Nealko vína i zmrzlina netradičných foriem
Zaujímavý trend zmienil pre časopis Hotelier Pavel Hricák z Nier Fine Wines, riaditeľ pre ČR: „Na trhu sa začína objavovať doposiaľ nepoznaný segment a to sú nealkoholické vína. Tieto vína majú svoju klientelu z rôznych dôvodov. Či už sú to šoféri, tehotné ženy, abstinenti a celkovo ľudia, ktorí nechcú piť alkohol. Je pre nich zaujímavé víno, ktoré má nula percent alkoholu, ale stále chuť vína. Alkohol sa odstraňuje rôznymi spôsobmi, jeden z nich je odparovanie. Takýmto spôsobom robíme tieto vína robíme aj my v Nemecku.“ Nealko trend nám priblížil aj prakticky, a tak pohárik nealko vína bol pre nás príjemným a autentickým „vínovým“ zážitkom tohtoročného branžového veľtrhu.
Rovnako autentickým zážitkom bola guľôčková zmrzlina, ktorá si z akvaparkov a detských zábavných centier razí cestu do ubytovacích zariadení pre rodiny s deťmi.
Pre dospelú klientelu sme vyskúšali pohárik z tvorby barmana Michala miešajúceho drinky z produktov Tatratea, ktorý zmenu trendov neregistruje. „Najväčší dopyt máme dlhodobo po Tatranskom čaj ORIGINÁL 52 %, ktorý tvorí až 60 % predaja produktov spoločnosti. Vyrába sa z čierneho čaju a zmesi bylín. Predáva sa najmä Tatrách v lyžiarskych strediskách. V lete sa zasa dáva do originálnych miešaných drinkov s ľadom. Na koktaily sa tiež hodí 37 % čajovo bylinný likér z Ibišteku a červeného čaju alebo 47 % čajovo-bylinný likér obohatený o med a extrakty zo siedmych lúčnych kvetov, kríkov a kvetov zo stromov.“
Hoci dodávateľské trendy hovoria o komplexných dodávkach, často to znamená komplex určitého druhu segmentu. Preto sa na veľtrhu sa prezentovalo viacero špecialistov, zameraných na jediný produkt. V ňom ponúkali širokú škálu možností výberu. Sem patri napríklad rôzne druhy plynových ohrievačov na terasu, pikantné koreniny, obalové materiály, alebo aj výnimočný sumček africký a výrobky z neho.
Aktualizované