Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: „Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > „Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”
Rozhovory

„Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 31. októbra 2023
15 min. čítania
Rudolf Križan
Zdieľať

Pred tým, ako ste nastúpili na vašu pozíciu, absolvovali ste kurz diplomatického protokolu?

Áno, iniciatívne som sa o to zaujímal a prihlásil som sa. Mám množstvo podkladov, z ktorých dodnes čerpám poznatky, ako sa správať v prítomnosti panovníkov, diplomatov, politikov a podobne. Patrí k tomu aj špecifická forma písomnej komunikácie. To tiež prispieva k spokojnosti klienta, ktorý tým dostáva najavo, že sa o neho dobre postarajú.

- Inzercia-
Ad image

A čo ostatní zamestnanci?

Celý protokol sa odkomunikuje na základe presných inštrukcií, ktoré dostaneme od príslušnej ambasády v prípade diplomatických návštev. Pri celebritách ide o tzv. rider, čo je mnohostránkový popis všetkých požiadaviek vrátane alergií, typov izieb… Celý tím je detailne informovaný o povinnostiach každého jedného člena.

Ktorý typ významných klientov má najviac požiadaviek?

- Inzercia -
Ad image

Sú to, samozrejme, kráľovské návštevy, tzv. Very VIP, VVIP. Niekedy sa v celom hoteli vypratávajú izby, dáva sa k dispozícii styčný pracovník na režim 24/7. To sa týka najmä hostí z Blízkeho východu. Potom sú to celebrity. Niekedy príde krátky rider s bežnými požiadavkami a inokedy má 20 strán, ktorý pripravujete dva týždne a zháňate špeciálne minerálky po celej Európe. Kedysi sa pri komunikácii využívali vysielačky, dnes vďaka aplikáciám napríklad WhatsAp, môžete reagovať na požiadavky okamžite a komunikácia je vďaka tomu plynulá a hladká.

Je to asi dosť veľká fuška pre personál.

Áno, ale je to aj zážitok, keď si môžete povedať: „obsluhoval som kráľa, alebo šejka, zažil som osobne toho a toho svetového DJ-a, sprevádzal som vo výťahu rockovú hviezdu…“ Niektorí sa zavrú na celý čas do izby, ale sú aj takí, ktorí so zamestnancami interagujú a prídu sa napríklad osobne poďakovať. Okrem francúzskeho prezidenta, tak urobil počas svojej návštevy svetoznámy futbalista Ronaldo.

Keď som tu bol riaditeľom prvýkrát, tak v jeden deň sme hostili vládcu Dubaja, šejka Mohammeda bin Rashida so 60 členmi jeho sprievodu, bahrajnského princa s 80-člennou delegáciou a 12 prezidentov. Pamätám si to presne, bolo to v piatok 16. septembra 2016. Zvládli sme to perfektne. Bol to úžasný pocit, pretože zrejme by dovtedy nikto nepovedal, že nejaký hotel na Slovensku to dokáže. Každý z týchto hostí mal, samozrejme, svoj vlastný zoznam požiadaviek a všetci odišli spokojní.

Uzatvára sa hotel pre bežných hostí počas VVIP návštevy?

Hotel sa uzatvára napríklad v čase konania niektorých podujatí. Každoročne sa u nás organizuje bezpečnostná konferencia Globsec. Vtedy nie je možné ubytovať sa v hoteli, ak nie ste členom zúčastnenej delegácie.

Grand Hotel River Park Bratislava
Grand Hotel River Park Bratislava
Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Jozef Ivanič, Hotel Lesná: Ak chceš niečo zmeniť, musíš sa najprv zmeniť sám
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Nové výzvy si ma hľadajú samy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Ilustračné foto: Unsplash/ Jay Wennington Za čo sú dnes hostia ochotní dobre zaplatiť?
Nasledujúci článok Legálne komerčné vysielanie pre hotely a autorský zákon
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

OsobnostiRozhovory

Matej Matejka, APLEND: Hotelov na predaj/prenájom je veľa

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
22. júna 2025
EXPO 2025 OSAKA: Slovenská expozícia prilákala už milión návštevníkov
Elegancia v pohári – to sú TOP koktaily roku 2025
Mário Bajs: Som VYJEDNÁVAČ
Leto s deťmi aj bez. Ponuka nielen pre rodiny
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta