Národná agentúra pre cestovný ruch nasadila od septembra novú marketingovú kampaň, ktorá imidž Slovenska výrazne dynamizuje. Základná idea konceptu je založená na prekvapivých cestovateľských zážitkoch. Ambasádorkou zostáva Petra Vlhová.
Záujem o dovolenku na Slovensku rastie. Po úspešnej zimnej sezóne zaznamenali nárast turistickej aktivity mnohé regióny, resp. prekročili rok 2019. Ožila mestská turistika, zvýšil sa záujem o prírodné krásy, kultúrne pamiatky, kúpeľníctvo a aquaparky. Najnavštevovanejšími atrakciami boli Vysoké Tatry, Nízke Tatry, Slovenský raj či Liptov. Základom je konzistentná komunikácia, ktorá tu niekoľko rokov chýbala.
„Slovensko v minulosti dlhodobo nebolo konzistentne komunikované v zahraničí ako dovolenková destinácia, preto potrebujeme zvýšiť povedomie o Slovensku ako o značke,“ povedal generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Václav Mika.
Krajina prekvapivých zážitkov
SLOVAKIA TRAVEL novou kampaňou upravuje doterajší pozicioning, ktorý Slovensko predstavoval ako pokojnú a blízku krajinu. V novej kampani sa prezentovanie Slovenska výrazne dynamizuje. Nový komunikačný koncept vykresľuje cez atraktívny archetyp Explorera Slovensko ako „krajinu prekvapivých zážitkov hodných objavovania“.
„Hľadali sme koncept, ktorý nadviaže na branding krajiny z minulých dvoch rokov a efektívne zabezpečí pokračovanie. Podstatná bola pre nás kontinuita a zároveň dynamizácia pozicioningu krajiny a prinesenie vysoko zapamätateľného a dlhodobo variabilne použiteľného komunikačného konceptu. Základná idea konceptu je založená na prekvapivých turistických zážitkoch,“ vysvetľuje Daša Matušíková, riaditeľka sekcie marketingu SLOVAKIA TRAVEL.
TV spoty prezentujú prekvapivé miesta, o aké na Slovensku nie je núdza. Prekvapí aj samotný záver spotu, ktorý je doplnený o zaujímavý a zapamätateľný fluent device, napríklad zo zvieracej ríše. Kampaň dopĺňajú onlinespoty, ktoré vymenúvajú prekvapivé fakty o Slovensku.
V novej komunikácii SLOVAKIA TRAVEL sa opäť objavuje aj slovenská najúspešnejšia lyžiarka a ambasádorka Petra Vlhová. V pravidelnej sérii vtipných online videí sa dozvie o viacerých zaujímavých miestach Slovenska, ktoré prekvapia aj ju.
Kampaň, ktorá bude reprezentovať Slovensko na piatich zahraničných trhoch, vznikla v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy.
Nové trendy v cestovnom ruchu formujú budúcnosť dovoleniek
Cestovný ruch je v súčasnosti predmetom rýchlych zmien, kedy sa turisti, incommingoví touroperátori a regióny prispôsobujú novým trendom a očakávaniam cestovateľov.
„Cestovný ruch je veľmi dynamická kategória, ktorá v súčasnosti prechádza značnými zmenami. Najviac je cítiť prechod od MASS ku SMART turizmu a návrat k prírode. Slovensko však ani v jednom faktore nezaostáva, práve naopak , máme nádhernú nedotknutú prírodu, nechýba nám autenticita, bezpečnosť ani prekvapivé zážitky, “ povedal Václav Mika.
Udržateľnosť a blízkosť prírody: Pri výbere dovolenky a dovolenkovej destinácie sa do popredia dostávajú najmä udržateľnosť a ekologický aspekt. Stále viac cestovateľov uprednostňuje miesta a ubytovanie, ktoré sú blízko prírode.
Zážitkové cestovanie: Cestovatelia hľadajú autentické zážitky ako sú napríklad výroba lokálnych remeselníckych výrobkov, netradičné formy ubytovania či gurmánske zážitky spojené s ochutnávkou vína.
Útek od „overtourizmu“: Celosvetovým negatívnym aspektom v cestovnom ruchu sú v súčasnosti preplnené atrakcie a turisti vyhľadávajú pokojné miesta na načerpanie energie a síl.
Bezpečnosť: Bezpečnosť sa stala zásadným faktorom pri plánovaní ciest a má vplyv na to, ako si cestovatelia vyberajú miesto na trávenie dovolenky.
Zdroj: Slovakia Travel
Foto: redakcia