Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Dodávatelia > Hotel > Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?
DodávateliaHotelReštauráciaWellness

Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Advertoriál
Advertoriál
Uverejnené: 11. novembra 2025
3 min. čítania
Zdieľať

„Zodpovedné podnikanie má mnoho tvárí. Môžeme hovoriť o šetrení vody a energií – čo je absolútne kľúčové. Ale rovnako dôležitý je zdroj, ktorý hotely často prehliadajú a ktorý predstavuje obrovské plytvanie: o majetku, ktorý už vlastnia,“ vysvetľuje Andrej Klinec, zakladateľ značky Detailisti.

Ako vlastne vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelovom svete? Napríklad tak, že keď niečo potrebujete, nejdete to hneď kúpiť, ale zvážite možnosť renovácie toho, čo už máte. Tým maximálne predĺžite životnosť existujúceho majetku – dverí, nábytku, recepcií či iných interiérových prvkov, ktoré tvoria charakter a atmosféru vášho hotela.

Cirkulárny model dlhovekosti vybavenia

Udržateľnosť je dnes témou, trendom aj konkurenčnou výhodou. Najudržateľnejší hotel je ten, ktorý si váži to, čo už má. Renovuje, servisuje a až v poslednom kroku vymieňa. Tento prístup je finančne zodpovedný, environmentálne nevyhnutný a prevádzkovo inteligentný. Každé rozhodnutie, ktoré odkladá zbytočnú výmenu, prináša okamžitú úsporu a zároveň znižuje ekologickú stopu.

Zodpovedné podnikanie v praxi znamená prechod od lineárneho modelu „Kúpiť – Použiť – Vymeniť“ k cirkulárnemu modelu dlhovekosti. Ak meníme funkčný nábytok, dvere alebo recepcie len kvôli vizuálnemu opotrebeniu, správame sa finančne aj environmentálne nezodpovedne. Pritom práve tieto vizuálne prvky sú často tým, čo hostia vnímajú ako prvé – a čo priamo ovplyvňuje ich spokojnosť a hodnotenie.

Mikro-servis ako nová forma zodpovednosti

Rast v HoReCa segmente je o udržaní ADR a obsadenosti. Opotrebované detaily, ako sú dvere či nábytok, bývajú častým dôvodom zlých recenzií. Proaktívna obnova týchto vizuálne kľúčových prvkov je preto nízkonákladová ochrana vášho príjmu. Namiesto veľkej rekonštrukcie každých sedem rokov je efektívnejšie sa venovať každoročným menším opravám a údržbám – postupne, plynulo a bez narušenia prevádzky.

„Tým, že ušetríte až 80 % nákladov na výmenu, nielenže šetríte zdroje, ale uvoľňujete si ruky. Namiesto veľkej rekonštrukcie každých sedem rokov robíte mikro-servis každý rok. Je to lacnejšie, plynulejšie a pre hosťa nerušivé,“ dodáva Andrej Klinec.

Dá sa to zrenovovať, opraviť?

Zodpovedné podnikanie nie je o nákupe „eco-friendly“ stoličiek, ktoré precestovali pol sveta. Je o tom, že sa najprv pozrieme na tie stoličky, ktoré už máme, s otázkou: „Dajú sa zrenovovať? Dajú sa opraviť?“ Práve v tomto postoji spočíva skutočná podstata udržateľnosti.

Najudržateľnejší hotel je ten, ktorý si váži to, čo už má. Renovuje, obnovuje a stará sa o detaily, ktoré tvoria jeho dušu. A presne o to sa starajú Detailisti – tím odborníkov, ktorí pomáhajú hotelom a reštauráciám predĺžiť životnosť ich interiérov, zachovať kvalitu a šetriť zdroje.

TIP OD PROFESIONÁLA:

Andrej Klinec, konateľ spoločnosti Detailisti: „Nečakajte, kým sú povrchy zariadenia príliš poškodené a neodkladajte renováciu. Včasná údržba prináša hotelu najlepšie výsledky a najväčšiu úsporu.“

Kontakt: Mgr. Andrej Klinec, tel. +421 908 223 524, klinec@detailisti.sk , www.detailisti.sk

Referencie: Royal Palace Turčianske Teplice, Hotel Tri Studničky, Wellness Hotel Chopok, Ensana Hotels, Zelená Lagúna, Hotel Turiec, Chateau Gbeľany, Arkadia Hotel Bratislava, Športhotel Donovaly, McDonald’s…

Mohlo by sa vám páčiť

Hľadáte spoľahlivého dodávateľa? Všetko je na internete!
Obohaťte ponuku letných drinkov uprostred sezóny
5 dôvodov pre renováciu a opravu hotelového zariadenia
Katarína Lukáčová: 22 obchodných taktík, ktoré menia hru
NÁBYTOK ŠPECIÁLNE KONCIPOVANÝ PRE SEGMENT HORECA
OZNAČENÉ:renovácia hotelaúdržbazodpovedné podnikanie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštauráciaWellness

Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Advertoriál
Advertoriál
11. novembra 2025
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek
Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta