Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Najnovšie správy
Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Manažment
Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Gastro
Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
Grand Hotel River Park hostil Globsec
Aktuality Hotely
Raňajky ako zážitok
Gastro Koncepty
Neupratujte ako doma
Housekeeping
Aa
  • Aktuality
  • Téma
    • Ekonomika
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
    TémaZobraziť viac
    Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
    5. júna 2023
    Neupratujte ako doma
    29. mája 2023
    Najlepšie saunové rituály majú v Bešeňovej
    23. mája 2023
    Už nikdy viac „v našom hotely…“
    22. mája 2023
    Čím aktuálne žijú hotelieri?
    17. mája 2023
  • Rozhovory
    RozhovoryZobraziť viac
    Erika Matwij
    Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
    25. mája 2023
    Marek Harbuľák pomenúva výzvy hotelierstva
    6. apríla 2023
    Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
    29. marca 2023
    Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
    13. januára 2023
    Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
    7. decembra 2022
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
    Recenzie naše každodenné
    26. mája 2023
    Aj pohostinnosť má svoje hranice
    19. mája 2023
    Zákulisie hotelov
    Život je zmena
    12. mája 2023
    Mestské hotely BHP s novým vedením
    11. mája 2023
  • Gastro
    GastroZobraziť viac
    Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
    3. júna 2023
    Raňajky ako zážitok
    1. júna 2023
    Petícia za spravodlivú DPH
    24. mája 2023
    Mirror Bar
    Mirror Hospitality Expo 2023
    18. mája 2023
    Viete správne prestierať?
    17. mája 2023
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
    Jordánsko, Wadi Rum
    23
    Blízka exotika s letenkou za stovku. Ale pozor, je návyková!
    22. apríla 2023
    Lifestylové hotely
    16. apríla 2023
    Hotelovým svetom
    14. apríla 2023
    Slovák si na dovolenke dopraje
    23. marca 2023
  • O nás
Čítanie: Lovebrand
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Aktuality
  • Téma
  • Hotely
  • Rozhovory
  • Zo sveta
  • Gastro
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Téma > Manažment > Lovebrand
ManažmentObchod a marketingTéma

Lovebrand

Andrea Pányiová
Andrea Pányiová Uverejnené: 15. mája 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Ako vytvoríme lovebrand, značku, ktorú budú ľudia milovať? Akými témami by sme sa mali zaoberať na našej ceste k excelentnosti? Úspech sa skrýva v detailoch.

Obsah
Firemná kultúra  DNA značkyLovebrand je milovaný nielen hosťamiReputácia je príbeh tvorený zákazníkmiLovebrand a komunitaČo vyhľadáva váš zákazník?Lovebrand je autentický a pravdivýĽudia nezabudnú, ako sa u vás cítili

Značku, ktorú budú ľudia milovať, musíme v prvom rade začať tvoriť zvnútra firmy. Jej dôležitými piliermi sú firemná kultúra a s ňou spojená DNA značky.

Firemná kultúra  

Firemná kultúra je súbor hodnôt, ktorými firma žije, jej poslanie, vízia a ciele. Až 82 % ľudí ju považuje za kľúčovú pre svoju spokojnosť v zamestnaní. Je akousi ústavou, ktorá slúži ako podklad pre každodenný chod firmy a správania sa každého člena tímu. Keď sa zamestnanci stotožnia s firemnou kultúrou, aj pôsobenie navonok sa stáva konzistentným a hotel predurčuje na úspech.

Firemnými hodnotami môžu byť napríklad myšlienky: všetko sa točí okolo hosťa; vytváranie excelentného produktu; zmysel pre detaily; vášeň pre to, čo robíme; neustále napredovanie a kreativita. Firemnými cieľmi môže byť vytváranie príjemného prostredia, kam sa ľudia radi vracajú, a cítia sa tak, akoby sa vracali domov; vytváranie z dobrého skvelé a zo skvelého výnimočné.

- Inzercia -
Ad image

DNA značky

Značka je všetko, čo robíte, a ako komunikujete. Príbeh, ktorý tvoríte vo vnútri, potom ľahšie odkomunikujete navonok. Úplným základom pre úspešný príbeh hotela sú fungujúce štandardy, ich dodržiavanie, kontrola a konzistentnosť poskytovaných služieb.

Pred tým, ako vás zákazníci navštívia, nepoznajú osobne váš produkt. Všetko, čo sa môžu dozvedieť, nájdu online. Ľudia si pozrú množstvo webových stránok, kým spravia rezerváciu. Mohli by ste si povedať, že uspejete aj bez excelentnej reputácie a vrhnete sa na reklamu, no je tu bariéra. Zákazníci sa stali imúnni voči reklame a stále menší počet na ňu reaguje. Veľké percento ľudí dokonca reklamu blokuje rôznymi programami, a tak sa môžu sústrediť na obsah, ktorý ich zaujíma, namiesto toho, aby naň čakali. Preto treba neustále hľadať nové efektívne formy komunikácie a získania si zákazníka. Hotelierstvo by malo byť lídrom v zákazníckom servise. Výnimočné firmy robia všetko pre to, aby si získali srdce zákazníka. Na to nestačí ponúknuť zákazníkovi len výnimočný produkt alebo špeciálnu cenu, zákazník túži po nezabudnuteľných skúsenostiach a zážitkoch. O takých potom povie všetkým svojim známym a priateľom.

Lovebrand je milovaný nielen hosťami

Práca v hotelierstve nie je len prácou, je to životný štýl. Prinášať úžitok hosťom, tešiť ich a prekvapovať je poslaním hoteliera.

- Inzercia-
Ad image

O tom, či sa značka stane lovebrandom, rozhoduje každý jeden zamestnanec. Keď ľudia milujú svoju prácu, vedia vytvoriť hotel, ktorý milujú aj jeho hostia. Lovebrand a hrdý tím priťahujú nielen spokojných zákazníkov, ale aj ďalších zamestnancov s vášňou.

Reputácia je príbeh tvorený zákazníkmi

Podľa portálu TripAdvisor si 93 percent ľudí pozerá online hodnoteniapredtým, ako sa rozhodne pre konkrétny hotel. Hodnotenia hostí sú neoddeliteľnou súčasťou budovania lovebrandu, téme reputácie je preto potrebné venovať samostatnú pozornosť. Dnes vás každý môže verejne chváliť aj kritizovať. Skvelé meno, ktoré ste si budovali roky, môžete v priebehu pár minút stratiť. Asi žiadny sektor nie je tak radikálne ovplyvnený reputáciou ako práve hospitality. Na druhej strane je to obrovská príležitosť, ktorú môžete využiť.

Hostia píšu hodnotenia, keď sú prekvapení a potešení alebo prekvapení a sklamaní. Tento silný moment v nich zanechá taký pocit, že si nájdu čas, aby sa delili o svoje pocity. Hostí môžeme tešiť a prekvapovať vytváraním zážitkov, ktoré ich chytia za srdce. V našich snahách treba byť kreatívny a treba ísť ďalej. Predstavme si samých seba na druhej strane ako zákazníka a hľadajme cesty, ako prekonávať hranice a očakávania zákazníkov. Často nás vytvorenie takýchto nezabudnuteľných momentov nič nestojí. Je to o nastavení našej firmy a o našom poslaní. A ako povedal Bill Marriot: Úspech sa skrýva v detailoch.

Lovebrand a komunita

Ilustračné foto: Unsplash/ Tim Marshal

Zážitkom má byť nielen návšteva hotela, ale aj hotelovej webovej stránky, sociálnych médií, odoslaný newsletter a návšteva všetkých kanálov, cez ktoré komunikujete.

Môžete si položiť niekoľko otázok:

  • Je náš obsah atraktívny?
  • Je návšteva nášho profilu na sociálnych sieťach zážitkom a inšpiráciou?
  • Sme dostatočne kreatívni?

Ľudská pozornosť je dnes najvzácnejším statkom. Ľudia nemajú čas venovať sa všetkým podnetom, ktoré k nim prichádzajú. Vnímame len najatraktívnejšie podnety, ktoré od nás nevyžadujú veľkú námahu. Robte svoj obsah tak, aby ste brali do úvahy, že ľudia mu venujú len čiastočnú pozornosť. Každý hotel má svoj jedinečný príbeh a na ňom môžete stavať.

Čo vyhľadáva váš zákazník?

Budovanie komunity si vyžaduje pripravenú stratégiu. Dlhodobá práca so značkou má oveľa vyšší prínos ako krátkodobá propagácia. Zadefinujte si pre svoj marketing cieľovú skupinu. Poznajte svojich zákazníkov, ich potreby a priania, a prineste im úžitok a zážitok. Aký obsah je pre nich hodnotný?  

Ľudia netrávia na sociálnych sieťach denne niekoľko hodín, aby hľadali rôzne zľavy a akcie. Čítajú si obsah, ktorý je hodnotný, „zdieľajú“ posty, ktoré ich inšpirovali. Dobrý obsah má ľudí zabaviť alebo niečo nové naučiť.

Najlepšie hotely majú stratégiu a odpovedajú včas na reakcie a otázky, vytrvalo interagujú, neboja sa okomentovať, dať like, srdiečko alebo poďakovať. Každý deň budujú vzťahy so svojimi fanúšikmi. Produkujú zaujímavý obsah, ktorý má hodnotu pre ich sledovateľov. Čím viac zmysluplných príspevkov pridávate, tým relevantnejší bude váš obsah.

Lovebrand je autentický a pravdivý

Na sociálnych sieťach zákazníci ocenia, keď budete komunikovať autenticky, úprimne a otvorene. Úspešný obsah je ten, ktorý má dobrú myšlienku, napríklad autentické video či fotku. Receptom na úspech sú pekné prirodzené fotky alebo krátke videá priamo z diania hotela, ktoré nemusia byť úplne profesionálne spracované, ale musia chytiť za srdce. Ľudia chcú uveriteľnosť a pravdivosť. Prečo by napríklad reštaurácia nemohla mať svoj úspešný foodblog?

Vo svete marketingu sa značky stávajú médiami, zabávajú aj edukujú, ako príklad môžeme uviesť francúzsku spoločnosť Michelin, ktorá vyrába pneumatiky. V rámci content marketingu už viac ako jedno storočie vydáva príručku Michelin Red Guide, najstaršiu európsku referenčnú príručku pre hotely a reštaurácie, ktorá udeľuje až tri hviezdy Michelin za vynikajúce výsledky. A takýchto príkladov, kde sa značka stáva médiom, je skutočne veľa.

Veľká časť obsahu vo svete marketingu sa momentálne prezentuje v tzv. stories. Sociálna sieť Instagram je najväčšia z relevantných pre stories, no stories má aj Facebook, Messenger a iné. Netreba zabudnúť, že aj stories musia mať koncept. Buďte v stories takí, akí ste v skutočnosti. Zároveň všetky tieto platformy slúžia aj ako efektívny nástroj zákazníckej podpory.

Ak chcete byť svetoví, vyjadrite postoj značky a dotknite sa hlbokých ľudských a spoločenských tém. Ľudia vyžadujú od značiek širší sociálno-kultúrny rozmer, a preto sa odvážne značky rozhodli vyjadrovať svoje postoje voči polarizujúcim témam, ako napríklad Nike – kampaň Dream Crazy, a na príklade Slovenska je to Absolut s kampaňou Slovenské mamičky. Netreba zabúdať ani na ekologický rozmer.

Ilustračné foto: Unsplash/ Roman Kraft

Ľudia nezabudnú, ako sa u vás cítili

Vytvorenie lovebrandu je umením, ktoré sa stane vaším životným štýlom a drogou. Je to túžba robiť veci stále lepšie a neustále napredovať.

Zapojte celý tím do spoločného cieľa, ktorým je spokojný zákazník s dôverou vo vašu značku. Tento cieľ dosiahnete starostlivosťou o svojich ľudí, pretože inak sa o nich postará niekto iný.

Značka, ktorú ľudia milujú, je tvorená nielen zo silného produktu a služby. Lovebrand má dušu a vzbudzuje emócie. Ľudia nezabudnú, ako sa u vás cítili.

Dnes vzniká množstvo technologických noviniek a prichádzajú nové trendy, ktoré musíme nasledovať. Keď budeme robiť všetko stále rovnako, výsledok bude ten istý. Ak si však pripustíme, že môžeme veci robiť lepšie a vyskúšame zmeniť niektoré aktivity, zmeníme aj výsledok. Vybudovanie excelentnej značky je cestou, na ktorej je potrebné hľadať možnosti, ako napredovať.

Mohlo by sa vám páčiť

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Neupratujte ako doma

Najlepšie saunové rituály majú v Bešeňovej

Už nikdy viac „v našom hotely…“

Čím aktuálne žijú hotelieri?

OZNAČENÉ: lovebrand, Marketing
Andrea Pányiová 15. mája 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Andrea Pányiová
Andrea Panyiová je konzultantka pre zlepšovanie procesov a výsledkov v oblasti prevádzky, obchodu a marketingu.
Predchádzajúci článok Zákulisie hotelov Život je zmena
Nasledujúci článok Rybárstvo ako bašta oddychu aj výborného jedla
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
Obľúbené z nových
Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Iveta Pupišová Iveta Pupišová 5. júna 2023
Raňajky ako zážitok
Grand Hotel River Park hostil Globsec
Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

5. júna 2023
Housekeeping

Neupratujte ako doma

29. mája 2023
AktualityWellness

Najlepšie saunové rituály majú v Bešeňovej

23. mája 2023
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Už nikdy viac „v našom hotely…“

22. mája 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov

© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.

Odstránené zo zoznamu na čítanie

Vrátiť
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Stratili ste heslo?