Prešla všetkými oddeleniami hotela, aby napokon zakotvila v čele prevádzky svetoznámej značky. Novou riaditeľkou košického hotela Double Tree by Hilton sa stala Adela Zakarová. Čo nové chce priniesť do hotelovej ikony metropoly východného Slovenska?
Vaša profesijná cesta je ukážkový kariérny postup – od absolventky hotelovej akadémie cez všetky pozície, až po tú najvyššiu…
Áno, v hotelovom svete sa pohybujem od svojich 16 rokov, kedy som nastúpila na hotelovú akadémiu. Po nej som pokračovala v štúdiu na vysokej škole so zameraním na cestovný ruch, lebo ma hotel naozaj veľmi baví. Vyskúšala som si aj iné práce, ale vrátila som sa do hotelierstva. Je to veľmi pekná práca s ľuďmi, s hosťami, s klientami.
Máte nejakú „srdcovku“?
Moja srdcová záležitosť je určite obchodné oddelenie, práve tam som pracovala v tomto hoteli na každej z pozícií, spolu osem rokov. Ale mám aj skúsenosti aj z F & B, z recepcie, takže dá sa povedať, že som si prešla všetkými hotelovými pozíciami.
Čo z vašej praxe vám najviac dalo?
Myslím, že som sa naučila pracovať s rôznymi ľuďmi, čo je pre mňa na pozícii riaditeľky veľkou výhodou. Momentálne máme v hoteli aj zamestnancov zo zahraničia – z Indonézie. Bola to pre nás dosť výzva, nevedeli sme, ako ich prijmú naši zamestnanci. Hoci pre mňa je to normálne, lebo som pracovala v zahraničí a tiež tým, že patríme do medzinárodnej siete. Pre mnohých z personálu je to nová skúsenosť. Znamená, že s týmito kolegami musia hovoriť po anglicky, že pochádzajú z inej kultúry, majú iné zvyky, náboženstvo… Ale myslím si, že sme sa s nimi veľmi dobre zžili a páči sa im tu.
Ukrajinci a iní zamestnanci z okolitých krajín sa už stali bežnou súčasťou našich tímov, ale ako sa k vám dostali zamestnanci z Indonézie?
Ľudí z Indonézie nám zabezpečila skupina Best Hotel Properties, ktorá riadi náš hotel. Prizvala ich kvôli novému konceptu, v rámci neho ponúkame aj ázijské menu. Chceli sme jeho autentickosť zdôrazniť aj medzinárodným personálom. Máme tiež zamestnancov z Ukrajiny a sme s nimi veľmi spokojní. Na začiatku vojny sme mali boom Ukrajincov a teraz akoby to ustalo, občas príde nejaká žiadosť.
Prejdime k vám osobne, ako ste sa zatiaľ „zabývali“ na novej pozícii?
Priznám sa, že menovanie som nečakala a bolo pre mňa prekvapením. Prijala som ho s pokorou, ale zároveň sa nebojím, že by sme to nezvládli, lebo máme skvelý tím. Sú to ľudia, ktorí sú v hoteli 10 rokov a viac a svoju prácu perfektne ovládajú. Výhodou tiež je, že sme spolu 8 rokov, poznáme svoje problémy, slabé a silné stránky. Ja osobne sa zatiaľ zoznamujem s ekonomickými a technickými záležitosťami, na ktoré som doteraz nemala dosah.
Čo nové čo chcete priniesť do hotela?
Máme pred sebou veľmi veľa projektov. Jednak potrebujeme inovovať produkt, ale najmä prechádzame na zelenú politiku, ktorá je dnes veľkou témou. Jeden z jej výrazných prvkov je projekt na fotovoltiku, ktorý nás čaká. Ďalej zo štandardov nám vyplynula výmena kozmetiky, z malých fľaštičiek prechádzame na väčšie ekologické balenia. V rámci štandardov budeme rovnako meniť matrace. Hoci ešte výborne slúžia, posunieme ich na charitatívne účely, tak isto ako ostatné vybavenie, ktoré sa nahrádza novým. Menili sme klimatizáciu, televízory na všetkých 170 izbách… stále pracujeme na inováciách.
A čo sa týka tém mimo štandardov siete, výzvou zostávajú zamestnanci – nájsť tých správnych, vzdelávať ich a posúvať. Hľadáme mladých ľudí aj v rámci kampane BHP Staň sa hotelierom. Jej cieľom je prilákať mladých ľudí, ale aj presvedčiť tých skúsenejších, aby sa vrátili do hotelierstva. To je aktuálne naša výzva. Chceme, aby ľudia pociťovali spokojnosť a zažívali ocenenie, aby pracovali ako tím. Myslím si, že to u nás dobre funguje, ale vždy je čo vylepšovať. Vynikajúcou pomocou sú nám aj rôzne kurzy v rámci Hilton University, kde máme prístup. Sú skvelou formou ako sa môžu zamestnanci nielen online vzdelávať vo svojich profesiách, ale aj rozvíjať svoje digitálne zručnosti.
Verím, že sme najlepší hotel v regióne, jediný brandový, takže pred nami stojí už len posúvať to, čo budujeme 10 rokov. Udržať si štandard, kvalitu a posúvať ju ďalej.
Plánujete nejaké noviny v segmentácii trhu?
Sme biznis hotel, väčšina našich klientov je biznis klientela, z nich 70 % je zo zahraničia. Košice neustále napredujú a rastú. Pribúdajú technické parky, očakávame príchod značky Volvo, uvidíme, čo prinesie automotive priemysel. Budeme sa aj naďalej orientovať na biznis klientelu, ktorá nás z dôvodu spokojnosti vyhľadáva. Máme zazmluvnených všetkých veľkých korporátnych klientov v rámci Košíc aj blízkeho okolia. Čo sa týka MICE služieb, tu dominuje lokálna klientela. Dôvodom je ešte stále slabšia dostupnosť Košíc a to sa týka aj leteckého spojenia. V MICE segmente sa teda aj naďalej budeme orientovať na našu lokálnu klientelu. Naša priorita sú konferencie, stále ponúkať naše overené služby vo vysokom štandarde.