Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Adela Zakarová: Hotel ma veľmi baví
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Adela Zakarova, riaditeľka DoubleTree by Hilton Košice
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Adela Zakarová: Hotel ma veľmi baví
Rozhovory

Adela Zakarová: Hotel ma veľmi baví

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 23. júna 2023
6 min. čítania
Adela Zakarova, riaditeľka DoubleTree by Hilton Košice
Zdieľať

Prešla všetkými oddeleniami hotela, aby napokon zakotvila v čele prevádzky svetoznámej značky. Novou riaditeľkou košického hotela Double Tree by Hilton sa stala Adela Zakarová. Čo nové chce priniesť do hotelovej ikony metropoly východného Slovenska?

Vaša profesijná cesta je ukážkový kariérny postup – od absolventky hotelovej akadémie cez všetky pozície, až po tú najvyššiu…

- Inzercia-
Ad image

Áno, v hotelovom svete sa pohybujem od svojich 16 rokov, kedy som nastúpila na hotelovú akadémiu. Po nej som pokračovala v štúdiu na vysokej škole so zameraním na cestovný ruch, lebo ma hotel naozaj veľmi baví. Vyskúšala som si aj iné práce, ale vrátila som sa do hotelierstva. Je to veľmi pekná práca s ľuďmi, s hosťami, s klientami.

Máte nejakú „srdcovku“?

Moja srdcová záležitosť je určite obchodné oddelenie, práve tam som pracovala v tomto hoteli na každej z pozícií, spolu osem rokov. Ale mám aj skúsenosti aj z F & B, z recepcie, takže dá sa povedať, že som si prešla všetkými hotelovými pozíciami.

- Inzercia -
Ad image

Čo z vašej praxe vám najviac dalo?

Myslím, že som sa naučila pracovať s rôznymi ľuďmi, čo je pre mňa na pozícii riaditeľky veľkou výhodou. Momentálne máme v hoteli aj zamestnancov zo zahraničia – z Indonézie. Bola to pre nás dosť výzva, nevedeli sme, ako ich prijmú naši zamestnanci. Hoci pre mňa je to normálne, lebo som pracovala v zahraničí a tiež tým, že patríme do medzinárodnej siete. Pre mnohých z personálu je to nová skúsenosť. Znamená, že s týmito kolegami musia hovoriť po anglicky, že pochádzajú z inej kultúry, majú iné zvyky, náboženstvo… Ale myslím si, že sme sa s nimi veľmi dobre zžili a páči sa im tu.

Ukrajinci a iní zamestnanci z okolitých krajín sa už stali bežnou súčasťou našich tímov, ale ako sa k vám dostali zamestnanci z Indonézie?

Ľudí z Indonézie nám zabezpečila skupina Best Hotel Properties, ktorá riadi náš hotel. Prizvala ich kvôli novému konceptu, v rámci neho ponúkame aj ázijské menu. Chceli sme jeho autentickosť zdôrazniť aj medzinárodným personálom. Máme tiež zamestnancov z Ukrajiny a sme s nimi veľmi spokojní. Na začiatku vojny sme mali boom Ukrajincov a teraz akoby to ustalo, občas príde nejaká žiadosť.

Prejdime k vám osobne, ako ste sa zatiaľ „zabývali“ na novej pozícii?

Priznám sa, že menovanie som nečakala a bolo pre mňa prekvapením. Prijala som ho s pokorou, ale zároveň sa nebojím, že by sme to nezvládli, lebo máme skvelý tím. Sú to ľudia, ktorí sú v hoteli 10 rokov a viac a svoju prácu perfektne ovládajú. Výhodou tiež je, že sme spolu 8 rokov, poznáme svoje problémy, slabé a silné stránky. Ja osobne sa zatiaľ zoznamujem s ekonomickými a technickými záležitosťami, na ktoré som doteraz nemala dosah.

Čo nové čo chcete priniesť do hotela?

Máme pred sebou veľmi veľa projektov. Jednak potrebujeme inovovať produkt, ale najmä prechádzame na zelenú politiku, ktorá je dnes veľkou témou. Jeden z jej výrazných prvkov je projekt na fotovoltiku, ktorý nás čaká. Ďalej zo štandardov nám vyplynula výmena kozmetiky, z malých fľaštičiek prechádzame na väčšie ekologické balenia. V rámci štandardov budeme rovnako meniť matrace. Hoci ešte výborne slúžia, posunieme ich na charitatívne účely, tak isto ako ostatné vybavenie, ktoré sa nahrádza novým. Menili sme klimatizáciu, televízory na všetkých 170 izbách… stále pracujeme na inováciách.

A čo sa týka tém mimo štandardov siete, výzvou zostávajú zamestnanci – nájsť tých správnych, vzdelávať ich a posúvať. Hľadáme mladých ľudí aj v rámci kampane BHP Staň sa hotelierom. Jej cieľom je prilákať mladých ľudí, ale aj presvedčiť tých skúsenejších, aby sa vrátili do hotelierstva. To je aktuálne naša výzva. Chceme, aby ľudia pociťovali spokojnosť a zažívali ocenenie, aby pracovali ako tím. Myslím si, že to u nás dobre funguje, ale vždy je čo vylepšovať. Vynikajúcou pomocou sú nám aj rôzne kurzy v rámci Hilton University, kde máme prístup. Sú skvelou formou ako sa môžu zamestnanci nielen online vzdelávať vo svojich profesiách, ale aj rozvíjať svoje digitálne zručnosti. 

Verím, že sme najlepší hotel v regióne, jediný brandový, takže pred nami stojí už len posúvať to, čo budujeme 10 rokov. Udržať si štandard, kvalitu a posúvať ju ďalej.

Plánujete nejaké noviny v segmentácii trhu?

Sme biznis hotel, väčšina našich klientov je biznis klientela, z nich 70 % je zo zahraničia. Košice neustále napredujú a rastú. Pribúdajú technické parky, očakávame príchod značky Volvo, uvidíme, čo prinesie automotive priemysel. Budeme sa aj naďalej orientovať na biznis klientelu, ktorá nás z dôvodu spokojnosti vyhľadáva. Máme zazmluvnených všetkých veľkých korporátnych klientov v rámci Košíc aj blízkeho okolia. Čo sa týka MICE služieb, tu dominuje lokálna klientela. Dôvodom je ešte stále slabšia dostupnosť Košíc a to sa týka aj leteckého spojenia. V MICE segmente sa teda aj naďalej budeme orientovať na našu lokálnu klientelu. Naša priorita sú konferencie, stále ponúkať naše overené služby vo vysokom štandarde.

Mohlo by sa vám páčiť

Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Rumová kultúra. Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?
Otvorený deň na prestížnej švajčiarskej univerzite Les Roches
Václav Mika, SLOVAKIA TRAVEL: Vďaka korone sme sa naučili neuveriteľne improvizovať
Michal Naď: Keď u klienta vznikne potreba cestovať, už o nás vie. A my vieme, čo chce
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Tatralandia, foto marek Hajkovský (c) Letná sezóna začína
Nasledujúci článok Svadobné trendy 2023
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam

red.
red.
7. mája 2025
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta