Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Akadémia hoteliera priniesla netradičné témy a bohatú účasť
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Akadémia hoteliera
Hotelier > Gastro > Vzdelávanie > Akadémia hoteliera priniesla netradičné témy a bohatú účasť
AktualityVzdelávanie

Akadémia hoteliera priniesla netradičné témy a bohatú účasť

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 26. marca 2024
6 min. čítania
Zdieľať

Vyše 60 účastníkov a témy, o ktorých v hotelierstve často nepočujete. To je sumár marcového 13. Otvoreného dňa, ktorý organizovala Akadémia hoteliera v bratislavskom Hoteli Aston. Priniesol prehľad kurzov akadémie, ako aj noviniek a trendov v hotelovej branži.

Úvod Otvoreného dňa Akadémie hoteliera patril zakladateľke a konateľke Ivete Pupišovej. Prítomných účastníkov voviedla do témy emocionálnej inteligencie, ktorá je v hotelovom biznise esenciálnou. Vytvárať pozitívne emócie hosťa vieme podľa nej len vtedy, keď zvládame prácu s vlastnými emóciami a emóciami v našom tíme. Preto sa kurz s touto témou teší veľkej obľube, aj vďaka praktickým cvičeniam.

- Inzercia-
Ad image

Prehľad kurzov

Akadémia hoteliera prináša praktické zadania aj v rámci kurzov využitia umelej inteligencie AI v hotelovom marketingu. „Slovenskí hotelieri tvrdia, že nemajú toľko času, aby sa mohli venovať digitálu. Obávajú sa veľkého množstva informácií aj umelej inteligencie namiesto toho, aby zaujali opačný postoj a rozmýšľali, ako im môžu pri práci pomôcť, urýchliť ju,” ukazuje cestu k digitalizácii Samuel Chlpek, špecialista na sociálne médiá a digitálny marketing a lektor akadémie. Zároveň priblížil populárne aplikácie ako Chat GPT, Gemini, Dall.e, Semrush, IIElevenLabs, RUNWAY či SORA (Open AI), ktorá za pár minút na základe textového zadania vytvorí výstižné video. 

Samuel Chlpek

Ako predať hotel správnemu klientovi (TA, TO, korporate, 3rd party OTA, consortia), BTC – správny produkt (izbu, FB, MICE, spa…) za správnu cenu (RACK, BAR, Packages, wholesales, orporate rates, groups) v  správny čas (deň v týždni, mesiac v roku, peak-low season) cez správny kanál (direct, OTA, cro, gds, brand, voice, etc)? Odpoveď nájdete na kurzoch Akadémie hoteliera o revenue manažmente v podaní Alenky Litherland McMahon. Ďalší z lektorov Michal Novák  pokračoval v téme obchodu a zameral sa na distribučné kanály, rôzne platformy a metódy, ktoré hotely využívajú na predaj izieb a služieb koncovým klientom. „Obchodník musí ovládať revenue manažment, marketing a problematiku efektívneho sales, vtedy sa dostaví efekt.”

Ďalšie z praktických kurzov organizuje Akadémia hoteliera už viac rokov. Predstavili ich stáli členovia tímu lektorov Tomáš Repáš (Gastromanažment) a Maroš Vajda (Organizovanie eventov).

- Inzercia -
Ad image

Aktívny relax a vybavenie hotela

Akadémia hoteliera priniesla po obchodných témach zdanlivo odľahčenejšiu tematika o zdraví a pohybe. Ale naozaj len zdanlivo. Jakub Minár a Martin Valach zo spoločnosti Forward Fitnesss upozornili na dôležitosť aktívneho relaxu počas hotelového pobytu. Poukázali na súčasný trend, ktorý kladie dôraz na mentálne zdravie, tréningy na mieru, športové aktivity, vplyv sociálnych sietí a influencerov. „Človek, starajúci sa o svoje zdravie, ktorý je zvyknutý na pravidelné cvičenie, uvíta túto možnosť aj na služobnej ceste, dovolenkovom a víkendovom pobyte. Atraktívny priestor na cvičenie je tiež dôležitý na vyplnenie času počas nepriaznivého počasia. Zaujímavé vybavenie doplnené atraktívnymi trenažérmi naviac prináša vhodné podmienky pre športovcov a športové kluby, zvýšenie komfortu pre hostí a atraktivity hotela.”

Potenciálu startupov v hotelovom svete sa venoval  Viktor Štefaňák zo spoločnosti Campus, podľa ktorého môžu hotelu priniesť nové revenue a konkurenčnú výhodu. Paralelu mediálneho a hotelového sveta priniesla moderátorka Oli Džupinková. O spríjemnenie dňa sa postarala voňavá výberová káva značky GORIFFEE, jej zástupcovia predstavili druhú najpredávanejšiu komoditu na svete ako kultúrny fenomén, ktorý hýbe svetom.

Akadémia hotelier, Gorifee
Šimon Janík s Ivetou Pupišovou

Michaela Miriam Chorváthová z Hotelovej akadémie Mikovíniho v Bratislavy predstavila prítomným ponuku odborov, priebeh a náplň praktického vyučovania, ktoré vychovávajú budúcich odborníkov. Predstavila špecializované pracoviská upriamené na zážitkovú formu, vďaka ktorým si môže študent vybrať to, čo ho baví a podľa toho sa rozhodnúť pre profesijné smerovanie. Zahraničnú prax vykonávajú študenti v španielskych hoteloch luxusnej siete IKOS v Andalúzii a na Malorke, odborné praxe vo viacerých krajinách v rámci Erazmus+. Rozvíjať zručnosti pomáhajú študentom rôzne kurzy, súťaže, tematické kuchyne…

Atmosféra na OD Akadémie hoteliera
neco etate.winery

Aby ste upútali

Atraktivitu hotela nepochybne ovplyvňuje aj interiér a špeciálne textílie, ktoré vytvárajú útulnosť a domácu atmosféru. Viera Jarotová zo spoločnosti Kapri Art vie ubytovacím zariadeniam zaručiť zladenie všetkých textílií v podniku. Firma sa zaoberá výrobou obrusov, štól, dekorácií pre hotely, penzióny a koliby. V ich kompetencii je dodávať do zariadení tiež posteľné obliečky flexibilných rozmerov, hotelové textílie, prikrývky z dekoračných látok, zladených s ozdobnými vankúšikmi, podsedáky, závesy, dekoračné aj blackout. Zachytiť túto atmosféru na fotografiu vám pomôže fotograf ako napríklad Lucia Jančárová. Rreklamná fotografia musí obsahovať prvky, ktoré predávajú, podčiarknuť marketing. Musí zaujať. To sa podarí vďaka profesionálnemu fotografovi.

Čaká nás evolúcia peňazí?

„Je tu niekto, kto by vedel prijať platbu v kryptomenách?” zaznela úvodná otázka prezentácie o krypotomenách. Odpoveď vám je asi jasná… Podľa informácií Juraja Farkaša zo spoločnosti WEXO okolo 500 miliónov ľudí vlastní kryptomeny, ktoré väčšina podnikateľov ako platbu nevie prijať. Ich konceptom je preto vzdelávať hotely o kryptomenách a práci s nimi. „V evolúcii peňazí sme sa cez hotovosť a platobné karty v 90.-tych rokov dostali až ku kryptomenám. Kryptomeny používa 40 % zákazníkov a iba 4 % obchodníkov. Nenaskočte na trend kryptomien až nakoniec, keď už ich budú brať všetci. Budujte si platobnú infraštruktúru budúcnosti.” J. Farkaš informoval aj o možnosť profitovať z týchto platieb, keďže hodnota platby môže výrazne vzrásť, takisto o Bitcoin lightning, kryptotermináloch a Bitcoin Cashback, odmeňovacom program pre platiacich zákazníkov, ktorý zvyšuje ich lojalitu a profit hotela.

Foto: Lucia Jančárová

Mohlo by sa vám páčiť

Na Slovensku otvorili prvý NFT hostel na svete
Zážitkové vlaky v Trnavskom kraji
EXPO 2025 sa blíži, Slovakia Travel finalizuje prípravy
Kroje, medy, medovníčky, syrové nite… a iné tradičné poklady regiónu
Tatranský ľadový dóm 2023 je otvorený
OZNAČENÉ:Akadémia hotelieraemocionálna inteligenciaIveta PupišováMarketingobchodotvorený deňvzdelávanie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Zážitková reštaurácia a hotel. Môže to fungovať?
Nasledujúci článok Turizmus v digitalizácii zaostáva, nové ministerstvo to chce zmeniť
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta