Lobby, vstupné priestory hotela, foyer – akokoľvek nazývate tieto miesta – predstavujú výkladnú skriňu hotela. Je tam všetko to, čím sa chcete popýšiť, prezentovať, čím chcete hosťa ohúriť a zaujať. Aj sa vám to darí, kým je vybavenie v perfektnom stave. Opotrebovaniu sa však nevyhne žiaden hotel, preto aj tie najkrajšie vstupné priestory občas potrebujú renováciu. Prichádzajúca medzisezóna je na ňu ideálnym časom.
Lobby tvorí imidž hotela
Kovová, presklená, kvetinová či iná stena, vyrezávané drevené reliéfy, stĺpy, fontána, vitríny, originálny artefakt, majestátny kozub, jazierko s pralesom, recepcia, lobby bar, reprezentatívne sedenie podčiarknuté špeciálnou hotelovou vôňou – to všetko tvorí imidž hotela. A tiež prvý dojem po vstupe do hotelových priestorov.
Nech sú prvky vstupných priestorov akokoľvek úžasné a vaša starostlivosť dôkladná, zub času pôsobí aj tu. Len ho pre tzv. profesionálnu slepotu hotelier často neregistruje. Riešenie je však jednoduchšie, ako by ste si mysleli. Navyše, update vašej výkladnej skrine nemusí stáť „majland“.
Kde začať?
„Určite od vchodových dverí,“ radí skúsený odborník na údržbu povrchov Andrej Klinec. Veľmi často pozoruje na hoteloch obité dvere, kvôli ktorým pôsobí vstup ošarpane. Ďalším kritickým miestom bývajú lobby bary a recepcie. „Zrekonštruovať drevený bar, vstupné otváracie dvere, lakované povrchy, zábradlie v spoločných priestoroch, ktoré sú obité a už nevyzerajú pekne je finančne nenáročná položka, bežný výdavok, ktorý ani netreba plánovať v rozpočte,“ hovorí profesionál, ktorý sa špecializuje na renováciu hotelov.
Otvoríme vám oči
Profesionálna „slepota“ je bežným javom, nevidíme nedostatky, okolo ktorých chodíme každý deň. Preto možno ani neviete, čo všetko potrebujete renovovať a uvítate nezaťažený audit priestorov. „Bezplatne vykonáme analýzu priestorov s ukážkou, ako veci môžu vyzerať po oprave. Otvoríme vám oči a pomôžeme vám zlepšiť sa,“ hovorí A. Klinec. Upozorňuje, že výrazné zlepšenie vzhľadu sa počíta už v stovkách eur a túto neveľkú investíciu netreba plánovať. Prichádzajúca medzisezóna je na takéto opravy ideálnym obdobím.
Opraviť sa dá každý materiál
Roky skúsenosti s údržbou povrchov v hoteloch ich naučili dokonale opraviť či premeniť akýkoľvek materiál. Najnovšou technológiou je nástrek, vďaka ktorému vznikne elegantný neviditeľný retuš. „Okrem toho robíme nástrek laku alebo prifarbenej lazúry – podľa potreby. Buď je plne krycí, alebo trošku transparentný, čím vieme povrch pekne zjednotiť. Ošúchaná stena dostane nový povrch. To sa dá aplikovať na každý typ materiálu – či je to drevo, drevotrieska, lakovaný povrch. Za posledné roky sme rozšírili ponuku o veľkú škálu povrchov, takže vieme riešiť úplne všetko.“ Mimoriadne spokojný je aj nedávny klient – luxusný bratislavský hotel s úpravou povrchov stĺpov, ktoré sú v spoločných priestoroch neprehliadnuteľným prvkom. Riaditeľ hotela bol napokon veľmi rád, že upustil od pôvodného zámeru použiť na renováciu fóliu.
Ako chameleón
Dokonalý vzhľad viete dosiahnuť pri všetkom vybavení.
Máte pekný bar, ale sa vám už nehodí farebne? Nie je žiaden problém zmeniť farbu a povrch každého materiálu, dokonca aj koženého sedacieho nábytku. Povrchová úprava je stála, nešúcha sa a nepúšťa. „Každá koža obsahuje povrchovú polyuretánovú vrstvu farby. Naše technológie umožňujú aplikovať farbu už na existujúcu a vytvoriť novú vrstvu, ktorú vieme aj zmeniť“.
REFERENCIE: Referencie: Royal Palace Turčianske Teplice, Hotel Tri Studničky, Wellness Hotel Chopok, Ensana Hotels, Zelená Lagúna, Hotel Turiec, Chateau Gbeľany, Arkadia Hotel Bratislava, Športhotel Donovaly, McDonald’s…