Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Najnovšie správy
Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Manažment
Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Gastro
Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
Grand Hotel River Park hostil Globsec
Aktuality Hotely
Raňajky ako zážitok
Gastro Koncepty
Neupratujte ako doma
Housekeeping
Aa
  • Aktuality
  • Téma
    • Ekonomika
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
    TémaZobraziť viac
    Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
    5. júna 2023
    Neupratujte ako doma
    29. mája 2023
    Najlepšie saunové rituály majú v Bešeňovej
    23. mája 2023
    Už nikdy viac „v našom hotely…“
    22. mája 2023
    Čím aktuálne žijú hotelieri?
    17. mája 2023
  • Rozhovory
    RozhovoryZobraziť viac
    Erika Matwij
    Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
    25. mája 2023
    Marek Harbuľák pomenúva výzvy hotelierstva
    6. apríla 2023
    Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
    29. marca 2023
    Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
    13. januára 2023
    Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
    7. decembra 2022
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
    Recenzie naše každodenné
    26. mája 2023
    Aj pohostinnosť má svoje hranice
    19. mája 2023
    Zákulisie hotelov
    Život je zmena
    12. mája 2023
    Mestské hotely BHP s novým vedením
    11. mája 2023
  • Gastro
    GastroZobraziť viac
    Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
    3. júna 2023
    Raňajky ako zážitok
    1. júna 2023
    Petícia za spravodlivú DPH
    24. mája 2023
    Mirror Bar
    Mirror Hospitality Expo 2023
    18. mája 2023
    Viete správne prestierať?
    17. mája 2023
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
    Jordánsko, Wadi Rum
    23
    Blízka exotika s letenkou za stovku. Ale pozor, je návyková!
    22. apríla 2023
    Lifestylové hotely
    16. apríla 2023
    Hotelovým svetom
    14. apríla 2023
    Slovák si na dovolenke dopraje
    23. marca 2023
  • O nás
Čítanie: Aj pohostinnosť má svoje hranice
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Aktuality
  • Téma
  • Hotely
  • Rozhovory
  • Zo sveta
  • Gastro
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Hotely > Komentáre > Aj pohostinnosť má svoje hranice
HotelyKomentáre

Aj pohostinnosť má svoje hranice

L. A.
L. A. Uverejnené: 19. mája 2023
6 min. čítania
Aj pohostinnosť má svoje hranice
Zdieľať

Krátky príbeh o tom, že aj pohostinnosť má svoje medze, alebo ako som vyhodila hosťa…

Počas svojho riaditeľovania som prešla pár štácií a vyskúšala si aj kúpeľný hotel. Mala som to šťastie, že som zažila Karlove Vary v časoch, keď ešte boli kúpeľným mestom, hojne navštevovanom turistami, ktorí sa tam chodili liečiť. Vary sú a vždy budú mojim druhým domovom, často a rada sa tam vraciam a mesto a jeho atmosféra mi dali obrovské množstvo skúseností.

Dovtedy som mala skúsenosť iba s mestskými a konferenčnými hotelmi, keď prišla ponuka odísť do Varov, neváhala som, aj kvôli možnosti naučiť sa viesť rezort.

Vary boli kúzelné miesto s veľmi špecifickou klientelou. My, čo už túto robotu robíme nejaký piatok, vieme, že takmer každá národnosť má určité špecifiká. Každý si dáva pozor na niečo iné a zhruba už vieme, čo môžeme čakať. Ale o tom inokedy.

- Inzercia -
Ad image

Vo Varoch sa radi sťažovali. Na všetko a z princípu. Títo klienti však ani tak nechceli nápravu, povedzme si takto medzi nami, oni to väčšinou boli naozaj „chobotiny“, tento typ klientely sa jednoducho potreboval posťažovať. Urobiť scénku na recepcii, prípadne v balneu a vydupať si stretnutie s vedením. Bol to full servis kúpeľný hotel s lekármi, procedúrami, veľká časť našich „sťažovateľských” stretnutí sa odohrávala s klientom v župane, keď ste len tŕpli, aby mu z neho niečo nevykuklo… ale stretli ste sa s nimi a oni boli šťastní, spokojní, že sa im dostalo pozornosti a problém zázračne zmizol😉 

Na 99,9 % to malo rovnaký priebeh.

Až nám raz prišla „madam”. Ubytovala sa s vnučkou a od prvého momentu bol problém. Párky na raňajkách mali málo obsahu mäsa, paradajky boli bez chuti, porcie na obed a večeru boli malé, skrátka, ešte kým mi rupli nervy, bolo to niekoľko masáží zdarma.

- Inzercia-
Ad image

A pani stále nebola spokojná, svoje názory diskutovala s inými hosťami, presviedčala ich, že takto to byť nemá. Len pre úplnosť, priemerná dĺžka pobytu u nás bola 14 dní, povedali by ste si, dosť času na to všetko vychytať a hosť musí odísť spokojný…na 99,9 % to tak bolo. Mali sme 80 % vracajúcich sa klientov, asi sme to fakt vedeli… okrem tejto pani.

Ako to už býva „za čím pôjdeš, to aj nájdeš” po pár dňoch sa raz večer stal fakt prúser a pani sa nám zasekla vo výťahu. Bolo to už večer, pohotovosť tam bola hneď a pani bola do 15 minút vonku, ale ten cirkus, čo potom urobila nám priniesol niekoľko ďalších sťažností na hluk. Vtedy som už začala byť zľahka nervózna, ale sklopila som uši, bola to naša chyba, výťah bol náš.

Kto ste niekedy boli vo Varoch, viete, že ležia v nádhernom údolí, zo všetkých strán obkolesené lesmi a čuduj sa svete, v tých lesoch žijú zvieratká… Kopec zvierat, ktoré asi úplne nechápu, že tie hotely nie sú pre nich. A medzi najčastejších návštevníkov patria netopiere. Všade, aj v 5* hoteloch, oni asi tie netopiere nevedia čítať…

A áno, pani si nechala celý deň otvorený balkónik, bolo krásne, čo sa asi tak môže stať… well, stalo sa to, že po návrate do izby si tam troch takých čiernych fešákov našla. Boli sme na to zvyknutí, netopieriky sme ako vždy odchytili, pustili naspať do lesa, je to príroda.

Ale pani vedela, že my špiny, sme jej to spravili naschvál a spustila na môj personál na recepcii takú kadenciu nadávok a urážok, že sa červenal aj najstarší matador, ktorý si tam odkrútil pár desaťročí. V noci mi volali zdesení recepční a čašníci, že je to už skrátka moc…

Celú noc som premýšľala, čo urobím a ráno som urobila rozhodnutie, s ktorým som veľmi bojovala. Zavolali sme do cestovky, ktorá pani poslala a požiadali ich, aby jej našli iný hotel. Tak, či tak, u nás nebola spokojná, všetko bolo zlé a celý personál z nej už bol na prášky. Neprosili sme, požiadali sme! Bez akýchkoľvek storno poplatkov, nechali sme si iba sumu za odbývané noci a ponúkli sme im k pani aj krabicu koláčov.

A tu nastal ďalší problém. Pani cestovke tvrdila, že je všetko v najlepšom poriadku a ona chce ostať. Bolo to prvýkrát v mojom živote a po takmer 30 rokoch v hoteli, keď som povedala DOSŤ!

Nie, pani u nás neostane! Nie je spokojná, obťažuje ostatných klientov, uráža a stresuje personál, trvala som na tom, že ju cestovka presťahuje do iného hotela. Reálne som vyhodila hosťa… Pani samozrejme odchádzala s krikom a vyhrážaním sa všetkým možným od inšpekcie až po nevyliečiteľné choroby, ale neustúpila som. 

Môžem vás uistiť, že vzťah s cestovkou to ani v najmenšom neohrozilo, pani bola po tejto skúsenosti v novom hoteli (hoc menej prestížnom) ticho ako myška a moji ľudia boli v kľude.

Hosť vždy bol a bude našou absolútnou prioritou, pripúšťam, že nie sme bezchybní, ale vždy sme ochotní situáciu napraviť, aby bol hosť spokojný. Ale ani fakt, že nám platí nedáva nikomu právo terorizovať personál, ktorý sa o neho s najlepším úmyslom stará. Nikdy predtým, ani potom som nič podobné neurobila, ale na toto rozhodnutie som dodnes pyšná😉

Mohlo by sa vám páčiť

Grand Hotel River Park hostil Globsec

Recenzie naše každodenné

Život je zmena

Mestské hotely BHP s novým vedením

Lifestylové hotely

L. A. 19. mája 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Mirror Bar Mirror Hospitality Expo 2023
Nasledujúci článok Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
Obľúbené z nových
Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Iveta Pupišová Iveta Pupišová 5. júna 2023
Raňajky ako zážitok
Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Grand Hotel River Park hostil Globsec
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
AktualityHotely

Grand Hotel River Park hostil Globsec

2. júna 2023
HotelyKomentáre

Recenzie naše každodenné

26. mája 2023
Zákulisie hotelov
HotelyKomentáre

Život je zmena

12. mája 2023
AktualityHotelyKto? Kde?

Mestské hotely BHP s novým vedením

11. mája 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov

© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.

Odstránené zo zoznamu na čítanie

Vrátiť
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Stratili ste heslo?