Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
OsobnostiRozhovory

Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 6. októbra 2024
16 min. čítania
Zdieľať

Vytušiť potenciál a čo najlepšie ho využiť

Na pozícii riaditeľa hotela Sheraton ste šesť mesiacov. Aké novinky ste zaviedli, čo ste zmenili?

Tým, že som vstupoval do fungujúceho a zabehnutého hotela, ktorý už dlho manažuje hotelierska skupina Best Hotel Properties, vstup bol jednoduchší. Hotel vo vnútri funguje na rovnakých princípoch – či ide o malý hotel, alebo veľký, ide najmä o škálu procesov. Keď som rozmýšľal nad tým, s čím prídem, v prvom rade som sa chcel zoznámiť s kolektívom – pochopiť, v čom je jeho sila, duch. Lebo dobré výsledky sám nedosiahnem. Vytušiť potenciál a potom sa rozhodnúť, ako ho najlepšie využiť.

Prvé teda bolo oboznámenie sa s tímom a projektom. Na základe toho som vystaval zoznam priorít na nasledujúce mesiace. Využívame to, že Sheraton je na trhu veľmi známa značka, považujeme sa za jeden z dvoch najlepších hotelov na bratislavskom trhu. Sme vnímaní na 5* úrovni a je našou snahou, aby každý jeden hosť ten 5* servis aj pocítil. To som si dal ako osobnú úlohu. Udržať a zlepšiť kvalitu, ktorú hostia v tomto hoteli zažijú.

Čo sa za tým skrýva?

Mnoho detailov. Akým spôsobom sa vedie údržba, či je skôr proaktívna ako reaktívna. Sústredím sa najmä na to, ako nastaviť procesy, aby sme sa v čo najväčšom rozsahu dostali do proaktívnej fázy. Od údržby, cez prípravu podujatí, izieb, čo nám pomôže dosahovať oveľa lepšie výsledky. Máme nastavenú cenovú stratégiu a využívame klastrové riešenia. To je veľká výhoda skupinového riadenia hotelov, lebo s menším tímom dokážeme obhospodáriť viacero hotelov a nastaviť si cenovú stratégiu tak, aby bola primeraná trhu a klientom.

Bratislava je podľa štruktúry prenocovaní dlhodobo skôr mesto pre obchodných cestujúcich a firemné podujatia, napriek tomu, že má čo ponúknuť aj hosťom, ktorí prichádzajú za oddychom, zážitkami a objavujú nové destinácie v Európe. Veľmi cítiť tvrdú konkurenciu blízkej Viedne, Prahy či Budapešti. Treba sa veľmi snažiť, aby sme sa dostali do hľadáčika individuálnych turistov a významných cestovných agentúr. Spomína sa výstavba kongresového centra a jeho význam sa spája s rôznymi, často protichodnými názormi. Je dôležité si povedať, kde hlavné mesto štátne organizácie vidia Bratislavu o ďalších 10-20 rokov, aby sa pripravila konkrétna stratégia a mohli sme sa jej držať.

Osobne si myslím, že kongresové centrum by Bratislave zabezpečilo lepšiu poznateľnosť, a prinieslo viac príležitostí pre hotelierov a najmä stabilnejšie rozdelený počet prenocovaní počas roka. Bratislava je totiž veľmi sezónne mesto. Všetci vedia, že január, február a leto nie sú veľmi silné mesiace, naopak, september, október a máj, jún je top sezóna pre biznis – a s tým treba pracovať. Na úrovni skupiny hotelov v rámci Bratislavy máme tieto veci zvládnuté a aktívne využívame potenciál mixu značiek a úrovní hotelov. Vďaka tomu, keď nás osloví klient s dopytom, vieme mu ponúknuť viacero typov ubytovaní a ponúk šitých na mieru.

Ľudia cestujú za zážitkami

Čo priťahuje vašich hostí v lete?

Funguje známe pravidlo o tom, že ľudia cestujú za zážitkami a nie kvôli tomu, aby prespali v hoteli. Toto leto bolo bohaté na rôzne podujatia, hudobné festivaly, ktoré prilákali veľa záujemcov. Myslím si, že v tých dňoch aj všetci ostatní hotelieri v meste pocítili zvýšený záujem. Kultúra, šport a veľké podujatia dokážu stabilnejšie dostať návštevníkov do Bratislavy aj počas slabšej sezóny.  

Kto je váš hosť – skôr cudzinec, alebo Slovák?

Štatistiky hostí ukazujú, že Slováci spolu s Čechmi tvoria významnú časť našej klientely, dokonca až 1/3 individuálnej klientely. Doťahujú sa na nich krajiny, ktoré sú v bezprostrednej blízkosti – Maďarsko, Rakúsko a Poľsko a dosť veľa turistov chodí z Nemecka. A napokon, ako hotel patriaci pod značku Marriott máme výhodu, že na americkom kontinente je Sheraton veľmi uznávaná značka. Spolu s ostatnými hotelmi BHP sme pre ich pobyt preferovanou lokalitou. Z medzinárodnej klientely sú to teda predovšetkým USA a Veľká Británia.

Martin Hurban
Martin Hurban
Predchádzajúca stránka1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

„Ich ťažké príbehy tu s nimi žijeme,“ hovorí Peter Cák, hotelier, ktorý ubytoval stovky Ukrajincov
Otvorený deň na prestížnej švajčiarskej univerzite Les Roches
Čím aktuálne žijeme: Peter Marek, prevádzkový riaditeľ Kaštieľa Pálffy:
Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Daniel Tilinger, ECK: „Kľúčom k úspechu je milovať svoju prácu“
OZNAČENÉ:Sheraton
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Hľadáte spoľahlivého dodávateľa? Všetko je na internete!
Nasledujúci článok Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastroNápoje

Ako sa dostala Bratislava do veľkého barového sveta

Jarmila Horváthová
Jarmila Horváthová
21. novembra 2025
Externý šéfkuchár. Nový vietor do hotelovej kuchyne
Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch
Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta