Vyše 60 účastníkov a témy, o ktorých v hotelierstve často nepočujete. To je sumár marcového 13. Otvoreného dňa, ktorý organizovala Akadémia hoteliera v bratislavskom Hoteli Aston. Priniesol prehľad kurzov akadémie, ako aj noviniek a trendov v hotelovej branži.
Úvod Otvoreného dňa Akadémie hoteliera patril zakladateľke a konateľke Ivete Pupišovej. Prítomných účastníkov voviedla do témy emocionálnej inteligencie, ktorá je v hotelovom biznise esenciálnou. Vytvárať pozitívne emócie hosťa vieme podľa nej len vtedy, keď zvládame prácu s vlastnými emóciami a emóciami v našom tíme. Preto sa kurz s touto témou teší veľkej obľube, aj vďaka praktickým cvičeniam.
Prehľad kurzov
Akadémia hoteliera prináša praktické zadania aj v rámci kurzov využitia umelej inteligencie AI v hotelovom marketingu. „Slovenskí hotelieri tvrdia, že nemajú toľko času, aby sa mohli venovať digitálu. Obávajú sa veľkého množstva informácií aj umelej inteligencie namiesto toho, aby zaujali opačný postoj a rozmýšľali, ako im môžu pri práci pomôcť, urýchliť ju,” ukazuje cestu k digitalizácii Samuel Chlpek, špecialista na sociálne médiá a digitálny marketing a lektor akadémie. Zároveň priblížil populárne aplikácie ako Chat GPT, Gemini, Dall.e, Semrush, IIElevenLabs, RUNWAY či SORA (Open AI), ktorá za pár minút na základe textového zadania vytvorí výstižné video.
Ako predať hotel správnemu klientovi (TA, TO, korporate, 3rd party OTA, consortia), BTC – správny produkt (izbu, FB, MICE, spa…) za správnu cenu (RACK, BAR, Packages, wholesales, orporate rates, groups) v správny čas (deň v týždni, mesiac v roku, peak-low season) cez správny kanál (direct, OTA, cro, gds, brand, voice, etc)? Odpoveď nájdete na kurzoch Akadémie hoteliera o revenue manažmente v podaní Alenky Litherland McMahon. Ďalší z lektorov Michal Novák pokračoval v téme obchodu a zameral sa na distribučné kanály, rôzne platformy a metódy, ktoré hotely využívajú na predaj izieb a služieb koncovým klientom. „Obchodník musí ovládať revenue manažment, marketing a problematiku efektívneho sales, vtedy sa dostaví efekt.”
Ďalšie z praktických kurzov organizuje Akadémia hoteliera už viac rokov. Predstavili ich stáli členovia tímu lektorov Tomáš Repáš (Gastromanažment) a Maroš Vajda (Organizovanie eventov).
Aktívny relax a vybavenie hotela
Akadémia hoteliera priniesla po obchodných témach zdanlivo odľahčenejšiu tematika o zdraví a pohybe. Ale naozaj len zdanlivo. Jakub Minár a Martin Valach zo spoločnosti Forward Fitnesss upozornili na dôležitosť aktívneho relaxu počas hotelového pobytu. Poukázali na súčasný trend, ktorý kladie dôraz na mentálne zdravie, tréningy na mieru, športové aktivity, vplyv sociálnych sietí a influencerov. „Človek, starajúci sa o svoje zdravie, ktorý je zvyknutý na pravidelné cvičenie, uvíta túto možnosť aj na služobnej ceste, dovolenkovom a víkendovom pobyte. Atraktívny priestor na cvičenie je tiež dôležitý na vyplnenie času počas nepriaznivého počasia. Zaujímavé vybavenie doplnené atraktívnymi trenažérmi naviac prináša vhodné podmienky pre športovcov a športové kluby, zvýšenie komfortu pre hostí a atraktivity hotela.”
Potenciálu startupov v hotelovom svete sa venoval Viktor Štefaňák zo spoločnosti Campus, podľa ktorého môžu hotelu priniesť nové revenue a konkurenčnú výhodu. Paralelu mediálneho a hotelového sveta priniesla moderátorka Oli Džupinková. O spríjemnenie dňa sa postarala voňavá výberová káva značky GORIFFEE, jej zástupcovia predstavili druhú najpredávanejšiu komoditu na svete ako kultúrny fenomén, ktorý hýbe svetom.
Michaela Miriam Chorváthová z Hotelovej akadémie Mikovíniho v Bratislavy predstavila prítomným ponuku odborov, priebeh a náplň praktického vyučovania, ktoré vychovávajú budúcich odborníkov. Predstavila špecializované pracoviská upriamené na zážitkovú formu, vďaka ktorým si môže študent vybrať to, čo ho baví a podľa toho sa rozhodnúť pre profesijné smerovanie. Zahraničnú prax vykonávajú študenti v španielskych hoteloch luxusnej siete IKOS v Andalúzii a na Malorke, odborné praxe vo viacerých krajinách v rámci Erazmus+. Rozvíjať zručnosti pomáhajú študentom rôzne kurzy, súťaže, tematické kuchyne…
Aby ste upútali
Atraktivitu hotela nepochybne ovplyvňuje aj interiér a špeciálne textílie, ktoré vytvárajú útulnosť a domácu atmosféru. Viera Jarotová zo spoločnosti Kapri Art vie ubytovacím zariadeniam zaručiť zladenie všetkých textílií v podniku. Firma sa zaoberá výrobou obrusov, štól, dekorácií pre hotely, penzióny a koliby. V ich kompetencii je dodávať do zariadení tiež posteľné obliečky flexibilných rozmerov, hotelové textílie, prikrývky z dekoračných látok, zladených s ozdobnými vankúšikmi, podsedáky, závesy, dekoračné aj blackout. Zachytiť túto atmosféru na fotografiu vám pomôže fotograf ako napríklad Lucia Jančárová. Rreklamná fotografia musí obsahovať prvky, ktoré predávajú, podčiarknuť marketing. Musí zaujať. To sa podarí vďaka profesionálnemu fotografovi.
Čaká nás evolúcia peňazí?
„Je tu niekto, kto by vedel prijať platbu v kryptomenách?” zaznela úvodná otázka prezentácie o krypotomenách. Odpoveď vám je asi jasná… Podľa informácií Juraja Farkaša zo spoločnosti WEXO okolo 500 miliónov ľudí vlastní kryptomeny, ktoré väčšina podnikateľov ako platbu nevie prijať. Ich konceptom je preto vzdelávať hotely o kryptomenách a práci s nimi. „V evolúcii peňazí sme sa cez hotovosť a platobné karty v 90.-tych rokov dostali až ku kryptomenám. Kryptomeny používa 40 % zákazníkov a iba 4 % obchodníkov. Nenaskočte na trend kryptomien až nakoniec, keď už ich budú brať všetci. Budujte si platobnú infraštruktúru budúcnosti.” J. Farkaš informoval aj o možnosť profitovať z týchto platieb, keďže hodnota platby môže výrazne vzrásť, takisto o Bitcoin lightning, kryptotermináloch a Bitcoin Cashback, odmeňovacom program pre platiacich zákazníkov, ktorý zvyšuje ich lojalitu a profit hotela.
Foto: Lucia Jančárová