Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Ocenili najlepšie historické hotely Slovenska
    20. novembra 2023
    Exkluzívny Pivný wellness
    18. novembra 2023
    Hotelieri, príďte k nám na teambuilding
    3. októbra 2023
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Objavte čaro Vianoc v Maďarsku
    24. novembra 2023
    And the winner is… Madeira!
    5. novembra 2023
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Ďalší zo série článkov o revenue yield manažmente (RYM) je o predpovední očakávanej výšky tržieb podniku na základe existujúcich údajov. Forecasting je vynikajúca metóda, ktorej používanie sa často nedoceňuje. Umožní vám pružnejšie riadiť podnik a vyhnúť sa nepríjemným prekvapeniam v oblasti výpadku tržieb.

- Inzercia-
Ad image

Forecasting je ako predpovedanie počasia

Hlavným cieľom nášho seriálu o RYM je oboznámiť prevádzkovateľov nezávislých, malých a stredných ubytovacích podnikov či penziónov so základmi revenue yield manažmentu. Chceme tiež zviditeľniť túto novú disciplínu a jej nástroje v praxi s cieľom ozrejmiť možnosť maximalizácie tržieb podniku.

Nadnárodné hotelové skupiny využívajú zákonitosti RYM a narábajú s nástrojmi viac-menej dokonale. Neustále zdokonaľujú RYM s cieľom dosiahnuť efektívne tržby z predajov izieb a ďalšej synergie.

- Inzercia -
Ad image

Keďže je situácia na trhu hotelového priemyslu aj odrazom vývoja ekonomiky vo svete a jeho nástrah, sú „malí“ podnikatelia najviac senzitívni k výkyvom okolitého prostredia. Sú citliví na útlm – zmenu dopytu po službách ich podniku. Niektorí môžu mať s prepadom ekonomiky svojho penziónu aj existenčné problémy, ak sa dostatočne nevenujú analýzam, vytváraniu rezerv na horšie obdobie, zdokonaľovaniu sa a v neposlednom rade v kvalite ponúkaných služieb. 

Nápad v hlave nestačí

Preto stále zdôrazňujeme význam plánu, nášho jedinečného smerovania. Najmä pre malé podniky v súkromných rukách je základom, aby vedeli, kam smerujú. Stáva sa, že takýto smer je v hlave, nápady sú v rodinnom kruhu, u známych, no neexistujú v písomnej forme. A tak sa po čase sa na ne zabudne. Ak máme písomný dokument, potom možno robiť rozhodnutia lepšie. Ak vieme, čo sme plánovali, čo sme dosiahli a vieme, prečo sú naše výsledky v tržbách vyššie/nižšie a čo k tomu prispelo. Základom je analýza. Nestačí iba povedať, že sme dosiahli zisk/stratu za isté obdobie.

Čo a ako plánovať

Plánovanie je pre malý podnik jednoduchšia činnosť ako pre veľký podnik, ktorý môže byť súčasťou ešte väčšieho celku. Plánujeme predovšetkým výnosy z predaja služieb, tovaru a k tomu náklady.

- Inzercia-
Ad image

Pravidelne po skončení mesiaca, napríklad do piatich dní, potrebujeme hospodárenie podniku za mesiac porovnať s plánom a analyzovať odchýlky. Môže medzi ne patriť vyššia faktúra za spotrebu energií či dodávku tepla v zimnom období a v období mrazov, s ktorými sme nepočítali pri zostavení plánu. Rovnako sem môže patriť vyšší predaj vstupov a balíčkov do nášho útulného malého wellness centra – lebo práve zimné obdobie je na predaj týchto služieb ako stvorené. Len pri niektorých položkách príde pri porovnávaní k zhode. Je to vtedy, ak poznáme výšku pravidelného mesačného alebo kvartálneho nákladu, a pritom dodávateľ neplánuje cenovú úpravu tohto typu nákladu v sledovanom období. Takýmto typom nákladu môže byť napríklad externá služba technika BOZP, ktorý je náš známy, a neplánuje cenu meniť. 

Pri mesačnej analýze hospodárenia sa zameriavame tak na výnosy, ako aj na náklady.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Efektívne hotelierstvo

Jesenný kurz revenue manažmentu II.

Jesenný kurz revenue manažmentu I.

Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?

Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?

Radim Beneš 24. októbra 2023 23. októbra 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Ilustračné foto: Unsplash Sólo pre zemiaky
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie
Eventy, súťaže, oceneniaNápojeVzdelávanie

Baristická súťaž rytiera čiernej dámy

red. red. 22. novembra 2023
Kofola kupuje ďalšie tradičné značky, vstupuje do pivného segmentu
Svetlo noci vianočnej v Smoleniciach
Výnimočné osobnosti sektoru prevzali ocenenia
Objavte čaro Vianoc v Maďarsku
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Stratili ste heslo?