Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Čo dnes znamená byť lídrom
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Čo dnes znamená byť lídrom
ManažmentTéma

Čo dnes znamená byť lídrom

Lucia Arbetova
Lucia Arbetova
Uverejnené: 13. novembra 2023
8 min. čítania
Zdieľať

Keď budete šikovnosť ryby hodnotiť podľa toho, ako rýchlo dokáže vyliezť na strom, urobíte idiota z nej, ale aj zo seba… Aj to je jedno z pravidiel novodobého lídra dneška.

Nedávno som sa zúčastnila zaujímavej debaty. Rozprávali sme sa, s priateľmi naprieč odvetviami, aké ťažké je dnes byť lídrom. A všetci máme z posledných rokov podobné skúsenosti…

- Inzercia-
Ad image

Ľudí je málo, je stále ťažšie ich motivovať ich k výkonom. Akokoľvek sme to preberali, výsledok bol vždy rovnaký… Tieto mladé generácie akoby ani nechceli robiť.

U nás, v hotelierstve, ale aj v gastre máme navyše tú smolu, že mladí si dávajú prihlášky na hotelové školy ako záložný plán. Asi sme už všetci mali debatu s čerstvými študentmi na praxi, kde nám drvivá väčšina z nich povedala, že po škole chcú robiť niečo iné. Prípadne by teda aj ostali v hotelierstve, ale jedine ako manažéri.

Veľa zamestnancov berie hotel ako prestupnú stanicu. Zamestnajú sa u nás na čas, kým sa naskytne niečo lepšie. A áno, veľa z nich nemá problém zmeniť profesiu, aj odvetvie bez akýchkoľvek zábran… ale koniec koncov, prečo by ich mali mať?

- Inzercia -
Ad image

Ako na mileniálov a generáciu Z? 

Sú to generácie, ktoré sme sami vychovali, my sme ich učili, aký je život. Ak chceme, aby pri nás ostali, mali by sme sa zamyslieť nad tým, ako…

Ako motivovať a udržať generácie mileniálov a Gen Z? 

Pre niekoho ako ja, typickú predstaviteľku generácie X, bola táto otázka veľmi dlho obrovskou záhadou a takmer neriešiteľným problémom. Čím viac s tou mládežou pracujem, tým viac zisťujem, že problém asi nebude v nich.

Chápem, že toto je tabletka, ktorá sa mnohým ľuďom prehĺta veľmi ťažko, ale či sa nám to páči, alebo nie, je našou zodpovednosťou ako lídrov pochopiť svojich ľudí. Je to naša práca nájsť spôsob, ako ich získame, ako s nimi pracujeme a ako ich udržíme…

Bolo by skvelé, keby v pracovnom priestore aj naďalej boli generácie baby boomerov a X, ale tie nám pomaly miznú. Niežeby sme boli až tak starí, v našom veku sa už ale málokomu chce behať s táckou po rajóne.

Fyzicky aj psychicky náročnejšie pozície už dnes takmer úplne ovládajú ľudia, ktorí majú maximálne tridsať. Ich svet je tak iný, že sa nám to dlho zdalo neakceptovateľné a nepochopiteľné…

Základný rozdiel je už len v tom, aký má ktorá generácia hnací motor.

Gen X

Ja som generácia X, ročník výroby 1965 – 1980… Položartom sa hovorí, že sme generácia, ktorá mala už v desiatich rokoch rozum a odvahu 30-ročných… a máme ju stále aj v päťdesiatke. Keď je niečo treba urobiť, zatnem zuby a urobím to – bez ohľadu na to, či sa mi chce, či ma to baví, alebo či mám strach. Takí sme my. Tak nás vychovali a tak sme naučení fungovať… No pozor, keď poviem A, musím aj B. Pravdou tiež je, že pokiaľ niečo nemusí byť urobené, my X-kári si radšej počkáme, kým to bude nutné a moc sa tým nezapodievame. Každopádne, motivovať generáciu X musela byť pre baby boomerov celkom zábava. Trochu tlaku a grafy výkonnosti a efektivity išli ku stropu.

Mileniáli a Gen Y

Veľká časť môjho tímu sú mileniáli a generácia Y, ľudia narodení v rokoch 1985 – 1995.

Mladí ľudia, ktorí sa dokážu tiež neskutočne nadchnúť a dokážu podať skvelé výkony… Pokojne aj pod tlakom, ale musí ich to baviť!

Generácia Y je totiž o tom, baví ma to – pohnem svetom, nebaví ma to… eeeh, ďakujem, ale nie.

Ako líder potrebujem týchto ľudí na „kreatívnych“ pozíciách. Niekde, kde sa môže prejaviť ich osobnosť a majú dostatok voľnosti. Dajte im zaujímavú úlohu, mantinely a ustúpte… Nechajte ich robiť veci vlastným spôsobom, nechajte ich inovovať. Mileniáli sú na toto ako stvorení. Milujú výzvy, nové veci, radi sa bavia a hrajú… Je iba na vás, či sa budú hrajkať a bavkať s problémom, alebo s jeho riešením. Sú to strašne šikovní mladí ľudia, ktorí potrebujú roztiahnuť krídla a najmä mať pocit, že ich práca má zmysel.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Zvýšte počet priamych rezervácií
Erasmus+ a získavanie odborných zručností
Wellness trendy prinášajú detox, výživu a komplexné ošetrenia
Rozprávkové Vianoce
10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lucia Arbetova
Dlhoročná hotelierka s bohatými skúsenosťami prevažne v sieťových hoteloch. Vo svojom profesionálnom portfóliu, v rámci ktorého prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek, má okrem mestských a konferenčných hotelov aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala okrem hotelierstva aktívne pôsobiť aj v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Šéfka, kolegyňa, mentorka a matka, ktorá sa s vami svojským štýlom podelí o svoje hotelierske a líderské skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.
Predchádzajúci článok Trh s rastlinnými alternatívami rastie aj napriek krízam
Nasledujúci článok Výhody komerčného vysielania televízie pre hotely a ubytovacie zariadenia
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta