Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
  • en Englishsk Slovak
    sk Slovak
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Začnite od Adama

Pozrime sa na to, ako v praxi vyzerá vypracovanie štandardov. Začnite vstupom do hotela, respektíve ešte pred ním. Napíšte vašu predstavu, ako chcete, aby to tam vyzeralo.

Ak chcete pred vstup umiestniť fajčiarsky kútik, vyberte miesto, kde bude popolník. Opíšte, ako má vyzerať vchod hotela, že má byť čistý a pri vchode majú byť uvedené otváracie hodiny, kto je za hotel zodpovedný a názov firmy, aby človek vedel, kam vstupuje, akej spoločnosti hotel patrí.

- Inzercia-
Ad image

Po vstupe vidíte recepciu a spisujete, ako by mala recepcia vyzerať. Recepcia je obrazom celého hotela. Všetko by sa malo usporiadať tak, aby na klienta nepôsobilo chaoticky. 

Nech sa nestane, že keď má službu Zuzka, tak je všetko na svojom mieste a keď Katka, tak je tam neporiadok. Ako má vyzerať recepčná, čo má mať oblečené, aby každý vedel, že je to recepčná. Čo má recepčná robiť celý deň. Ako má reagovať, keď si niekto bez ohlásenia chce ísť objednať k riaditeľovi svadbu a ako, keď niekto príde ponúkať klobásky. Ako reagovať, keď uprostred check-in vypadne internet alebo elektrina. Aby recepčné nepanikárili, netelefonovali pre každú maličkosť manažérovi a vedeli samy riešiť situácie. Mohli pracovať s cenou a poznali hranice, v ktorých sa majú pohybovať. Vedeli, aké typy ľudí sú a ako na ktorých klientov reagovať. Presné postupy.

Foto: Unsplash

Všetko so všetkým súvisí, alebo firma nie je Jožko

Keď príde do hotela nový zamestnanec, mal by o ňom dostať písomné informácie, ktoré by sa mali začínať súhrnnými štandardmi. Všeobecné štandardy majú obsahovať organizačnú štruktúru a spôsob komunikácie v hoteli, aby bolo každému jasné, kto koho riadi. Zamestnanec nemôže ísť za majiteľom, aby mu zvýšil plat, keď jeho riadi manažér. Čašník nemôže chodiť za riaditeľom riešiť rôzne dielčie záležitosti a preskočiť svojho manažéra. Bez pravidiel budete často zúfalí, ako napríklad riaditeľ, ktorý urobil z čašníčky prevádzkarku, a tá za ním každú chvíľu chodila, lebo nevedela, čo má robiť, pretože jej to nikto nepovedal.

- Inzercia -
Ad image

Nesprávnou komunikáciou vznikajú nepríjemné situácie a intrigy medzi zamestnancami. Pritom sa im dá zabrániť štandardizovanou komunikáciou nastavenou hneď pri nástupe do práce a ľudia si na pravidlá zvyknú. Inak stále musíte riešiť problémy, na ktoré nemáte čas. Spíšte všetko. Začnite elementárnymi vecami, ktoré možno vy považujete za dôležité a samozrejmé, ale pre každého je samozrejmé niečo iné.

Napríklad, komu patrí tento hotel, ako sa volá firma, ktorá ho vlastní, prípadne, aby zamestnanec poznal aj jej ďalšie aktivity. Aby servírka na otázku, komu patrí tento hotel, neodpovedala, že Jožkovi či Ferkovi, ale akej spoločnosti. A nie, ako sa mne stalo, že dodá: „… no viete, eurofondy a Rusi.“ Ako toto môže povedať jeden zamestnanec? Sú rôzni majitelia. Niekedy hotel ani nepatrí človeku, o ktorom sa hovorí, je písaný ako majiteľ, ale pritom je len riaditeľ, hotel patrí niekomu inému. Alebo má viacej majiteľov.

Sme na Slovensku, kde sú pomery také aké sú, veľa vecí sa kryje. Sú zasa hotely, kde majiteľ chce, aby každý vedel, že je majiteľom a personál vám povie, že sa vám nemôže venovať, lebo je tu majiteľ, čo tiež nie je v poriadku. Štandardnou odpoveďou o vlastníkovi hotela – spoločnosti – nedávame priestor klientom rozhovoriť sa na túto tému. Svojou odpoveďou môže personál ovplyvniť smerovanie rozhovoru aspoň v polovici.

Predchádzajúca stránka123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Čo sa deje „za oponou“
Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Aby vám hosť aj zamestnanec dôverovali
Chceš rešpekt – daj rešpekt
Konštruktívna kritika otvára cestu
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastro

Gastronomy Slovakia 2025

Lea Lisá
Lea Lisá
17. mája 2025
COFFEE CUP 2025: Mladí baristi predviedli symfóniu vôní.
Executive chef Róbert Hudák: „Keď sa chcem ´vyblázniť´, idem variť na Zelenu Puntu“
Transformácia, ktorá rozhodne o budúcnosti HoReCa sektora
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska vyhlásila HORECA HVIEZDY 2024
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
en Englishsk Slovak
sk Slovak
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta