Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Začnite od Adama

Pozrime sa na to, ako v praxi vyzerá vypracovanie štandardov. Začnite vstupom do hotela, respektíve ešte pred ním. Napíšte vašu predstavu, ako chcete, aby to tam vyzeralo.

Ak chcete pred vstup umiestniť fajčiarsky kútik, vyberte miesto, kde bude popolník. Opíšte, ako má vyzerať vchod hotela, že má byť čistý a pri vchode majú byť uvedené otváracie hodiny, kto je za hotel zodpovedný a názov firmy, aby človek vedel, kam vstupuje, akej spoločnosti hotel patrí.

Po vstupe vidíte recepciu a spisujete, ako by mala recepcia vyzerať. Recepcia je obrazom celého hotela. Všetko by sa malo usporiadať tak, aby na klienta nepôsobilo chaoticky. 

Nech sa nestane, že keď má službu Zuzka, tak je všetko na svojom mieste a keď Katka, tak je tam neporiadok. Ako má vyzerať recepčná, čo má mať oblečené, aby každý vedel, že je to recepčná. Čo má recepčná robiť celý deň. Ako má reagovať, keď si niekto bez ohlásenia chce ísť objednať k riaditeľovi svadbu a ako, keď niekto príde ponúkať klobásky. Ako reagovať, keď uprostred check-in vypadne internet alebo elektrina. Aby recepčné nepanikárili, netelefonovali pre každú maličkosť manažérovi a vedeli samy riešiť situácie. Mohli pracovať s cenou a poznali hranice, v ktorých sa majú pohybovať. Vedeli, aké typy ľudí sú a ako na ktorých klientov reagovať. Presné postupy.

Foto: Unsplash

Všetko so všetkým súvisí, alebo firma nie je Jožko

Keď príde do hotela nový zamestnanec, mal by o ňom dostať písomné informácie, ktoré by sa mali začínať súhrnnými štandardmi. Všeobecné štandardy majú obsahovať organizačnú štruktúru a spôsob komunikácie v hoteli, aby bolo každému jasné, kto koho riadi. Zamestnanec nemôže ísť za majiteľom, aby mu zvýšil plat, keď jeho riadi manažér. Čašník nemôže chodiť za riaditeľom riešiť rôzne dielčie záležitosti a preskočiť svojho manažéra. Bez pravidiel budete často zúfalí, ako napríklad riaditeľ, ktorý urobil z čašníčky prevádzkarku, a tá za ním každú chvíľu chodila, lebo nevedela, čo má robiť, pretože jej to nikto nepovedal.

Nesprávnou komunikáciou vznikajú nepríjemné situácie a intrigy medzi zamestnancami. Pritom sa im dá zabrániť štandardizovanou komunikáciou nastavenou hneď pri nástupe do práce a ľudia si na pravidlá zvyknú. Inak stále musíte riešiť problémy, na ktoré nemáte čas. Spíšte všetko. Začnite elementárnymi vecami, ktoré možno vy považujete za dôležité a samozrejmé, ale pre každého je samozrejmé niečo iné.

Napríklad, komu patrí tento hotel, ako sa volá firma, ktorá ho vlastní, prípadne, aby zamestnanec poznal aj jej ďalšie aktivity. Aby servírka na otázku, komu patrí tento hotel, neodpovedala, že Jožkovi či Ferkovi, ale akej spoločnosti. A nie, ako sa mne stalo, že dodá: „… no viete, eurofondy a Rusi.“ Ako toto môže povedať jeden zamestnanec? Sú rôzni majitelia. Niekedy hotel ani nepatrí človeku, o ktorom sa hovorí, je písaný ako majiteľ, ale pritom je len riaditeľ, hotel patrí niekomu inému. Alebo má viacej majiteľov.

Sme na Slovensku, kde sú pomery také aké sú, veľa vecí sa kryje. Sú zasa hotely, kde majiteľ chce, aby každý vedel, že je majiteľom a personál vám povie, že sa vám nemôže venovať, lebo je tu majiteľ, čo tiež nie je v poriadku. Štandardnou odpoveďou o vlastníkovi hotela – spoločnosti – nedávame priestor klientom rozhovoriť sa na túto tému. Svojou odpoveďou môže personál ovplyvniť smerovanie rozhovoru aspoň v polovici.

Predchádzajúca stránka123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

7 jednoduchých krokov k motivujúcej spätnej väzbe
Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
Už nikdy viac „v našom hotely…“
Vyhnite sa chybám pri poradách
Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

HotelyZo sveta

Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok

Jarmila Horváthová
Jarmila Horváthová
7. novembra 2025
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka
Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
Slovensko láka Maďarov a Rumunov na zimné zážitky

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta