Je vášnivou hotelierkou, ktorá si nikdy nevedela predstaviť, že by trávila celý deň v kancelárii. Miluje dynamiku hotelového sveta a rušný život medzi hosťami a kolegami, kde sa vždy niečo deje. Čo ju motivuje a posúva v jej profesijnom živote?
Môj profesionálny príbeh je veľmi rozmanitý, počas svojej kariéry som pracovala v rôznych hoteloch, pričom v každom z nich som získala nové skúsenosti. Začínala som na recepcii v hoteli Carlton, kde som postupne prešla všetkými pozíciami. Po otvorení hotela Danube (dnes Park Inn) som prešla na recepciu v tomto hoteli. O rok neskôr ma nová pracovná príležitosť zaviedla do hotela Perugia, kde som pôsobila ako vedúca recepcie. Bol to malý, rodinný hotel, no napriek tomu sme hostili významných hostí. Už v tejto fáze kariéry som sa dostávala do kontaktu s VIP hosťami.
Po čase som prijala ponuku pôsobiť ako front office manager v hoteli Holiday Inn, ktorý sa v Bratislave otváral v roku 1996. Postupne som sa prepracovala na pozíciu Rooms Division Manager. Pre mňa to bola na začiatok veľká škola, ktorá ma profesionálne obohatila , keďže išlo o prvý sieťový hotel v Bratislave.
Práca v sieťových hoteloch ma vždy profesijne formovala, pretože sme pracovali so štandardami a pravidelne prechádzali kontrolami zo siete. Vďaka tomu som sa mohla neustále zlepšovať v oblasti štandardov. Pri otváraní hotela DoubleTree by Hilton v roku 2011 som prijala ponuku pracovať ako executive housekeeper. V tom roku sa konali majstrovstvá sveta v hokeji, pri ktorých sme hotel otvárali. Bolo to náročné, pretože išlo o sieťový hotel s prísnymi štandardami, čo ma opäť odborne posunulo. Naučila som sa, aký význam má poznať každú izbu v hoteli. Preto, aby som vedela, ktorá izba je pre konkrétneho hosťa tá najvhodnejšia – či už ide o VIP hosťa, stáleho zákazníka alebo bežného hosťa. Svoj význam má aj vedieť, kde sa izba nachádza a aký má výhľad.
Každý hotel, v ktorom som pôsobila, ma odborne posunul. V každom z nich som získala nové skúsenosti a zručnosti.
V Účelovom zariadení Hotel Bôrik, už ako hotelová manažérka, som sa naučila pracovať s VIP hosťami, štátnikmi, prezidentmi, vládnymi návštevami a veľvyslancami, kde sa kládol veľký dôraz na protokol. Museli sme ho perfektne zvládnuť aby všetko prebiehalo podľa presného scenára. Nedá sa zabudnúť na návštevy na najvyššej úrovni, ktoré prinášali mimoriadne momenty. Ako napríklad vtedajší český prezident Zeman, ktorý vystúpil z vládnej limuzíny s nádhernou kyticou pre mňa, alebo Emmanuel Macron, ktorý nás všetkých požiadal, aby sme nastúpili, a osobne nám poďakoval.
Ak by som mala zhodnotiť, čo ma najviac posunulo ako hotelierku, určite by to boli najmä hotelové štandardy, ktoré som spomínala. Pri štandardoch by som vyzdvihla dve kľúčové oblasti. Vždy som sa snažila ich napĺňať a uvádzať do praxe, čím som zvyšovala úroveň hotelových služieb a povedomie o hotelierstve. Význam má aj podeliť sa o svoje vedomosti a skúsenosti s ostatnými – či už s kolegami, alebo so študentmi na praxi. Ja som túto príležitosť dostala, keď som školila kolegov v oblasti štandardov a pôsobila som ako training manager. Vďaka tomu, že som mala možnosť prejsť viacerými pozíciami, mám širší pohľad na veci, viem komplexne posúdiť situácie a pomôcť kolegom ich riešiť.
V neposlednom rade ma v súčasnosti posúva práca v Hoteli Devín, ktorý je skutočnou bratislavskou legendou. Funkcionalistické dielo s nádychom Art Deco architekta Emila Belluša vlani oslávilo 70 rokov od svojho otvorenia. Pracovať pre ikonu, v ktorej sa písala história Bratislavy, je pre mňa veľkou cťou. Hotel na brehu Dunaja však nezostal svojou slávou iba v minulosti. Vďaka svojej autentickosti je zaujímavý a atraktívny aj dnes. Naše interiéry napríklad zaujali tvorcov populárneho dobového seriálu Dunaj, k vašim službám. Natáčali sa tu viaceré scény na rôznych miestach hotela, najviac v prezidentskom apartmáne, ktorý máme zariadený v tomto štýle, pravdepodobne ako jediný hotel v meste.

Hoci je hotel národnou kultúrnou pamiatkou, ktorá zdôrazňuje ducha doby, prichádza aj s inováciami. Najnovší prírastok napríklad predstavujú dva komfortné VIP salóniky, ktoré hostí prenesú do sveta moderného vybavenia a dizajnu. V blízkej budúcnosti Hotel Devín predstaví modernú multifunkčnú kongresovú sálu s kapacitou 180 hostí.
Na konci dňa je pre mňa najväčšou odmenou, ak ma zastaví hosť a poďakuje sa so slovami, že bol spokojný a rád sa opäť vráti.