestnanci neboli nadmieru vyťažení. Poznám to z vlastnej skúsenosti, keďže som vždy robil v branži, hoci ja som zvyknutý pracovať celé dni, víkendy, sviatky aj piatky. Ale nevyžadujem to od zamestnancov. Keď človek robí štyri dni v kuse, potom má štyri dni voľno a vtedy mu nevolám. Máme stálych zamestnancov z celého Slovenska, ktorým bezplatne poskytujeme ubytovanie, len asi 10 – 20 % je miestnych, takže väčšina býva v zamestnaneckej ubytovni. Tento hotel nie je len o mne, ale aj o zamestnancoch, ktorých máme. Bez nich by hotel nikdy nebol tam, kde je dnes. Ja si zamestnancov veľmi vážim a snažím sa ich motivovať, a to aj finančne, vedia, že som ich podržal počas krízy. Vzorom starostlivosti o zamestnancov mi je napríklad Tomáš Baťa, ktorého príbeh práve čítam.

Aké sú vaše hotelové méty?

V tom, čo robíme, chceme byť najlepší. Hotel je o pocite, o jeho duši, nezáleží tak na počte hviezdičiek. Náš rodinný penzión v Roháčoch má jednu hviezdu a ľudia tam chodia, lebo sa tam cítia dobre, povedia, že doma sa v živote tak dobre nevyspali. V Šport Hoteli sa radi orientujeme na slovenskú gastronómiu, nehráme sa na „lososa, keď sme poctivý rezeň”. Zvolili sme si zlatú strednú cestu. Sme rodinný hotel, sme priateľskí k deťom, zvieratám. Veľa súvislostí  som pochopil, keď sa nám narodil náš malý syn a preto dnes viem, čo rodič a dieťa na dovolenke potrebujú. Zamestnancom hovorím, aby sa ku každému človeku správali s úctou, lebo nikdy nevedia, kto vojde do hotela. Treba byť ku každému slušný, či už je to hosť, dodávateľ, zamestnanec. Každého si rovnako vážim.

A čo je najväčšia vízia pre hotel?

Najväčšia vízia? Je ich určite hneď niekoľko. Najdôležitejší je hosť, jeho spokojnosť a pozitívny zážitok. Naším cieľom je zlepšovať naše služby, samozrejme zvyšovať obsadenosť, ako aj dĺžku prenocovaní. Prial by som si, aby som dokázal zamestnancov ohodnotiť tak, ako si to predstavujú oni. Verím, že túto sezónu už budeme naplno fungovať bez obmedzení a bol by som rád, keby sme vopred vedeli, ako budú nastavené pravidlá pre cestovný ruch, lebo momentálne je situácia nevyspytateľná. Urobíme všetko pre to, aby sme už hotel nemuseli zatvoriť, a najmä si želám udržať pracovné pozície. S ľuďmi robím väčšinu svojho života, sám som bol zamestnancom, pracoval som aj v zahraničí a viem, že podnik stojí na ľuďoch. Ľudia vytvárajú prostredie pre iných ľudí, aby sa cítili dobre. V hoteli máme skvelý tím a robíme to od srdca a s pokorou. Z dlhodobého hľadiska máme víziu zefektívniť niektoré hotelové procesy lepšou digitalizáciou. Ako som už spomínal, chceme byť ekologickejší a fungovať ešte veľa rokov v absolútnej symbióze a harmónii s prostredím, ktoré je okolo nás.

Text: Lea Lisá

Foto: archív hotela a redakcia

PR

.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Otvorený deň na prestížnej švajčiarskej univerzite Les Roches
Nové výzvy si ma hľadajú samy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Silná rodina, silná firma – pozvánka na medzinárodný kongres
Nasledujúci článok Rastlinné jedlá sú novou príležitosťou

Najčítanejšie za posledných 7 dní

GastroNápojeTrendy

Leto v pohári – vyskúšajte TOP koktaily roku 2025

red.
red.
4. júla 2025
Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov
Festival cestovného ruchu 2025
Leto s deťmi aj bez. Ponuka nielen pre rodiny
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta