Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: „Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > „Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”
Rozhovory

„Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 31. októbra 2023
15 min. čítania
Rudolf Križan
Zdieľať

Pred tým, ako ste nastúpili na vašu pozíciu, absolvovali ste kurz diplomatického protokolu?

Áno, iniciatívne som sa o to zaujímal a prihlásil som sa. Mám množstvo podkladov, z ktorých dodnes čerpám poznatky, ako sa správať v prítomnosti panovníkov, diplomatov, politikov a podobne. Patrí k tomu aj špecifická forma písomnej komunikácie. To tiež prispieva k spokojnosti klienta, ktorý tým dostáva najavo, že sa o neho dobre postarajú.

- Inzercia-
Ad image

A čo ostatní zamestnanci?

Celý protokol sa odkomunikuje na základe presných inštrukcií, ktoré dostaneme od príslušnej ambasády v prípade diplomatických návštev. Pri celebritách ide o tzv. rider, čo je mnohostránkový popis všetkých požiadaviek vrátane alergií, typov izieb… Celý tím je detailne informovaný o povinnostiach každého jedného člena.

Ktorý typ významných klientov má najviac požiadaviek?

- Inzercia -
Ad image

Sú to, samozrejme, kráľovské návštevy, tzv. Very VIP, VVIP. Niekedy sa v celom hoteli vypratávajú izby, dáva sa k dispozícii styčný pracovník na režim 24/7. To sa týka najmä hostí z Blízkeho východu. Potom sú to celebrity. Niekedy príde krátky rider s bežnými požiadavkami a inokedy má 20 strán, ktorý pripravujete dva týždne a zháňate špeciálne minerálky po celej Európe. Kedysi sa pri komunikácii využívali vysielačky, dnes vďaka aplikáciám napríklad WhatsAp, môžete reagovať na požiadavky okamžite a komunikácia je vďaka tomu plynulá a hladká.

Je to asi dosť veľká fuška pre personál.

Áno, ale je to aj zážitok, keď si môžete povedať: „obsluhoval som kráľa, alebo šejka, zažil som osobne toho a toho svetového DJ-a, sprevádzal som vo výťahu rockovú hviezdu…“ Niektorí sa zavrú na celý čas do izby, ale sú aj takí, ktorí so zamestnancami interagujú a prídu sa napríklad osobne poďakovať. Okrem francúzskeho prezidenta, tak urobil počas svojej návštevy svetoznámy futbalista Ronaldo.

Keď som tu bol riaditeľom prvýkrát, tak v jeden deň sme hostili vládcu Dubaja, šejka Mohammeda bin Rashida so 60 členmi jeho sprievodu, bahrajnského princa s 80-člennou delegáciou a 12 prezidentov. Pamätám si to presne, bolo to v piatok 16. septembra 2016. Zvládli sme to perfektne. Bol to úžasný pocit, pretože zrejme by dovtedy nikto nepovedal, že nejaký hotel na Slovensku to dokáže. Každý z týchto hostí mal, samozrejme, svoj vlastný zoznam požiadaviek a všetci odišli spokojní.

Uzatvára sa hotel pre bežných hostí počas VVIP návštevy?

Hotel sa uzatvára napríklad v čase konania niektorých podujatí. Každoročne sa u nás organizuje bezpečnostná konferencia Globsec. Vtedy nie je možné ubytovať sa v hoteli, ak nie ste členom zúčastnenej delegácie.

Grand Hotel River Park Bratislava
Grand Hotel River Park Bratislava
Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Nové výzvy si ma hľadajú samy
Malý hotel s veľkým srdcom
Rumová kultúra. Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?
Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Daniel Tilinger, ECK: „Kľúčom k úspechu je milovať svoju prácu“
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Ilustračné foto: Unsplash/ Jay Wennington Za čo sú dnes hostia ochotní dobre zaplatiť?
Nasledujúci článok Legálne komerčné vysielanie pre hotely a autorský zákon
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Cestovný ruch

Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv

TS
TS
31. mája 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
Vybavenie hotela s príbehom. Bohéme Collection vstupuje na Slovensko
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta