Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
  • en Englishsk Slovak
    sk Slovak
Čítanie: Ako na budget?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Komentáre > Ako na budget?
Komentáre

Ako na budget?

Lucia Arbetova
Lucia Arbetova
Uverejnené: 7. augusta 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Viem, že som vám sľúbila článok o národnostných špecifikách hotelových hostí, ale realita hotelového života ma ponorila po krk do budgetového procesu a bum bác. Prišla mi pod nos pracovná ponuka. Všeobecná, nie priama, ale so záujmom som si pozrela ich požiadavky na GMa. Prisahám bohu, jediné, čo tam nebolo napísané, bolo absolvovanie Hogwarts akadémie.

Toto všetko sa od nás dnes očakáva. Pobavilo ma to síce dobre, ale spomenula som si na budget a viem, že ma moja najväčšia tohtoročná bitka ešte len čaká.

- Inzercia-
Ad image

Z mojej skúsenosti sú tieto procesy z roka na rok bizarnejšie. Moji priatelia sa pri slove budget chytajú za hlavu a som zdrojom veľkej zábavy… Podľa nich budgetujem stále.

V korporátnom svete boli budgety vždy lahôdka. Pamätám si na časy, keď sme budgetovali v exceli a trvalo to niekoľko mesiacov. Verzia 01 vždy ponúkla, na čo si trúfneme a verzia final bola o tom, na čo by sme si mali trúfnuť. Boli to ping-pongové zápasy, ale s trochou skúseností, znalosti trhu a pripravenou argumentáciou sa nám darilo brzdiť ambicióznych majiteľov, prípadne head officu. 

Dnes budgetujeme v BI (business intelligence) nástrojoch. Je to neporovnateľne pohodlnejšie, rýchlejšie a prehľadnejšie. V posledných rokoch sa už ani ten proces stanovovania cieľov nepodobá excelovej ére. Absurdný obraz dokreslila „kolegyňa” z brandže, ktorá sa pri víne práve z toho procesu „zložila”. Dostala predpísané revenue, GOP a keď tú ambicióznu predstavu predýchala a nakreslila, na obhajobe dostala aj tak naložené. A budget sa navyšoval. Skomplikovalo sa to ale aj faktom, že tieto inteligentné nástroje majú nepreberné množstvo reportov, ktorými vás vedia na obhajobe zaskočiť. „Hmmm, takže plánujete nárast xy, ale vysvetli mi, prečo ti výška priemerného účtu v F & B klesá?!”

- Inzercia -
Ad image

V takých momentoch mi exploduje mozog. Reálne nie som schopná odpovedať a dostanem samu seba do situácie, že radšej prikývnem a ani neotvorím ústa. Občas si totiž naozaj nie som istá tým, čo by z nich vyliezlo a predsa len, mám tú robotu rada.

Momentálne sa na to znovu pripravujeme, tak ako každý rok, tento rok mám ale po prvýkrát pocit, že sa mi do toho, ale že fakt nechce. Biznisu sa darí, netvrdím, že sa mu nebude dariť ďalej a viac, z čoho mám už dnes žalúdočnú neurózu sú náklady.

Náklady všeobecne, výplaty konkrétne.

Všetci veľmi dobre vieme, v akej situácii sme, ako odvetvie. 

Priemerný plat v HORECA je stále podstatne nižší ako v iných odvetviach a v kombinácii s infláciou to pre nás začína byť vážnym problémom. Ak by sme reálne zohľadnili všetky aspekty, náklady na mzdy by nám vzrástli minimálne o 20 %. A stále by sme ale neboli ani len vo vrchnej polovici rebríčku na pracovnom trhu. A všetci vieme, ako asi na tento “šialený nápad” zareagujú vlastníci a nadriadení.

Neexistuje toľko!

Stále neplníte budget, tak prečo pridávať?!

Ľuďom už dávame toľko benefitov, vieme, že peniaze ako motivátor nefungujú!

Prípadne moje obľúbené: Vo všetkých odvetviach je predsa nedostatok zamestnancov! Keď mi to totiž povie expert na revenue, mám potrebu vysvetliť mu, že ten zákon dopytu a ponuky, ktorý tak úspešne využívame, funguje aj v iných situáciách. Táto je pre nás dosť nebezpečná a nemáme šancu ju vyhrať.

Vďaka benefitom môžeme dosiahnuť, že u nás ľudia ostanú, hoci by inde mali viac. Benefit neudrží zamestnanca, ktorému ostane z výplaty akurát tak na prežitie. A pripadá mi ponižujúce dohadovať sa o päťdesiat-sto eurovom navýšení na človeka s osobou s Rolexami na ruke…

Nie som si istá, ako toto všetko spracujem, tu by sa mi naozaj šiklo to vzdelanie z Hogwortu a čarovný prútik.

Každopádne si držím palce, držím ich aj vám a budem rada, keď sa podelíte s vašimi tipmi a trikmi😉

Mohlo by sa vám páčiť

Hotel a deti
Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Recenzie naše každodenné
Mňa už nič neprekvapí! Naozaj?
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lucia Arbetova
Dlhoročná hotelierka s bohatými skúsenosťami prevažne v sieťových hoteloch. Vo svojom profesionálnom portfóliu, v rámci ktorého prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek, má okrem mestských a konferenčných hotelov aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala okrem hotelierstva aktívne pôsobiť aj v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Šéfka, kolegyňa, mentorka a matka, ktorá sa s vami svojským štýlom podelí o svoje hotelierske a líderské skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.
Predchádzajúci článok Odparkuj, nasadni a odvez sa
Nasledujúci článok Úspešná prvá polovica leta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Interiér/ExteriérTéma

KNIHY, ktoré umocnia zážitok z pobytu

red.
red.
12. júna 2025
Využite sociálne siete na zvýšenie počtu rezervácií 
Ľudmila Buvalová: Posúvajú ma ľudia, budúcnosť a nové nápady
Menucka.sk oslavuje 10 rokov: Digitálny nástroj pre gastro prevádzky aj hotelové reštaurácie
Dizajnové trendy: 10 dôvodov pre zelenú stenu v hoteli
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
en Englishsk Slovak
sk Slovak
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta