„Boli sme jeden z prvých wellness hotelov na Slovensku a hostia, ktorí k nám začali chodiť pred 20 rokmi pri začiatku wellness boomu, už u nás vo veľkej miere zostali,“ hovorí Júlia Szaffková, riaditeľka hotela. „Chodili k nám ako slobodní, potom ako mladí manželia s malými deťmi, ale aj hostia so staršími deťmi teraz už chodia s vnúčatami. A nachádzajú tu mnoho personálu, ktorý tu je celé tie roky. Už presne vedia, ku komu chcú ísť na masáž, pýtajú sa, kedy má ten či ten službu – so zamestnancami majú blízke vzťahy,“ opisuje lojálnu klientelu, sen každého hoteliera.
Keď je lojálny hosť aj zamestnanec
Blízke vzťahy majú medzi sebou aj zamestnanci navzájom. Riaditeľka urobila všetko pre to, aby počas pandemickej pauzy nemusela nikoho prepustiť: „Neviem si ani predstaviť, že by som ich musela prepustiť po tých rokoch.“ Ich dobré vzťahy sú presne tým, čo tvorí atmosféru hotela. O tom, že je to realita a nie iba klišé, svedčí fakt, že noví zamestnanci prichádzajú zvyčajne na odporučenie, keď niekto niekoho zavolá, alebo príde niekto z rodiny zamestnancov.
Ako sa hotelu darí ustáť aktuálne zvyšujúce sa náklady? Nie je to podľa slov dlhoročnej riaditeľky hotela vôbec ľahké. Veľkou pomocou a ďalším overeným zdrojom pracovných posíl je spolupráca s blízkou Strednou odbornou školou hotelovou v Hornom Smokovci. Navyše v rámci duálneho vzdelávania si hotel vychováva nových zamestnancov, ktorí majú záujem tam zostať pracovať. Ako je to možné, keď väčšina hotelierov sa sťažuje na spoluprácu so žiakmi a ich nezáujem pracovať? „Plne ich zapájame do prevádzky v rámci denných prác, obetujeme aj nejaké suroviny, ak to možno nevyjde. Veľký podiel na skvelej spolupráci má prítomnosť ich majstra zo školy, ktorý je pri organizácii prác v kuchyni veľkým prínosom. Tým je pre nich práca atraktívna a mnohí z nich tu chcú zostať pracovať. Sú to ešte deti, treba byť tolerantný, dôverovať im a podporovať ich,“ opisuje spoluprácu riaditeľka hotela.
Energetická kríza prinesie nový bazén
Kým krízu na pracovnom trhu v hoteli zvládli a na vyrovnanie pandemických nákladov im zostávajú posledné splátky, prichádzajúca energetická kríza im zamiešala karty. Najmä kvôli ich najväčšej pýche, veľkému vnútornému – ale energeticky náročnému – bazénu. Rovnako, ako mnohí iní hotelieri, siahli k úsporným opatreniam aj v Kontakte a rozhodli sa po sviatkoch v januári uzatvoriť bazén. Situáciu však využijú vo svoj prospech a na jeho mieste vznikne nový, moderný nerezový bazén vykurovaný na báze fotovoltiky. Prepísať mínus na plus sa im podobným spôsobom podarilo aj počas koronovej pauzy, keď v elegantnom štýle zrekonštruovali šatne a sprchy vo wellness centre.
Hoci patrí hotel k priekopníkom wellness turistiky na Slovensku, v histórii určite nezostáva a retro by ste tam hľadali márne. Rekonštrukciou prešli všetky hotelové izby, aj interiér reštaurácie a z poľovníckeho salónika vznikol moderný biznis salónik. Svetlý tón a pohodlné sedenie dostal pred pár rokmi aj lobby bar s otvoreným kozubom a vždy aktuálnou bohatou sezónnou výzdobou. Wellness centrum, ktoré dodnes patrí k najväčším v Tatrách, čaká v najbližšom čase ďalšia exteriérová fínska sauna na moderné saunové rituály.
A ešte jedna aktuálna zaujímavosť! V atraktívnych priestoroch hotela pri jednom z hotelových kozubov natočili tento rok Kandráčovci videoklip ku svojmu vianočnému CD Vianoce s Kandráčovcami.
https://www.youtube.com/watch?v=cwvE5yCEjXw
Text: Lea Lisá
Foto: archív hotela