Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    6. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Cestovný ruch > Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Cestovný ruchOsobnostiRozhovory

Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou

PR
PR
Uverejnené: 17. decembra 2024
11 min. čítania
Zdieľať

Môže sa Bratislava porovnávať s Viedňou?

Vnímate okolité mestá, ako je Viedeň, Praha a Budapešť ako konkurenciu alebo môže byť ich blízkosť, napríklad z pohľadu MICE vnímaná ako výhoda?

S naratívom „načo sa snažiť, veď Viedeň“ bojujem už dlho. Z pohľadu rozdelenia trhu je to určite silná konkurencia, no ja osobne to nevnímam ako benchmark, s ktorým sa my máme porovnávať. My nie sme a nikdy nebudeme ako Budapešť či Praha. Ak sa veľmi chceme porovnávať, napríklad veľkostne, môžeme súperiť s Ľubľanou, Talinom, Glasgowom, Gdaňskom, Grazom, Záhrebom a podobne. Musím ale zdôrazniť jedno: učme sa od konkurencie, ale poďme svojou cestou. Hlavným cieľom je byť udržateľní, naplniť svoje kapacity tak, aby aj trh bol sýty, aj Bratislava celá.

- Inzercia-
Ad image

Vidíte možnosť spolupráce aj mimo Bratislavy – viete si predstaviť lákať zahraničných leisure návštevníkov v spojení s inými mestami – Piešťany? Košice? Tatry?

- Inzercia-
Ad image

Sme hlavné mesto a vstupnou bránou na Slovensko. To hovorí za seba. Bez spolupráce sa nikam nepohneme. Som v odvetví cez 20 rokov a doteraz nechápem, prečo sme si financovanie destinačného marketingu postavili na územnom členení. Ale to je komplexná téma na samostatný článok.

Turizmus v meste musí byť udržateľný

Nové vedenie BTB má za úlohu pripraviť koncepciu udržateľného cestovného ruchu – ako vidíte strategickú spoluprácu s Magistrátom hlavného mesta celkovo a kedy by mohla byť koncepcia hotová?

- Inzercia -
Ad image

Koncepcia bude hotová do konca roka, aktívne na nej pracujeme spolu s tímom profesionálov. Podieľajú sa na nej aj stakeholderi z akademického, kultúrneho a biznisového spektra. Spolupráca s mestom je kľúčová, nevyhnutná a poskytuje obrovské možnosti synergií. Už len keď sa nad tým zamyslíme z pohľadu financovania, mesto platí celú bezpečnosť, čistotu, kultúru a infraštruktúru. To je rámec, ktorý ďaleko presahuje naše členské v rámci BTB. V rámci koncepcie sa zameriavame práve na prienik rozvoja mesta s cestovným ruchom.

Témou sú dnes aj preplnené centrá mesta turistami, zavádzanie poplatkov za vstup do mesta a celkovo problém tzv. overturizmu. Budete sa pri propagácii mesta držať aj princípov udržateľného turizmu?

Chceme sa zamerať na kvalitu pred kvantitou. Bonitnejší klient a MICE by nám v tom mali pomôcť. Čo sa týka udržateľnosti, ja sama sa tejto téme profesionálne venujem už dlhšie. Aj v našom odvetví vnímam veľa greenwashingu, a preto si myslím, že je dôležité nielen konať, ale zároveň merať dosah týchto krokov. Onedlho nás čaká povinné ESG vykazovanie v rámci legislatívy, je potrebné naskočiť na tento vlak čo najskôr, aby sme zostali konkurencieschopní.

Spolupráca je nutnosť

Ako hodnotíte vznik a doterajšiu činnosť Ministerstva cestovného ruchu SR – vidíte možnosti spolupráce?

Spolupráca nie je možnosť, ale nutnosť. Veľmi pozitívne vnímam odbornosť  hlavných predstaviteľov, keďže drvivá väčšina z nich pôsobila aj v praxi. To je veľmi dobrý signál. Za svoje krátke pôsobenie som mala možnosť zúčastniť sa viacerých odborných konzultácií v súvislosti s pripravovanými kooperačnými projektami, a prístupnosť zástupcov ministerstva dialógu si nesmierne vážim. V dlhodobom horizonte by som spoluprácu videla v podpore nových leteckých liniek do Bratislavy a prehlbovaní marketingovej spolupráce s organizáciou Slovakia Travel.

V BTB ste pracovali už v minulosti, prečo ste prijali výzvu vrátiť sa ako predsedníčka predstavenstva?

Mám to šťastie, že som si za svoj profesný život vyskúšala veľa rôznych uhlov pohľadu na jednu vec. Oblasť incomingu, teda príjazdového cestovného ruchu, ma naučila remeslu. Oblasť cateringu mi umožnila spoznať väčšinu eventových lokácií v Bratislave, PR mi dalo pohľad zhora a organizácia podujatí mi vštiepila nutnosť sústredenia sa na detail a schopnosť zvládať stres. Počas pandémie som si darovala oddych a následne pôsobila na voľnej nohe ako konzultant pre business events. To je úroveň perspektívy zas o kúsok vyššie. A keď som sa na to celé pozrela zhora, došlo mi, že iba v destinačnom marketingu viete toto celé prepojiť, skĺbiť a tvoriť. Tak som tu.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Z Košíc cez Varšavu do sveta
Čím aktuálne žijeme? Martin Novotný, generálny manažér AHRS
Festival cestovného ruchu 2025
Horské strediská a vodné parky majú za sebou  vydarené leto
EXPO 2025 OSAKA: Slovenská expozícia prilákala už milión návštevníkov
OZNAČENÉ:BTB
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Exkluzívny Pivný wellness
Nasledujúci článok Moderné odborné učebne pre budúcich profesionálov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštaurácia

NÁBYTOK ŠPECIÁLNE KONCIPOVANÝ PRE SEGMENT HORECA

PR
PR
30. júla 2025
Ako premeniť dovolenku na Slovensku na zážitok konkurujúci moru
Priehrada Liptovská Mara – poznaná aj nepoznaná
Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
Svadobné trendy sa zmenili. Viete, kam sa presunul dôraz?
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta