Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
OsobnostiRozhovory

Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 6. októbra 2024
16 min. čítania
Zdieľať

Vytušiť potenciál a čo najlepšie ho využiť

Na pozícii riaditeľa hotela Sheraton ste šesť mesiacov. Aké novinky ste zaviedli, čo ste zmenili?

Tým, že som vstupoval do fungujúceho a zabehnutého hotela, ktorý už dlho manažuje hotelierska skupina Best Hotel Properties, vstup bol jednoduchší. Hotel vo vnútri funguje na rovnakých princípoch – či ide o malý hotel, alebo veľký, ide najmä o škálu procesov. Keď som rozmýšľal nad tým, s čím prídem, v prvom rade som sa chcel zoznámiť s kolektívom – pochopiť, v čom je jeho sila, duch. Lebo dobré výsledky sám nedosiahnem. Vytušiť potenciál a potom sa rozhodnúť, ako ho najlepšie využiť.

- Inzercia-
Ad image

Prvé teda bolo oboznámenie sa s tímom a projektom. Na základe toho som vystaval zoznam priorít na nasledujúce mesiace. Využívame to, že Sheraton je na trhu veľmi známa značka, považujeme sa za jeden z dvoch najlepších hotelov na bratislavskom trhu. Sme vnímaní na 5* úrovni a je našou snahou, aby každý jeden hosť ten 5* servis aj pocítil. To som si dal ako osobnú úlohu. Udržať a zlepšiť kvalitu, ktorú hostia v tomto hoteli zažijú.

Čo sa za tým skrýva?

Mnoho detailov. Akým spôsobom sa vedie údržba, či je skôr proaktívna ako reaktívna. Sústredím sa najmä na to, ako nastaviť procesy, aby sme sa v čo najväčšom rozsahu dostali do proaktívnej fázy. Od údržby, cez prípravu podujatí, izieb, čo nám pomôže dosahovať oveľa lepšie výsledky. Máme nastavenú cenovú stratégiu a využívame klastrové riešenia. To je veľká výhoda skupinového riadenia hotelov, lebo s menším tímom dokážeme obhospodáriť viacero hotelov a nastaviť si cenovú stratégiu tak, aby bola primeraná trhu a klientom.

- Inzercia -
Ad image

Bratislava je podľa štruktúry prenocovaní dlhodobo skôr mesto pre obchodných cestujúcich a firemné podujatia, napriek tomu, že má čo ponúknuť aj hosťom, ktorí prichádzajú za oddychom, zážitkami a objavujú nové destinácie v Európe. Veľmi cítiť tvrdú konkurenciu blízkej Viedne, Prahy či Budapešti. Treba sa veľmi snažiť, aby sme sa dostali do hľadáčika individuálnych turistov a významných cestovných agentúr. Spomína sa výstavba kongresového centra a jeho význam sa spája s rôznymi, často protichodnými názormi. Je dôležité si povedať, kde hlavné mesto štátne organizácie vidia Bratislavu o ďalších 10-20 rokov, aby sa pripravila konkrétna stratégia a mohli sme sa jej držať.

Osobne si myslím, že kongresové centrum by Bratislave zabezpečilo lepšiu poznateľnosť, a prinieslo viac príležitostí pre hotelierov a najmä stabilnejšie rozdelený počet prenocovaní počas roka. Bratislava je totiž veľmi sezónne mesto. Všetci vedia, že január, február a leto nie sú veľmi silné mesiace, naopak, september, október a máj, jún je top sezóna pre biznis – a s tým treba pracovať. Na úrovni skupiny hotelov v rámci Bratislavy máme tieto veci zvládnuté a aktívne využívame potenciál mixu značiek a úrovní hotelov. Vďaka tomu, keď nás osloví klient s dopytom, vieme mu ponúknuť viacero typov ubytovaní a ponúk šitých na mieru.

Ľudia cestujú za zážitkami

Čo priťahuje vašich hostí v lete?

Funguje známe pravidlo o tom, že ľudia cestujú za zážitkami a nie kvôli tomu, aby prespali v hoteli. Toto leto bolo bohaté na rôzne podujatia, hudobné festivaly, ktoré prilákali veľa záujemcov. Myslím si, že v tých dňoch aj všetci ostatní hotelieri v meste pocítili zvýšený záujem. Kultúra, šport a veľké podujatia dokážu stabilnejšie dostať návštevníkov do Bratislavy aj počas slabšej sezóny.  

Kto je váš hosť – skôr cudzinec, alebo Slovák?

Štatistiky hostí ukazujú, že Slováci spolu s Čechmi tvoria významnú časť našej klientely, dokonca až 1/3 individuálnej klientely. Doťahujú sa na nich krajiny, ktoré sú v bezprostrednej blízkosti – Maďarsko, Rakúsko a Poľsko a dosť veľa turistov chodí z Nemecka. A napokon, ako hotel patriaci pod značku Marriott máme výhodu, že na americkom kontinente je Sheraton veľmi uznávaná značka. Spolu s ostatnými hotelmi BHP sme pre ich pobyt preferovanou lokalitou. Z medzinárodnej klientely sú to teda predovšetkým USA a Veľká Británia.

Martin Hurban
Martin Hurban
Predchádzajúca stránka1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Inšpirujeme vás! Akú hotelovú izbu majú radi manažérky?
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska si zvolila nové vedenie
Peter Mudrý: Čo ma posúva ako hoteliera
Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
Čím aktuálne žijeme: Peter Marek, prevádzkový riaditeľ Kaštieľa Pálffy:
OZNAČENÉ:Sheraton
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Hľadáte spoľahlivého dodávateľa? Všetko je na internete!
Nasledujúci článok Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta