Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu I.
EkonomikaManažment

Jesenný kurz revenue manažmentu I.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 24. septembra 2025
5 min. čítania
Zdieľať

RYM manažér

Mám za to, že najlepšie je prečítať si pár erudovaných informácií a zúčastniť sa na prednáškach o RYM. Vedieť, kto je kto na trhu a nájsť potenciálneho formovateľného mladého kolegu z recepcie, z ktorého spravíte revenue manažéra. Ale predtým bude ešte pracovať na rezervačnom oddelení. A hotelový manažér musí vedieť, o čo ide a čo bude implementácia RYM znamenať.

Čo robí RYM manažér?

  • šéfuje RYM tímu,
  • ovláda predávaný produkt,
  • pripravuje podklady pre rozhodovanie o taktike v cenách izieb,
  • zaoberá sa e-commerce segmentom.
  • pripravuje interné cenové štruktúry, reštrikcie a zásady pre overbooking izieb,
  • pracuje s kalendárom a sezónnymi vplyvmi,
  • sleduje pick-up
  • reportuje OTB (On The Book),
  • vypracúva mesačnú analýzu podľa segmentov, národnostní, top odberateľov,
  • forecastingu,
  • benchmarking

Týmto a ďalším pojmom sa budeme venovať v ďalších príspevkoch Jesenného kurzu revenue manažmentu.

RYM tím

Samozrejme, že takéhoto kolegu musíte najskôr uviesť kolegu do problematiky revenue, následne ho zaučiť a poslať na prednáškové turné k odborníkom. Nevyhnutné náklady sa vám vrátia napríklad vo zvýšenom počte predaných izieb za vyššiu cenu v porovnaní s minulým rokom, prostredníctvom webovej stránky hotela aj iných distribučných kanálov, prekročený plán tržieb vo všetkých činnostiach.

Tím pre revenue & yield manažment by sa mal stretávať s vedením hotela pravidelne raz do týždňa. Dôvodom je, aby si vypočul všetko o tom, čo hotel čaká, aké sú prognózy v predajoch a kde sú hluché miesta. Do tímu by mal patriť človek z rezervačného oddelenia, marketingu, salesu a F&B. Tím by mal schopný robiť rozhodnutia a brať za ňu smerom k vedeniu plnú zodpovednosť.

Pri napĺňaní tohto poslania majú veľkú dôležitosť dva piliere, o ktoré sa má tím opierať. Jedným sú kvalitné služby kolegov na jednotlivých strediskách a druhou je zber informácií o nákupnom správaní hostí. Tomu napomáha PMS (Property Management System) v kombinácii s napojením na CRS, čiže distribučné kanály sú prepojené s informačným systémom hotela. V neposlednom rade nesmieme zabúdať na motiváciu RYM tímu vrátane pravidelných tréningov vo vnútri hotela, prípadne v rámci spoločnosti.

- Inzercia-
Ad image

Získať (rozumej predať) do ubytovacieho zariadenia optimálny hosťovský mix nie je jednoduché. Ak však dodržíme pravidlá a zásady, ktoré si rozoberieme v ďalších príspevkoch, mali by sme byť úspešní. Prvým pravidlom je neznižovať cenu izby na poslednú chvíľu, ale držať ju, lebo v dobe smart telefónov a mobilných aplikácií by sme hosťom ukázali, že je možné izby rezervovať na poslednú chvíľu za nižšiu cenu. A to nie je dobrá cesta k výnosovej kultúre.

- Inzercia -
Ad image
Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Vzťahy na pracovisku sú vizitkou manažéra
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Nezatvárajte oči pred konfliktami
OZNAČENÉ:Revenue manažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Gastrolove 2025: Ako žiť a prežiť v gastronómii aj ďalšie roky
Nasledujúci článok Nesmrteľný TATARÁK. Pompéznosť jedla zavŕšte pri zákazníkovom stole namiešaním na mieru
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Cestovný ruchRegióny

Zimnú sezónu v Jasnej otvorí Dieter Bohlen z Modern Talking

TS
TS
4. októbra 2025
(Ne)konferencia Gastrolove ukázala, čo bije v srdci slovenskej gastronómie
Jesenný kurz revenue manažmentu II. – základné pojmy
Slovensko objavuje stále viac zahraničných turistov
Katarína Malová, Hotel Kaskady: Dobrá značka sa buduje dlho

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta