Nezvyčajný názov, nezvyčajná téma. Maturanti sa jej chopili v plnej sile a s nadšením. O čo vlastne ide? Sakura je druh japonskej čerešne, symbolu tradičného japonského festivalu. Počas tejto jarnej udalosti sa Japonci s rodinou a priateľmi stretávajú pod rozkvitnutými čerešňami – sakurami, aby mohli obdivovať krásu kvitnúcich kvetov.
Študenti uchopili tému veľmi precízne, aby Slovákom čo najlepšie priblížili tento pre nás neznámy sviatok. Akcii predchádzala dôsledná príprava – získavanie dôležitých informácií o japonskej kultúre, zložité bolo zostavenie menu z tradičných japonských jedál. Pre svojich hostí maturanti pripravili v súlade s témou kreatívny program so štipkou japonskej esencie. Bol rozdelený na štyri zaujímavé vstupy. A aby to bolo „pravé japonské“, zladili ho do najmenších detailov. V prvom vstupe bol kúsok originality – prezentácia konzumácie jedál japonskými paličkami. Ako prekvapenie na banket pozvali rodenú Japonku Kumiko Uher s 8-ročnou dcérou Emmou, ktorá ochotne pomáhala s prekladom. Aby sa hostia cítili príjemne, atmosféru dotvárala jemná hudba v pozadí. V druhom vstupe hostí čakala prezentácia japonskej kultúry v japonskom jazyku. V treťom, zvláštnom vstupe, vznikalo priamo pred očami hostí tradičné japonské suši. Štvrtý bod programu bol obohatený o ukážku správneho obliekania japonského kimona. Prezentáciu uzatvorila káva pripravovaná Hario V60, podávaná tradičným japonským spôsobom servírovania, ktorá nasledovala po lahodnom japonskom dezerte Matcha cheescake s čerešňovým želé z vlastnej dielne študentov.
Dojem Japonska vytvárali vhodne zvolené dekoračné predmety a farebne ladená ružovo-bielo-hnedá výzdoba. Pri delikátnej chuti pripravených jedál typických pre Japonsko hosťom dochádzali slová. Z bohatej ponuky jedál sa nedá vybrať jedno jedlo, všetky boli úžasné.
Celý banket bol v rukách študentov V. C, ktorí akciu zvládli bravúrne. Praktickú časť odbornej zložky maturitnej skúšky tak všetci úspešne zvládli. Hlavný cieľ – priblížiť hosťom skutočnú ázijskú kultúru – bohato naplnili. Hostia odchádzali s úsmevom na tvári, s nezabudnuteľným zážitkom, posilnení kvalitnou japonskou whisky a s malým darčekom, ktorý si pre nich študenti pripravili.
Spracovala: Michaela Kovalčíková, manažérka marketingu V. C triedy