Wyndham Hotels & Resorts, najväčšia hotelová franšíza na svete s asi 9-tisíc hotelmi vo viac než 95 krajinách, oznámila akvizíciu značky Vienna House. Transakciou pribudlo v jej portfóliu asi 40 hotelov, medzi nimi aj slovenský zástupca značky bratislavský Vienna House Easy.
Wyndham získal značku Vienna House za 44 miliónov eur od berlínskej HR Group, popredného európskeho prevádzkovateľa hotelov a dlhodobého franšízového partnera Wyndham Hotels & Resorts. HR Group bude hotely aj naďalej prevádzkovať v rámci dlhodobej spolupráce so skupinou. Akvizíciou sa názov značky mení na Vienna House by Wyndham.
Aj sieťový hotel môže byť „easy“
Bratislavský Vienna House Easy je výbornou voľbou pre biznis cestujúcich aj leasure klientelu (nielen) vďaka svojej atraktívnej polohe len kúsok od bratislavského letiska a v tesnej blízkosti nákupných centier. Hotel prešiel v posledných rokoch výraznou premenou, ktorá zahŕňa viac než rekonštrukciu izieb a spoločných priestorov. Priniesla do sieťového hotela dušu a sviežu atmosféru, ktorú vyjadruje aj samotné „EASY“ v názve. Už pri vstupe do lobby s pestrou škálou druhov sedenia sa cítite ako doma v obývačke. Panuje tu neformálna atmosféra s hipsterským nádychom, celkový dojem je moderný, mladý, svieži a friendly.
Pozrite si niektoré inovácie, ktoré priniesli sieťovému hotelu osobnosť a jedinečnú atmosféru:
Dôraz na zmyslový zážitok – hneď po vstupe víta hostí na mieru namiešaná vôňa, v hotelovej lobby a reštaurácii hrá špeciálny playlist, ktorý sa mení podľa dňa od ranných pohodových melódií až po večerné jazzové a klavírne tóny. V izbe si hostia môžu zvoliť relaxačné zvuky dažďa, štebotania vtákov alebo zurčiaceho potôčika.
Zútulnené konferenčné miestnosti – školenia a mítingy môžu byť zábavné. Pri salónikoch sú na stene umiestnené maľovanky, osemsmerovky, pre hravých hostí šípky, kolky, šach, mini stolný futbal. V miestnostiach s denným svetlom je veľa izbových rastlín a dekorácií.
Detský kútik – hoci sa hotel neprezentuje ako rodinný, nezabúdajú ani na najmenších hostí – nájdu tu detský kútik a v reštaurácii sú k dispozícii maľovanky a pastelky.
Grafiti na terase
Environmentálna politika – sieť Vienna House by Wyndham kladie dôraz na trvalú udržateľnosť a riadi sa viacerými princípmi a zásadami: minimalizácia plastov a odpadu (ekologické slamky, odpadkové koše bez plastových vreciek, bezobalové položky na raňajkách), využívanie zelenej energie, používame suroviny od lokálnych výrobcov, nepodporujú veľkochovy (napr. vajíčka nakupujú len od sliepok z voľného výbehu), v menu nenájdete ryby a morské plody. V hoteli funguje eko tím, ktorý sa pravidelne stretáva a hľadá nové námety na šetrenie zdrojov a redukciu odpadu.
Tabule s ručne písanými odkazmi pripomínajú rodinnú chladničku s magnetkami, kde si nechávajú odkazy tí, ktorí sa majú radi .
Lucia Arbetová, riaditeľka hotela
„Aj takéto veľké zmeny ukazujú, že sieťový hotel neznamená vždy uniformitu, ale môže ísť svojou vlastnou cestou v súlade s hodnotami siete. Dnes je veľmi dôležité, že ľudia potrebujú niekam patriť. Myslím si, že budúcnosť majú podniky, ktoré toto dokážu dať svojim hosťom aj zamestnancom. Je to oveľa dôležitejšie ako pred pandémiou. Zároveň to kladie zvýšené nároky na manažéra – už nefunguje byť prísnym šéfom, lebo ľudia nebudú chcieť pre vás pracovať. Môžete mať štandardy najlepších hotelov na svete, ale keď ľuďom nevytvoríte zázemie, aby do hotela radi chodili, nebude mať kto podľa nich pracovať,“ hovorí Lucia Arbetová, riaditeľka hotela a členka predstavenstva Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.
13. výročie otvorenia hotela sa nieslo vo folklórnom duchu.
V hoteli fungujú ako jeden tím a ona sama niekedy cez víkend príde urobiť raňajky, keď treba zaskočiť v kuchyni. „My máme napríklad na rajóne každý deň spoločné raňajky o 10. hodine, keď hostia končia raňajky. Zo začiatku sme mali dilemu, či to vyzerá dobre, ale dnes je to už jedno. My nie sme 5* hotel a máme domácku atmosféru, ktorú si pochvaľujú aj hostia v komentároch, lebo zažívajú ochotu na recepcii a vidia vzťahy medzi zamestnancami. Od korony si tu všetci tykáme a nikto to nezneužíva. To už je v kompetencii manažéra, aby si to vedel ustrážiť. Naša komunikácia je uvoľnená, snažíme sa byť maximálne flexibilní a reagovať na požiadavky hostí. Medzi najaktuálnejšie patrí napríklad dopyt po vegánskej a vegetariánskej strave, ktorú sme zaradili aj na coffee breaky.“
Bratislavský hotel ťaží aj zo skvelej povesti, ktorú si značka Vienna House vybudovala v mnohých európskych destináciách. Vďaka novej akvizícii úzka spolupráca značky so spoločnosťou Wyndham poskytne silu, rozsah a odborné znalosti potrebné na rýchlejší rast a v neposlednom rade hosťom možnosť benefitovať z oceňovaného vernostného programu Wyndham Rewards. „Momentálne disponujeme množstvom znalostí v oblasti hotelierstva a širokým portfóliom hotelov, ktoré spolu budú rásť do novej silnej spoločnosti. Verím, že kľúčom k úspechu je inovatívna digitalizácia a globálna distribúcia, rozšírenie oblasti podnikania a presvedčivé budovanie firemnej identity,“ uviedol na margo akvizície Ruslan Husry, generálny riaditeľ skupiny HR Group.
O Wyndham Hotels & Resorts:
Wyndham Hotels & Resorts je svetová franšízová spoločnosť s najväčším počtom nehnuteľností na svete. Jej súčasťou je asi 9-tisíc hotelov v 95 štátoch na 6 svetadieloch. Wyndham sieť ponúka asi 819 000 izieb v segmente štandardných ubytovacích zariadení. Portfólio pozostáva z 23 hotelových značiek, medzi ktoré patrí napríklad Super 8®, Days Inn®, Ramada®, Microtel®, La Quinta®, Baymont®, Wingate®, AmericInn®, Hawthorn Suites®, Trademark Collection® a Wyndham®. Oceňovaný vernostný program Wyndham Rewards ponúka viac než 95 miliónom zaregistrovaným členom príležitosť získať body v hoteloch po celom svete.
O HR Group:
HR Group je jednou z popredných multibrandových hotelových spoločností v strednej Európe. Spoločnosť so sídlom v Berlíne úspešne získava hotely, funguje už viac ako desať rokov. Skupina spolupracuje s etablovanými hotelovými skupinami, ako Accor, Vienna House, Wyndham Hotel Group, Dorint Hotels & Resorts, Hyatt, Radisson, IHG a Deutsche Hospitality. Jej záujmom sú mestské a biznis hotely, ako aj rezorty v popredných voľnočasových destináciách.