Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotelieri predstavili študentom udržateľnosť v hotelierstve
    27. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
    4. decembra 2025
    Ciel Dubai Marina: Najvyšší hotel sveta otvoril svoje brány
    28. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu I.
EkonomikaManažment

Jesenný kurz revenue manažmentu I.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 24. septembra 2025
5 min. čítania
Zdieľať

RYM manažér

Mám za to, že najlepšie je prečítať si pár erudovaných informácií a zúčastniť sa na prednáškach o RYM. Vedieť, kto je kto na trhu a nájsť potenciálneho formovateľného mladého kolegu z recepcie, z ktorého spravíte revenue manažéra. Ale predtým bude ešte pracovať na rezervačnom oddelení. A hotelový manažér musí vedieť, o čo ide a čo bude implementácia RYM znamenať.

Čo robí RYM manažér?

  • šéfuje RYM tímu,
  • ovláda predávaný produkt,
  • pripravuje podklady pre rozhodovanie o taktike v cenách izieb,
  • zaoberá sa e-commerce segmentom.
  • pripravuje interné cenové štruktúry, reštrikcie a zásady pre overbooking izieb,
  • pracuje s kalendárom a sezónnymi vplyvmi,
  • sleduje pick-up
  • reportuje OTB (On The Book),
  • vypracúva mesačnú analýzu podľa segmentov, národnostní, top odberateľov,
  • forecastingu,
  • benchmarking

Týmto a ďalším pojmom sa budeme venovať v ďalších príspevkoch Jesenného kurzu revenue manažmentu.

RYM tím

Samozrejme, že takéhoto kolegu musíte najskôr uviesť kolegu do problematiky revenue, následne ho zaučiť a poslať na prednáškové turné k odborníkom. Nevyhnutné náklady sa vám vrátia napríklad vo zvýšenom počte predaných izieb za vyššiu cenu v porovnaní s minulým rokom, prostredníctvom webovej stránky hotela aj iných distribučných kanálov, prekročený plán tržieb vo všetkých činnostiach.

Tím pre revenue & yield manažment by sa mal stretávať s vedením hotela pravidelne raz do týždňa. Dôvodom je, aby si vypočul všetko o tom, čo hotel čaká, aké sú prognózy v predajoch a kde sú hluché miesta. Do tímu by mal patriť človek z rezervačného oddelenia, marketingu, salesu a F&B. Tím by mal schopný robiť rozhodnutia a brať za ňu smerom k vedeniu plnú zodpovednosť.

Pri napĺňaní tohto poslania majú veľkú dôležitosť dva piliere, o ktoré sa má tím opierať. Jedným sú kvalitné služby kolegov na jednotlivých strediskách a druhou je zber informácií o nákupnom správaní hostí. Tomu napomáha PMS (Property Management System) v kombinácii s napojením na CRS, čiže distribučné kanály sú prepojené s informačným systémom hotela. V neposlednom rade nesmieme zabúdať na motiváciu RYM tímu vrátane pravidelných tréningov vo vnútri hotela, prípadne v rámci spoločnosti.

Získať (rozumej predať) do ubytovacieho zariadenia optimálny hosťovský mix nie je jednoduché. Ak však dodržíme pravidlá a zásady, ktoré si rozoberieme v ďalších príspevkoch, mali by sme byť úspešní. Prvým pravidlom je neznižovať cenu izby na poslednú chvíľu, ale držať ju, lebo v dobe smart telefónov a mobilných aplikácií by sme hosťom ukázali, že je možné izby rezervovať na poslednú chvíľu za nižšiu cenu. A to nie je dobrá cesta k výnosovej kultúre.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Medzinárodný kongres rodinných firiem
Mentoring v segmente hospitality
Tringelty. Ako ich delíte?
Spätná väzba. Ako pomáhať ľuďom zlepšovať sa bez toho, aby sme ich urážali?
OZNAČENÉ:Revenue manažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Gastrolove 2025: Ako žiť a prežiť v gastronómii aj ďalšie roky
Nasledujúci článok Nesmrteľný TATARÁK. Pompéznosť jedla zavŕšte pri zákazníkovom stole namiešaním na mieru
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštaurácia

Od nákupov k partnerstvu: Cesta potravín v Čataji do siete Môj obchod

PR
PR
5. decembra 2025
Do rozvoja horských stredísk investovali pred sezónou milióny eur
Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
Spätná väzba. Ako pomáhať ľuďom zlepšovať sa bez toho, aby sme ich urážali?
Najväčšie lyžiarske stredisko na Slovensku Jasná otvorilo svoje brány

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta