Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
  • O nás
Čítanie: METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
AktualityGastro

METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou

PR
PR
Uverejnené: 23. októbra 2025
7 min. čítania
Zdieľať

Veľkoobchod kombinuje široký výber čerstvých surovín, ponúka viac ako 5 200 vlastných produktov a pomáha praktickými riešeniami, napr. nástrojmi DISH či Chytrý kuchár. Nechýba doručenie na prevádzku a podpora tímov cez METRO akadémiu.

METRO vstúpilo na slovenský trh v novembri 2000, kedy otvorilo svoje veľkoobchodné predajne v Ivanke pri Dunaji, Nitre a Zvolene. Postupne sa otvárali ďalšie predajne v Košiciach, Žiline a Devínskej Novej Vsi. Za štvrťstoročie pôsobenia stálo METRO pri úspechu mnohých slovenských podnikateľov. Od prvých zákazníkov, ktorí prekročili prah predajní pred 25 rokmi, až po tisíce firiem, ktoré s ním spolupracujú dnes – všetci sú súčasťou príbehu, ktorý sa píše spoločne.

ŠIROKÉ PORTFÓLIO A KVALITA – VŠETKO POD JEDNOU STRECHOU

METRO prinieslo na slovenský trh niečo, čo tu dovtedy chýbalo – miesto, kde profesionáli hlavne z oblasti gastronómie a maloobchodu našli všetko, čo potrebujú, pod jednou strechou. Spojenie širokého sortimentu, kvalitných surovín a spoľahlivých dodávateľov sa rýchlo stalo oporou pre každodennú prácu kuchárov, obchodníkov aj podnikateľov z rôznych oblastí. Dnes má v tomto veľkoobchode viac ako 180 000 zákazníkov možnosť vybrať si z ponuky takmer 20 000 produktov, ktoré tvoria základ, na ktorý sa môžu spoľahnúť. Od čerstvých rýb, cez rôzne druhy mäsa až po ovocie a zeleninu, METRO prináša sortiment, ktorý podporuje každodennú prácu v kuchyni aj obchode. Približne 7000 produktov pochádza priamo zo Slovenska od viac ako 300 slovenských partnerov.  

Okrem známych značiek prináša METRO na svoje regály aj viac ako 5 200 vlastných produktov. Pravidelne prichádza s produktovými inováciami, ktoré vyvíja spoločne a podľa požiadaviek a potrieb svojich zákazníkov. Patria medzi ne napríklad produkty projektu Chytrý kuchár, ktoré znižujú nároky na pracovnú silu, obmedzujú odpad, uľahčujú organizáciu práce a zlepšujú hygienu. Dôležitá je vždy kvalita. „Keďže v METRO nakupujú profesionáli, ktorí chcú len to najlepšie, my musíme byť v kvalite vždy o krok napred. Našou najvyššou prioritou je poskytovať zákazníkom bezpečné a kvalitné výrobky,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO
Chytrý kuchár

PODPORA RODINNÝCH A NEZÁVISLÝCH OBCHODOV

V roku 2012 METRO spustilo franšízový koncept Môj obchod, ktorý sa stal oporou pre stovky malých a nezávislých predajní po celom Slovensku. Dnes je súčasťou siete už viac než 660 obchodov. Spája ich jednotná značka, marketingová podpora, výhodné nákupné podmienky a odborné poradenstvo.

METRO tak pomáha menším obchodníkom rásť a lepšie konkurovať veľkým reťazcom.

METRO reaguje aj na meniace sa prostredie a presun podnikania do digitálneho sveta. Popri tradičných službách – nákupu v 6 veľkoobchodných prevádzkach na Slovensku rozšírilo v roku 2010 svoje služby o službu Distribúcia a prinieslo nástroje, ktoré zákazníkom uľahčujú prácu a zvyšujú ich konkurencieschopnosť. Vďaka mobilnej aplikácii Moje METRO sa zlepšila komunikácia so zákazníkmi. Akciové ponuky a lojalitný program majú dostupné aj v digitálnej forme. Digitálny nástroj DISH, zavedený v roku 2020, dnes pomáha viac než 1 250 gastroprevádzkam získať väčšiu viditeľnosť v online priestore.

PARTNER SLOVENSKEJ GASTRONÓMIE

METRO sa už štvrťstoročie aktívne podieľa na rozvoji slovenskej gastro scény. Okrem toho, že poskytuje kvalitné suroviny, prepája profesionálov s lokálnymi producentmi. METRO stálo napríklad aj pri zrode slovenskej edície prestížnej svetovej kulinárskej súťaže Bocuse d’Or, známej aj ako „gastronomická olympiáda“. V roku 2025 sa stalo partnerom Gault&Millau, prvého medzinárodného gastro sprievodcu pôsobiaceho na Slovensku, ktorý oceňuje a hodnotí reštaurácie a šéfkuchárov.

Dôležitú úlohu zohráva aj METRO akadémia, v ktorej sa vzdelávajú nielen skúsení profesionáli, ale aj študenti odborných škôl. Jej cieľom je prinášať vedomosti o trendoch a inováciách. Taktiež vytvárať platformu, kde sa kuchári či majitelia gastro podnikov môžu navzájom inšpirovať a deliť o skúsenosti – aj napriek tomu, že v podnikaní sú konkurentmi. Týmito aktivitami METRO dlhodobo posilňuje gastronomickú komunitu. Prispieva k zviditeľňovaniu slovenskej kuchyne doma i v zahraničí a pomáha zvyšovať celkovú úroveň gastronómie na Slovensku.

STABILNÝ ZAMESTNÁVATEĽ S DÔRAZOM NA ROZVOJ ZAMESTNANCOV


„Našou hlavnou silnou stránkou sú naši ľudia, ich zručnosti a schopnosť lepšie obslúžiť našich zákazníkov. Je pre nás dôležité, aby naši kolegovia a kolegyne boli vo svojej práci spokojní a chodili do nej s radosťou.“
Spoločnosť METRO aktuálne zamestnáva 1 200 ľudí, pričom viac ako 15 % z nich pracuje vo firme vyše 20 rokov. METRO si zakladá na rovnosti. 50 % zamestnancov tvoria ženy a 50 % muži, pričom takmer tretina žien zastáva manažérske pozície. Firma svojim zamestnancom ponúka rôzne benefity, vzdelanie a kariérny rast.

„Dbáme na to, aby mal každý príležitosť rásť a rozvíjať sa.“ METRO vytvára príležitosti aj pre študentov stredných odborných škôl so zameraním na obchod a služby, ktorí tam môžu absolvovať duálne štúdium. „Našim cieľom je podporovať mladých ľudí, aby získali prax a lepšie sa pripravili na svoje budúce povolanie,“ dodáva Romain Vincent.

ZÁVÄZOK DO BUDÚCNOSTI


METRO sa pozerá dopredu s jasným cieľom – byť moderným a udržateľným partnerom pre svojich zákazníkov. Do roku 2040 sa zaviazalo dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo svojich prevádzkach. Systematicky investuje do riešení, ktoré prinášajú efektívnejšie a šetrnejšie fungovanie. Nové technológie v oblasti chladenia, fotovoltiky, osvetlenia či elektronických cenoviek pomáhajú znižovať dopad na životné prostredie a zároveň zlepšujú komfort zákazníkov.

Dôležitou súčasťou tejto cesty je aj modernizácia logistiky – presun skladov mäsa (2023) a ovocia a zeleniny (2025) z Českej republiky na Slovensko, ako aj vybudovanie nového konceptu logistického skladu, ktorý predstavuje významný míľnik v histórii METRO Slovakia. Tento inovatívny koncept spája všetky logistické procesy pod jednu strechu, čím zvyšuje efektivitu, skracuje dodacie lehoty a zároveň podporuje udržateľnosť celého dodávateľského reťazca. „Iba zosúladením našich cieľov s potrebami prírody a ľudí môžeme byť dlhodobo úspešní,“ uzatvára Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

POĎAKOVANIE PARTNEROM A ZÁKAZNÍKOM


Pri príležitosti 25 rokov na slovenskom trhu METRO ďakuje všetkým svojim zákazníkom, dodávateľom a obchodným partnerom, ktorí stáli pri jeho ceste a prispeli k tomu, že sa stal stabilným partnerom slovenskej gastronómie a maloobchodu. Spoločná dôvera a spolupráca vytvorili silnú komunitu profesionálov, ktorá neustále posúva trh vpred. K jubileu pripravilo METRO špeciálne ponuky, súťaže a aktivity – viac informácií nájdete na stránke www.metro.sk/25rokov.

Mohlo by sa vám páčiť

Zvedavé svište učili ako zachraňovať životy
Čo možno neviete o grilovaní
Užijeme si veľkonočnú lyžovačku?
Výzva pre OO CR s historicky najvyššou dotáciou
SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

AktualityGastro

METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou

PR
PR
23. októbra 2025
Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Letisko Košice zaznamenalo najúspešnejší september vo svojej histórii
Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta