Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
OsobnostiRozhovory

Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 6. októbra 2024
16 min. čítania
Zdieľať

Vyštudovaný inžinier začínal v hoteli na IT oddelení, odtiaľ sa presunul na finančný controlling. Operatívu zakúsil ako vedúci prevádzky a neskôr ako zástupca riaditeľa hotela, po čom už vždy pôsobil na pozícii generálneho riaditeľa – v hoteloch siete Radisson v Rusku a v Kazachstane. Martin Hurban po návrate na Slovensko otváral AC Hotel Bratislava Old Town, ktorý je rovnako ako jeho nové pôsobisko Sheraton Bratislava Hotel, súčasťou medzinárodnej hotelovej siete Marriott International.

- Inzercia-
Ad image

Cesta k hotelierstvu vedie málokedy cez techniku. Čo vás priviedlo do hotela?

Keď premýšľam, čo je vlastne zmysel života, čoraz viac sa stotožňujem s tým, čo už povedali mnohí iní, že je to pravdepodobne snaha robiť tento svet krajším a lepším miestom. Nejakým spôsobom tešiť ľudí okolo seba. Hoteliersky biznis je na 101 percent práve o tom. Vždy som hľadal, kde sa môžem v tomto smere najlepšie realizovať, lebo rozsah záujmov som mal odjakživa veľmi široký. Niektorú oblasť som vyskúšal, snažil sa v nej stať profesionálom a byť čo najlepší, než prišla ďalšia výzva na vyskúšanie, čo zvládne telo a myseľ.

Hotelierstvo, ktoré je skôr poslaním ako profesiou, oproti iným prináša širokú sféru zodpovedností. Spája v sebe veľa znalostí a viacero profesií. A práve to sú tie vody, v ktorých sa mi najlepšie pláva. Od psychológie vo svete hostí a klientov, kolegov, cez rozvoj, až po financie, kde treba vedieť čítať čísla, interpretovať ich a robiť z nich závery. Tiež vnímať to, čo sa deje vo svete, aké sú trendy. A skúsiť predikovať, ako sa budú zmeny týkať nás, aby sme sa mohli na ne pripraviť, možno skôr než konkurencia. Máloktoré povolanie má takýto komplexný záber.

- Inzercia -
Ad image

Čísla budú také, aké urobia ľudia

Vy ako človek s technickým vzdelaním a praxou v oblasti financií ste zrejme človek čísel. Sú teda čísla, to, čo riešite ako prvé po vstupe do manažmentu hotela?

V skutočnosti sú to ľudia, pretože čísla budú len také, aké budú robiť ľudia, ktorých mám okolo seba v tíme. Snažíme sa robiť svet okolo nás krajším, aby hostia u nás našli kvalitu a na konci dňa sme sa ako ekonomický subjekt s vlastným rozpočtom mohli dopracovať k nejakým číslam. Ale k číslam sa dopracujeme jedine cez ľudí.

V hotelierstve pôsobíte vyše 20 rokov, robili ste niekedy aj prakticky na prevádzke?

Ako čašník a barman som pracoval popri vysokej škole. Tiež som v rámci práce pre produkčnú spoločnosť zakúsil prakticky oblasť cateringu a organizáciu podujatí. Táto oblasť ma vždy zaujímala, F&B a obsluha mi boli vždy blízke. Už v začiatkoch som dokázal predať aj jedlá z menu, ktoré veľmi nešli, hoci vtedy som to ešte ako „predaj“ nevnímal. Ale zistil som, že viem smerovať ľudí k dobrému zážitku, aby verili, že to, čo im nosíme na stôl, stojí za to. Išlo to ľahko, keď som mohol veriť, že to, čo mi naša kuchyňa dodá, bude na úrovni.

Väčšinu svojho profesionálneho života ste pôsobili v hoteloch v Rusku a v Kazachstane. Čo tam bolo iné?

Spoločná črta vo východnejších krajinách je, že ľudia v tíme pristupujú k úlohám menej asertívne a demokraticky. Ráno čakajú, že dostanú úlohy s presnou špecifikáciou. A potom sa stane, že manažér má neustále pred dverami zástup ľudí, ktorí sa chodia pýtať na všetky detaily operatívy, či červené servítky majú byť svetlo-červené  alebo tmavo-červené. Na detaily, v ktorých už mali byť dávno zaškolení na všetky kompetencie a mohli ich s plnou zodpovednosťou riešiť sami. Na tom, aby sme dodali znalosti a s nimi sebaistotu a následne väčšiu samostatnosť v rozhodovaní sme sa snažili pracovať od začiatku. Hoci, musím povedať, že to bola výzva.

V čom napríklad?

Napríklad ma kolegovia upozornili, že v tejto krajine, keď sa riadiaci pracovník príliš veľa rozpráva s bežným líniovým zamestnancom, stratí autoritu u zvyšku tímu. Musel som si nájsť svoj vlastný štýl, lebo bežne komunikujem veľmi priamo na všetkých úrovniach. Málokedy využívam komunikáciu len cez vedúcich oddelení, rád sa zastavím na prevádzke, prihovorím sa, spýtam sa, ako idú veci. Prípadne si hneď povieme veci, čo ideme robiť inak.

1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Daniel Tilinger, ECK: „Kľúčom k úspechu je milovať svoju prácu“
Patrícia Chovanová, výkonná riaditeľka Hotela Devín, Bratislava
Silvia Manduľáková: Čo ma posúva ako hotelierku?
Hotelier roka Ján Kolkus, Château Bela: Som rodený hotelier
Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
OZNAČENÉ:Sheraton
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Hľadáte spoľahlivého dodávateľa? Všetko je na internete!
Nasledujúci článok Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta