Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
AktualityGastro

METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou

PR
PR
Uverejnené: 23. októbra 2025
7 min. čítania
Zdieľať

Veľkoobchod kombinuje široký výber čerstvých surovín, ponúka viac ako 5 200 vlastných produktov a pomáha praktickými riešeniami, napr. nástrojmi DISH či Chytrý kuchár. Nechýba doručenie na prevádzku a podpora tímov cez METRO akadémiu.

METRO vstúpilo na slovenský trh v novembri 2000, kedy otvorilo svoje veľkoobchodné predajne v Ivanke pri Dunaji, Nitre a Zvolene. Postupne sa otvárali ďalšie predajne v Košiciach, Žiline a Devínskej Novej Vsi. Za štvrťstoročie pôsobenia stálo METRO pri úspechu mnohých slovenských podnikateľov. Od prvých zákazníkov, ktorí prekročili prah predajní pred 25 rokmi, až po tisíce firiem, ktoré s ním spolupracujú dnes – všetci sú súčasťou príbehu, ktorý sa píše spoločne.

ŠIROKÉ PORTFÓLIO A KVALITA – VŠETKO POD JEDNOU STRECHOU

METRO prinieslo na slovenský trh niečo, čo tu dovtedy chýbalo – miesto, kde profesionáli hlavne z oblasti gastronómie a maloobchodu našli všetko, čo potrebujú, pod jednou strechou. Spojenie širokého sortimentu, kvalitných surovín a spoľahlivých dodávateľov sa rýchlo stalo oporou pre každodennú prácu kuchárov, obchodníkov aj podnikateľov z rôznych oblastí. Dnes má v tomto veľkoobchode viac ako 180 000 zákazníkov možnosť vybrať si z ponuky takmer 20 000 produktov, ktoré tvoria základ, na ktorý sa môžu spoľahnúť. Od čerstvých rýb, cez rôzne druhy mäsa až po ovocie a zeleninu, METRO prináša sortiment, ktorý podporuje každodennú prácu v kuchyni aj obchode. Približne 7000 produktov pochádza priamo zo Slovenska od viac ako 300 slovenských partnerov.  

Okrem známych značiek prináša METRO na svoje regály aj viac ako 5 200 vlastných produktov. Pravidelne prichádza s produktovými inováciami, ktoré vyvíja spoločne a podľa požiadaviek a potrieb svojich zákazníkov. Patria medzi ne napríklad produkty projektu Chytrý kuchár, ktoré znižujú nároky na pracovnú silu, obmedzujú odpad, uľahčujú organizáciu práce a zlepšujú hygienu. Dôležitá je vždy kvalita. „Keďže v METRO nakupujú profesionáli, ktorí chcú len to najlepšie, my musíme byť v kvalite vždy o krok napred. Našou najvyššou prioritou je poskytovať zákazníkom bezpečné a kvalitné výrobky,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO
Chytrý kuchár

PODPORA RODINNÝCH A NEZÁVISLÝCH OBCHODOV

V roku 2012 METRO spustilo franšízový koncept Môj obchod, ktorý sa stal oporou pre stovky malých a nezávislých predajní po celom Slovensku. Dnes je súčasťou siete už viac než 660 obchodov. Spája ich jednotná značka, marketingová podpora, výhodné nákupné podmienky a odborné poradenstvo.

METRO tak pomáha menším obchodníkom rásť a lepšie konkurovať veľkým reťazcom.

METRO reaguje aj na meniace sa prostredie a presun podnikania do digitálneho sveta. Popri tradičných službách – nákupu v 6 veľkoobchodných prevádzkach na Slovensku rozšírilo v roku 2010 svoje služby o službu Distribúcia a prinieslo nástroje, ktoré zákazníkom uľahčujú prácu a zvyšujú ich konkurencieschopnosť. Vďaka mobilnej aplikácii Moje METRO sa zlepšila komunikácia so zákazníkmi. Akciové ponuky a lojalitný program majú dostupné aj v digitálnej forme. Digitálny nástroj DISH, zavedený v roku 2020, dnes pomáha viac než 1 250 gastroprevádzkam získať väčšiu viditeľnosť v online priestore.

PARTNER SLOVENSKEJ GASTRONÓMIE

METRO sa už štvrťstoročie aktívne podieľa na rozvoji slovenskej gastro scény. Okrem toho, že poskytuje kvalitné suroviny, prepája profesionálov s lokálnymi producentmi. METRO stálo napríklad aj pri zrode slovenskej edície prestížnej svetovej kulinárskej súťaže Bocuse d’Or, známej aj ako „gastronomická olympiáda“. V roku 2025 sa stalo partnerom Gault&Millau, prvého medzinárodného gastro sprievodcu pôsobiaceho na Slovensku, ktorý oceňuje a hodnotí reštaurácie a šéfkuchárov.

Dôležitú úlohu zohráva aj METRO akadémia, v ktorej sa vzdelávajú nielen skúsení profesionáli, ale aj študenti odborných škôl. Jej cieľom je prinášať vedomosti o trendoch a inováciách. Taktiež vytvárať platformu, kde sa kuchári či majitelia gastro podnikov môžu navzájom inšpirovať a deliť o skúsenosti – aj napriek tomu, že v podnikaní sú konkurentmi. Týmito aktivitami METRO dlhodobo posilňuje gastronomickú komunitu. Prispieva k zviditeľňovaniu slovenskej kuchyne doma i v zahraničí a pomáha zvyšovať celkovú úroveň gastronómie na Slovensku.

STABILNÝ ZAMESTNÁVATEĽ S DÔRAZOM NA ROZVOJ ZAMESTNANCOV


„Našou hlavnou silnou stránkou sú naši ľudia, ich zručnosti a schopnosť lepšie obslúžiť našich zákazníkov. Je pre nás dôležité, aby naši kolegovia a kolegyne boli vo svojej práci spokojní a chodili do nej s radosťou.“
Spoločnosť METRO aktuálne zamestnáva 1 200 ľudí, pričom viac ako 15 % z nich pracuje vo firme vyše 20 rokov. METRO si zakladá na rovnosti. 50 % zamestnancov tvoria ženy a 50 % muži, pričom takmer tretina žien zastáva manažérske pozície. Firma svojim zamestnancom ponúka rôzne benefity, vzdelanie a kariérny rast.

„Dbáme na to, aby mal každý príležitosť rásť a rozvíjať sa.“ METRO vytvára príležitosti aj pre študentov stredných odborných škôl so zameraním na obchod a služby, ktorí tam môžu absolvovať duálne štúdium. „Našim cieľom je podporovať mladých ľudí, aby získali prax a lepšie sa pripravili na svoje budúce povolanie,“ dodáva Romain Vincent.

ZÁVÄZOK DO BUDÚCNOSTI


METRO sa pozerá dopredu s jasným cieľom – byť moderným a udržateľným partnerom pre svojich zákazníkov. Do roku 2040 sa zaviazalo dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo svojich prevádzkach. Systematicky investuje do riešení, ktoré prinášajú efektívnejšie a šetrnejšie fungovanie. Nové technológie v oblasti chladenia, fotovoltiky, osvetlenia či elektronických cenoviek pomáhajú znižovať dopad na životné prostredie a zároveň zlepšujú komfort zákazníkov.

Dôležitou súčasťou tejto cesty je aj modernizácia logistiky – presun skladov mäsa (2023) a ovocia a zeleniny (2025) z Českej republiky na Slovensko, ako aj vybudovanie nového konceptu logistického skladu, ktorý predstavuje významný míľnik v histórii METRO Slovakia. Tento inovatívny koncept spája všetky logistické procesy pod jednu strechu, čím zvyšuje efektivitu, skracuje dodacie lehoty a zároveň podporuje udržateľnosť celého dodávateľského reťazca. „Iba zosúladením našich cieľov s potrebami prírody a ľudí môžeme byť dlhodobo úspešní,“ uzatvára Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

POĎAKOVANIE PARTNEROM A ZÁKAZNÍKOM


Pri príležitosti 25 rokov na slovenskom trhu METRO ďakuje všetkým svojim zákazníkom, dodávateľom a obchodným partnerom, ktorí stáli pri jeho ceste a prispeli k tomu, že sa stal stabilným partnerom slovenskej gastronómie a maloobchodu. Spoločná dôvera a spolupráca vytvorili silnú komunitu profesionálov, ktorá neustále posúva trh vpred. K jubileu pripravilo METRO špeciálne ponuky, súťaže a aktivity – viac informácií nájdete na stránke www.metro.sk/25rokov.

Mohlo by sa vám páčiť

Asociácia hotelierov a ZCR SR pod novým vedením
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
OKTÓBERFEST môžete zažiť aj v Trnave
Explózia farieb Mexika
Nová výzva na kompenzácie zvýšenia cien energií
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
Nasledujúci článok Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Foto: AHRS/ Peter Brichta
AktualityCestovný ruch

Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?

TS
TS
13. novembra 2025
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta