Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Ako by to mohlo byť…
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Články > Komentáre > Ako by to mohlo byť…
Komentáre

Ako by to mohlo byť…

Lucia Arbetova
Lucia Arbetova Uverejnené: 4. júla 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Mala som to šťastie, že som sa do sveta veľkého hotelierstva dostala ešte v časoch, keď bola korporátna kultúra kultúrou zameranou na rozvoj svojich zamestnancov. Boli to začiatky prívalu veľkých značiek na náš trh. Logicky, v tom čase, takmer nikto z nás nemal skúsenosti a najmä zručnosti s manažovaním sieťových hotelov. Bolo nutné rýchlo si ľudí vychovať.

Začiatok bol v otvorenej kultúre škandinávskej spoločnosti, ktorá nám tento „rýchlokurz geniality” umožnila. Spoločnosť sa vtedy vo veľkej miere zameriavala na rozvoj vlastných zdrojov. Vytvorila mentorské programy, ktoré umožňovali talentovaným a ambicióznym učiť sa od najlepších. Bola to kultúra otvorenej komunikácie a naozaj sa v nej dobre pracovalo. 

- Inzercia-
Ad image

Ale potom sa niečo zmenilo. Neviem, či to bola kríza, alebo príliv kapitálu, v korporátoch sa začalo menej dbať na ľudí a viac na čísla.

Stále bolo veľa úžasných mentorov. Aj v takých časoch dokázali skĺbiť nutné a stále popri tom svojich ľudí vychovávať a posúvať vpred.

- Inzercia -
Ad image

Moja šéfka bola jedno obdobie dáma, ktorá mohla byt predlohou filmu Devil wears Prada. Charizmatická, autentická, občas trochu náladová ženská, kvôli ktorej som po večeroch doma plakávala. Nie zo zúfalstva, ale od jedu, že nechápem, čo chce. V tom bola jej genialita. Vracala vyžiadanú prácu s minimálnym komentom. A ja som prerábala. Prerábala som tak strašne veľakrát, že som bola nešťastná, chvíľkami som sa cítila neschopná, ale strkala do mňa, kým som nepochopila, ako to ma byť. A už je to moje navždy. V tom je sila a možnosti skutočného lídra.

A poviem vám, párkrát som si to vyskúšala z druhej strany. Nie je to tam o moc ľahšie.

V dnešnej dobe sa korporátne kultúry zameriavajú hlavne na čísla a človek sa niekde stráca. Stále sa ženieme dopredu. Úplne sa pritom zabudlo na to, čo je dnešná realita našich ľudí.

- Inzercia-
Ad image

Každý chce expandovať, berú sa úvery na rekonštrukcie, ktoré potom zaťažia hotel natoľko, že sa budgety pre banky kreslia „free hand”. Ale keď sa nakreslené čísla nesplnia, zlý je manažment a personál.

Ten management je často ambiciózny zelenáč, ktorý sa vydriapal hore oveľa rýchlejším spôsobom. Umožnila mu ho potreba korporátu rýchle sa zásobovať novými generálnymi manažérmi.

Za rok z reštauračného manažéra na GM, všetky vedomosti v hlave sú, ale skúsenosť nie. Žiadny background v obchode a marketingu, nezažitý room division, alebo vice versa… Skrátka bez skúsenosti, ktoré by mu v ťažkých časoch dali aspoň akú takú šancu zorientovať sa. Na tohto človeka potom ale vyvíjajú tlak, ktorý nemá šancu ustáť.

Okrem siete často komunikuje priamo s majiteľmi a to býva vysoká škola diplomacie, ktorú väčšinou prinášajú roky takýchto rozhovorov. 

Zažila som zástupcu majiteľov, ktorý bol nočná mora. Človek, ktorý napríklad veril, že internet je zlo a chcel ho zrušiť aj v hoteli. Z času načas mu prišlo vtipne spochybňovať môj nárok na auto, byt, prípadne sľúbil môjmu zamestnancovi zvýšenie platu. Zažila som majiteľa, ktorého sme museli zatajovať pred manželkou. Majiteľa, ktorý tlačil na zamestnancov, aby mu donášali… Verte mi, mala som čo robiť aj s tridsiatimi rokmi skúseností.

Netvrdím, že čašník alebo recepčná nemôžu raz byť generálnymi riaditeľmi, koniec koncov, tu ma máte. Ale chce to čas. A čas je to, čo v korporátnej kultúre často podceňujú.

Čo by sme si ale mali uvedomiť my je, že tento systém, kultúru a pocit mašinérie máme schopnosť zastaviť. Nie že pôjdeme robiť revolúciu – sú veci, ktoré nezmeníme. Voda bude vždy mokrá, nebo modré a ženy budú mať tajomstvá. Môžeme ale zabrániť tomu, aby sa to dostalo na našich zamestnancov. Či už v tom korporáte, alebo so súkromným majiteľom.

Zastavíme to u nás a môžeme ľuďom sami u seba vytvoriť autentické prostredie. Môžeme podporovať svojich ľudí v rozvoji a vytvoriť všetkým, nielen manažérom, prostredie, kde budú mať pocit spolupatričnosti a ocenenia. Kde budú vidieť, že keď bude snaha a možnosti, môžu sa u nás veľa naučiť. Generálneho riaditeľ nespravíme z každého, ale väčšina je natoľko múdrych, že to ani nechce…

Mohlo by sa vám páčiť

„Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“

Tanec na vaječných škrupinách

Na detailoch záleží

Ako na budget?

Emocionálna inteligencia a hotelierstvo

Lucia Arbetova 4. júla 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Lucia Arbetova
Dlhoročná hotelierka s bohatými skúsenosťami prevažne v sieťových hoteloch. Vo svojom profesionálnom portfóliu, v rámci ktorého prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek, má okrem mestských a konferenčných hotelov aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala okrem hotelierstva aktívne pôsobiť aj v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Šéfka, kolegyňa, mentorka a matka, ktorá sa s vami svojským štýlom podelí o svoje hotelierske a líderské skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.
Predchádzajúci článok Hotelierstvo a soft skills
Nasledujúci článok Lahodné krémové rizoto
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Komentáre

„Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“

13. septembra 2023
Komentáre

Tanec na vaječných škrupinách

22. augusta 2023
Komentáre

Na detailoch záleží

15. augusta 2023
Komentáre

Ako na budget?

7. augusta 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?