Hviezdou hotelovej izby je posteľ
Základom spokojnosti hosťa je posteľ. Nech je nadstavba hotela akákoľvek, hosť sa potrebuje hlavne dobre vyspať. Práve ona sa najčastejšie spomína v hotelových recenziách. Aj taký jednoduchý kus nábytku, akým je posteľ, môže mať niekoľko zákerných vlastností, ktoré vedia nevyspatého hosťa spoľahlivo rozladiť.
V našich pomeroch je najvyužívanejšia dvojposteľová izba so spojenou (manželskou) posteľou alebo samostatnými lôžkami. Bežná veľkosť samostatného lôžka má u nás rozmer 90 x 200 cm, dvojlôžka 180 x 200 mm. V ubytovacích zariadeniach nižšieho štandardu sa hosť stretne aj s užšími lôžkami (85 cm), všeobecne sú v štandardných penziónoch a hoteloch do 3* akceptované bežné postele. Nielen v ubytovacích zariadeniach vyššieho štandardu si získali popularitu špeciálne hotelové posteľové systémy – boxspringy, zložené z troch základných častí – z boxspringového základu s pružinovým systémom, matraca a matracového toppera. Ich hlavnou výhodou je široká variabilita v každom parametri vrátane ceny a veľká škála doplnkov, ako sú chrániče na matrace, kryty na boxy a variabilné čelá.
Ak sa však pre ne rozhodnete, investujte aj do praktických doplnkov, ako sú praktické spojovacie mechanizmy či kvalitné nožičky. Inak si v konečnom dôsledku nezískate priazeň hosťa, lebo bude pod ním posteľ v noci „utekať“, alebo sa mu bude posúvať matrac či topper, a v noci sa bude oddeľovať od svojho partnera, čo nie je veru výnimočná skúsenosť.
Kde sa stala chyba? Je kĺzavosť matraca spôsobená jeho nevhodným povrchovým materiálom? Šetrilo sa na doplnkoch spájajúcich postele? Opotrebovali sa mechanizmy a nikto si to nevšimol? Alebo chyžné neupevňujú jednotlivé súčasti postele tak, ako by mali? Viete ako manažér zistiť, či sa to týka aj vášho hotela, alebo vám stačí, že vám hlavná chyžná povie, že nie? Viete to skontrolovať a podniknúť kroky na nápravu?
Komfort
Prvé bosé kroky hosťa po zobudení vedú po podlahe. Pre zútulnenie je väčšina izieb vybavená kobercom, jeho hygienu však neviete zabezpečiť v takej miere, ako keď máte podlahovú krytinu. Pri celoplošnom koberci na zvýšenie hygienického štandardu aj komfortu hosťa slúžia biele hotelové kúpeľňové predložky umiestnené pri posteli, ktoré sa vymieňajú súčasne s uterákmi.
Súčasťou hotelovej izby by mali byť teplé deky, nadštandardné hotely ponúkajú aj rezervné vankúše rôznych veľkostí a náplní. V ubytovacích zariadeniach často bývajú na posteli aj dekoračné vankúše, čo je však veľkým hygienickým prešľapom, lebo ich obliečka nie je vymieňaná spolu s posteľnou bielizňou. No malý vankúšik v posteli používa asi väčšina z nás a rovnako tak aj hoteloví hostia. Ide o zanedbateľnú položku, no z hľadiska komfortu hosťa významnú, tak prečo (prezliekateľnými!) vankúšikmi nedoplniť vybavenie postele?
V 2. časti seriálu o hotelovej izbe sa dozviete, čo je obrovskou slabinou mnohých hotelových izieb a čo hosťovi pripomína domáce pohodlie. Sledujte nás na www.hotelier.sk