Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Radim Jančura, RegioJet Hotels: Idem vždy vlastnou cestou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Jančura Radim, Foto: Tomeš
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Radim Jančura, RegioJet Hotels: Idem vždy vlastnou cestou
Rozhovory

Radim Jančura, RegioJet Hotels: Idem vždy vlastnou cestou

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 17. októbra 2023
12 min. čítania
Zdieľať

Žltý RegioJet pozná asi každý. Málokto však vie, že jeho majiteľ nedávno vstúpil aj do hotelového biznisu so sieťou RegioJet Hotels. Aj tu ide svojou vlastnou originálnou cestou.

- Inzercia-
Ad image

Čo vás priviedlo do hotelového sveta?

Je to taký covidový projekt. Moje firmy sú Student Agency a Regiojet, som najväčším predajcom leteniek v Česku, druhým najväčším predajcom dovoleniek a najväčším súkromným železničným dopravcom. Toto všetko sa cez covid zastavilo, dvetisíc ľudí bolo bez práce. Začal som vymýšľať nové veci. Jednou z nich boli vlaky do Chorvátska, pretože vlaky stáli, tak sme ich použili v Chorvátsku. A potom som kúpil pár hotelov. Nie je to žiaden veľký biznis. Uvedomil som si jednu vec. Problematika hotelov je asi v celej Európe rovnaká. V gastre a hotelierstve chýbajú ľudia. Hotely v západnej Európe najčastejšie prevádzkujú rodiny. Pracuje tam celá rodina plus nejakí zamestnanci z východnej Európy. Tie rodiny sú unavené, deti im povedia, že nechcú žiť takýto život. Výsledkom je, že veľká časť týchto podnikov je na predaj. Majitelia idú zo zotrvačnosti, ale nevidia v tom nejakú veľkú budúcnosť. Toto sa, samozrejme, netýka tých, ktorí majú veľa peňazí. Tí majú manažment a oni len dohliadajú na ekonomiku.

Vás to, naopak, posunulo do tohto biznisu…

- Inzercia -
Ad image

Lebo dôsledkom tejto situácie sú ceny hotelov veľmi dobré nielen na Slovensku, ale aj v Rakúsku. Ale, samozrejme, nechcem urobiť tú istú chybu, že si nakúpim hotely, budem unavený a budú mi chýbať ľudia. Takže som hľadal riešenia, ako to urobiť, aby sme potrebovali čo najmenej zamestnancov. A najmä, aby pracovali čo najmenej hodín. Dnes je v profesionálnych hoteloch úplne bežné, že zamestnanci idú ráno na raňajky, potom majú pár hodín voľno, a poobede idú do práce roznášať večere, pracujú 8 – 9 hodín denne. Je to otročina, ľudia sú unavení. Hľadal som cestu, aby naši zamestnanci pracovali iba dopoludnia alebo večer, teda asi 5 hodín denne, raz-dvakrát týždenne zobrali smenu za kolegov, ktorí išli na dovolenku. Tento formát som musel spojiť so samoobsluhou, a tak sme došli ku konceptu, kde si hostia sami čapujú pivo, víno, tvrdý alkohol. Na niečo sú automaty, ktoré sa nedajú tzv. heknúť, napríklad automaty na víno a tvrdý alkohol. Iné, ako čapovanie piva, fľaše piva z chladničky, sú postavené na dôvere. Hostia majú čipovú kartu na počítači, poznačia si, čo si zobrali, a na konci pobytu to zaplatia. To je koncept založený na dôvere a slobode. Výhoda je, že vás nikto nebude vyhadzovať pri záverečnej z baru. Do získaných hotelov sa snažíme veľmi investovať, aby boli energeticky úsporné. Jedna z tých úsporných vecí, ktorá je možno úplne banálna, ale myslím, že by s ňou mali začať všetci hotelieri, je automatické nastavenie vykurovania napojené na rezervačný systém s rôznymi funkciami.

Hotel Wallackhaus

Prečo práve hotelierstvo, ktoré nie je úplne najvýhodnejším biznisom?

Ja som neriešil ekonomiku. Išlo o to, že sa dali v Rakúsku kúpiť naozaj lacné hotely vo výraznejšej kvalite, než by sme ich nakúpili v Česku alebo na Slovensku. A to súvisí predovšetkým s tým, že keď je tá rodina už taká unavená, dala by ho už aj zadarmo, len aby mohla z toho biznisu odísť preč.

1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Peter Kulíšek, Koliba na Vršku: Správanie hostí sa mení k lepšiemu
Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť
Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
Katarína Lukáčová: Konferencia má mnoho tvárí
OZNAČENÉ:Radim JančuraRegiojet Hotels
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Majstrovstvá somelierov SR 2023 majú svojho víťaza
Nasledujúci článok Tradičné netradične prináša nová zážitková reštaurácia ARTE vo Svätom Jure
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta