Klientela sa za posledné roky výrazne zmenila. Zvýšené ceny energií a postpandemické obdobie vyprodukovali náročnejších klientov. Dnes hostia neakceptujú opotrebovaný nábytok, okopané dvere, zničenú sedačku, rohy obúchané od kufrov a jasne to dajú najavo pri recenziách slovami „Pekný hotel, ale vidno, že už má niečo za sebou… zariadenie je opotrebované… hotel si zaslúži renováciu…”. Takéto hodnotenie zamrzí každého hoteliera. Čo s tým?
Rastú však aj ceny u dodávateľov vybavenia, preto je údržba a renovácia zariadenia oveľa výhodnejšia, ako nákup nového. Práve touto cestou preto ide čoraz viac hotelov. Pri nízkych udržiavacích nákladoch sa snažia hotel zachovať čo najdlhšie bez známok opotrebovania.
Keď dobrý dojem narúša vizuálny šum
Všetci pri svojej práci dennodenne riešime veľa dôležitých vecí, ale aj množstvo detailov. DETAIL, je niečo čo môže atmosféru z priestoru buď vytvoriť, avšak aj veľmi ľahko pokaziť.
Sami viete, aký je to pocit, keď niekde cestujete a prídete do hotela. Na izbu vstupujete s očakávaním. Vnímate detaily – a všimnete si obitú zárubňu, jemne poškriabané, obkopané, alebo inak poškodené dvere.
Vstúpite dnu, izba na prvý pohľad pôsobí uprataná a krásna. No na druhý pohľad si všimnete poškodený nočný stolík, oškretý stôl, opotrebovaný poťah na stoličke, rohy postele obité od kufrov – jednoducho detaily prezrádzajúce, že dozrel čas na renováciu. To sú detaily, ktoré kazia celkový dobrý dojem z priestoru. Ako hosť ich človek vidí, ale ako hotelierovi mu kvôli „profesionálnej slepote” neraz unikajú. Hosťovi však nie…
Hoci nejde o veľké poškodenia, ktoré by vyžadovali výmenu zariadenia, ide o opotrebovanie, ktoré dozrelo na renováciu. Vytvára v priestore vizuálny šum. Tieto detaily sa dajú rôznymi technológiami natoľko zaretušovať, že zákazník si nič nevšimne. Nebudú ho rušiť nedostatky, ktoré mu vyvolávajú pochybnosti o údržbe, či dokonca o správnom výbere hotela.
5 dôvodov pre renováciu
- RÝCHLOSŤ. Profesionálny servis je omnoho rýchlejší ako celková výmena. V praxi to funguje tak, že hotel na dohodnutý deň „zablokuje“ 3 – 4 izby, ktoré sa v ten deň renovujú bez obmedzenia chodu hotela a na ďalší deň môžu ísť do predaja. Nasledujúci deň sa pokračuje v ďalších izbách. Alebo si vopred naplánujete mimosezónny refresh počas sanitačných dní.
- ÚSPORA. Servis zariadenia je vo veľa prípadoch až o 90 % lacnejší ako výmena a odďaľuje väčšie investície do rekonštrukcií.
- EFEKTIVITA. Zariadenie prevádzky treba servisovať pravidelne od začiatku (cca po 3 – 4 rokoch od výstavby alebo rekonštrukcie). Opravujú sa len opotrebované časti, preto je táto starostlivosť efektívna. Vtedy sa dá zariadenie udržiavať dlhodobo vo vynikajúcej (90 – 100%) kondícii za minimálne náklady. Neopotrebované zariadenie + ušetrené náklady = spokojný zákazník aj riaditeľ hotela.
- KVALITA. Profesionálna firma používa overené náterové hmoty a výplňové materiály, ktoré vám opäť dlhší čas vydržia. Vďaka nim bude vybavenie opäť vyzerať ako nové.
- EKOLÓGIA. Opravou namiesto výmeny nešetríte len vaše náklady, ale aj životné prostredie. Pribúda aj čoraz viac hostí, ktorí ocenia zodpovedné fungovanie hotela. Mnohokrát si neuvedomujeme, že keď niečo vymeníme, tak to staré ide na skládku. Buďte preto zodpovední a pred celkovou výmenou zvážte možnosti servisu.
Čo dávajú hotely najčastejšie renovovať?
Sú to najmä zárubne a dvere (vstupné do izby, do kúpeľne, prechodové, na chodbách…). Na druhom mieste je poškodený obklad/dlažba v kúpeľniach. Profesionálny servis a impregnácia dokáže tiež zázraky s nábytkom. V neposlednom rade sú to opravy poškodení obľúbených kožených sedacích súprav, kresiel a gaučov bez nutnosti čalúnenia.
„Hotelieri nás dnes oslovujú najmä z dvoch dôvodov. Prvý je ekonomický. Je im jasné, že ak dnes dajú do opravy protipožiarnych dvier na hotelovej izbe 100 – 200 eur, výrazne oddialia budúcu investíciu viac ako 2 000 eur do nových dvier,” hovorí Andrej Klinec zo spoločnosti Detailisti. Dodáva, že ich úlohou v hoteli je udržanie čo najkrajšieho vzhľadu prevádzky po čo najdlhší čas za predpokladu čo najväčšej možnej úspory nákladov. Retuš/servis zariadenia hotela odďaľuje celkovú rekonštrukciu prevádzky, nakoľko zariadenie vyzerá so servisom oveľa dlhšie „ako nové“.
TIP PROFESIONÁLA: Pravidelnou údržbou koženého nábytku (čistenie – odstránenie patiny, nečistôt a následná kvalitná impregnácia) dokážete predĺžiť životnosť povrchu až o 40 % a, samozrejme, vyzerá stále pekne.
Referencie: Royal Palace Turčianske Teplice, Hotel Tri Studničky, Wellness Hotel Chopok, Ensana Hotels, Zelená Lagúna, Hotel Turiec, Chateau Gbeľany, Arkadia Hotel Bratislava, Športhotel Donovaly, McDonald’s…
Kontakt: Mgr. Andrej Klinec, tel. +421 908 223 524, klinec@detailisti.sk