Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
GastroManažmentObchod a marketing

Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 28. októbra 2024
5 min. čítania
Zdieľať

V odvetví, kde sa predávajú zážitky, je zavádzanie noviniek nevyhnutnou súčasťou biznisu. Hosť vyhľadáva stále nové a nové zážitky a ak ich nenájde, je jednou nohou u konkurencie. Novinky môžete zavádzať aj ako tímový projekt. Predaj noviniek tak oživí a motivuje nielen hostí, ale aj zamestnancov, ktorí začínajú byť ešte vzácnejší…

Ako na to

Povedzme, že potrebujete zvýšiť predaj miešaných nápojov, preto rozšírite menu o nejaké novinky. Ste na tržbách X a chcete sa dostať na sumu Y. Namiesto príkazu aby ich obsluha viac núkala prednesiete návrh F&B/reštauračnému manažérovi a navrhnete mu formu tzv. tímového projektu. Dohodnete s ním možnosti odmeny pre najaktívnejšieho zamestnanca, ktorý zaznamená najväčší predaj, prípadne nárast tržieb za koktaily.

- Inzercia-
Ad image

Teraz má karty v rukách manažér reštaurácie. Ďalej sa hry ako šéf môžete alebo aj nemusíte zúčastniť, v závislosti od veľkosti zariadenia a vašej miery zainteresovanosti na jednotlivých detailoch.

Kto bude koktailový kráľ?

Manažér reštaurácie zvolá F&B tím s tým, že určené časové obdobie sa bude niesť v znamení tímovej práce zameranej na predaj noviniek a zvýšenie tržieb z miešaných nápojov. Oznámi kolegom aktuálny stav tržieb a tiež cieľový, kde sa majú snažiť dostať.

Spôsob, akým manažér navrhne tímu projekt vo veľkej miere rozhoduje o jeho úspešnosti. Manažér tu nie je na príkazy a rozkazy, ale na moderovanie diskusie a kladenie otvorených otázok. Zapisuje, prípadne ponúkne (nie prikáže!) niekomu z tímu, kto chce zapisovať nápady. Každý z tímu dostane rovnaký priestor na nápady – ako to urobíme. POZOR, je veľmi dôležité zapísať každý názor, nijaký nevysmiať, nezdegradovať!

- Inzercia -
Ad image

Z čoho budú pozostávať nové drinky? Kedy, komu a ku čomu sa budú ponúkať? Podarilo sa nám už niečo podobné? Čo sa najlepšie predáva? Ako budeme motivovať hostí? Urobíme ponukové listy na stoly? Špeciálnu roletku, plagát? Kde sa chceme dostať po prvom týždni? Čo urobíme ako prvé? Kto to urobí? Ako ešte môžeme prispieť k atraktivite nových koktailov?

Po prvých rozpakoch sa ľudia rozhovoria a budete prekvapení, aké nápady prinesú. Prirodzene, hnacím motorom bude odmena. Istú hmotnú zainteresovanosť na predaji by mohli mať všetci, kráľ predaných koktailov dostane niečo navyše (vybranú fľašu, a la carte obed zdarma, masáž, pod.).

Manažér udržiava hru, negatíva preklápa do pozitívnych riešení

Aby kolegov „hra“ na koktailového kráľa neprestala baviť, treba ju udržiavať. Po týždni už bude jasné, aké má predaj noviniek slabiny a kde je priestor na zlepšenie.

Manažér zodpovedá za to, do akej miery vie ľudí pre nový predaj nadchnúť. Neobstojí tvrdenie, že im je to jedno. V tom prípade je chyba na strane manažéra.

Jednou z metód, ako môže vzbudiť nadšenie a ľuďom v ich úlohe pomôcť je pozitívna spätná väzba a preklápanie mínusov na plusy.  V praxi to znamená, že sa nedá strhnúť ku handrkovaniu o tom, kto za to a to môže, kto čo zle spravil a prečo to nejde. Minulosť už nezmeníte, riešiť ju prípadne môžete neskôr, v súkromí. Spoločnú diskusiu „preklopte“ na pozitívne vyriešenie podobných situácií v budúcnosti.

Ľudia pracujúci v hotelovom a reštauračnom biznise sú zväčša emotívni a extrovertní jedinci, ktorí uvítajú zábavu, vybočenie zo stereotypu.  Vie reštauračný manažér atraktívne prezentovať nový spoločný tímový projekt?

Vyhodnoteniu dajte vážnosť

Doteraz bola úloha manažéra skôr sprevádzajúca, keďže ľudia obsah projektu zameraného na predaj noviniek vytvorili sami. Pri záverečnom hodnotení by mal opäť prevziať rolu lídra.

Jeho úlohou je vymyslieť formu vyhodnotenia projektu a ocenenia najúspešnejších, ale aj celého tímu tak, aby mala pre zúčastnených kolegov váhu. Či už to bude tímová party, spoločný teambuilding,  alebo ocenenie pred vedením hotela – závisí od vašich možností. Obľube a vážnosti sa tiež teší ocenenie Zamestnanec mesiaca (roka), ktoré vás nič nestojí, pre vašich ľudí však znamená veľa.

Foto: Pexels

Bodku za predajnou akciou netreba podceňovať, pripraví vám pôdu na budúci projekt. Úspech u zamestnancov vám otvorí dvere k podobným netradičným formám práce.

Istoty a tradície v rovnováhe s novinkami

Hotelový biznis je krásnym príkladom fungujúcich polarít, keď hovoríme o stálom, vracajúcom sa hosťovi.

Na jednej strane hosť, tak ako každý človek, miluje istoty a opakujúce sa rituály. Miluje, keď ho v hoteli roky víta rovnaký personál, ktorý pozná po mene a cíti sa ako na návšteve u rodiny. Miluje vôňu „svojho“ hotela, špecifické produkty, vaše jedlá, zvyklosti. No na druhej strane je vždy otvorený novinkám a príjemným prekvapeniam. Práve vďaka vybudovanému vzťahu a dôvere sa dá na ne rád nahovoriť.

A ešte jeden detail, ktorý ale nie je samozrejmosťou vo všetkých prevádzkach. Základným a nevyhnutným predpokladom pre úspešný predaj noviniek je, aby ho zamestnanec zažil, ochutnal, vyskúšal. Tasting má byť vždy prvým krokom pri zrode nového produktu. Len tak vie personál predávať autenticky, s nadšením – a úspešne.

Mohlo by sa vám páčiť

Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
Vyberte Víno roka 2023!
F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?
Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Hotelová sexuálna výchova
OZNAČENÉ:Obchod a marketing
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Schválili nové zákony o cestovnom ruchu. Čo obsahujú?
Nasledujúci článok Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta