Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
Čítanie: Patrícia Chovanová, výkonná riaditeľka Hotela Devín, Bratislava
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Patrícia Chovanová, výkonná riaditeľka Hotela Devín, Bratislava
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Patrícia Chovanová, výkonná riaditeľka Hotela Devín, Bratislava

red.
red.
Uverejnené: 15. apríla 2025
5 min. čítania
Zdieľať

Je vášnivou hotelierkou, ktorá si nikdy nevedela predstaviť, že by trávila celý deň v kancelárii. Miluje dynamiku hotelového sveta a rušný život medzi hosťami a kolegami, kde sa vždy niečo deje. Čo ju motivuje a posúva v jej profesijnom živote?

Môj profesionálny príbeh je veľmi rozmanitý, počas svojej kariéry som pracovala v rôznych hoteloch, pričom v každom z nich som získala nové skúsenosti. Začínala som na recepcii v hoteli Carlton, kde som postupne prešla všetkými pozíciami. Po otvorení hotela Danube (dnes Park Inn) som prešla na recepciu v tomto hoteli. O rok neskôr ma nová pracovná príležitosť zaviedla do hotela Perugia, kde som pôsobila ako vedúca recepcie. Bol to malý, rodinný hotel, no napriek tomu sme hostili významných hostí. Už v tejto fáze kariéry som sa dostávala do kontaktu s VIP hosťami.

- Inzercia-
Ad image

Po čase som prijala ponuku pôsobiť ako front office manager v hoteli Holiday Inn, ktorý sa v Bratislave otváral v roku 1996. Postupne som sa prepracovala na pozíciu Rooms Division Manager. Pre mňa to bola na začiatok veľká škola, ktorá ma profesionálne obohatila , keďže išlo o prvý sieťový hotel v Bratislave.

Práca v sieťových hoteloch ma vždy profesijne formovala, pretože sme pracovali so štandardami a pravidelne prechádzali kontrolami zo siete. Vďaka tomu som sa mohla neustále zlepšovať v oblasti štandardov. Pri otváraní hotela DoubleTree by Hilton v roku 2011 som prijala ponuku pracovať ako executive housekeeper. V tom roku sa konali majstrovstvá sveta v hokeji, pri ktorých sme hotel otvárali. Bolo to náročné, pretože išlo o sieťový hotel s prísnymi štandardami, čo ma opäť odborne posunulo. Naučila som sa, aký význam má poznať každú izbu v hoteli. Preto, aby som vedela, ktorá izba je pre konkrétneho hosťa tá najvhodnejšia – či už ide o VIP hosťa, stáleho zákazníka alebo bežného hosťa. Svoj význam má aj vedieť, kde sa izba nachádza a aký má výhľad.

Každý hotel, v ktorom som pôsobila, ma odborne posunul. V každom z nich som získala nové skúsenosti a zručnosti.

- Inzercia -
Ad image

V Účelovom zariadení Hotel Bôrik, už ako hotelová manažérka, som sa naučila pracovať s VIP hosťami, štátnikmi, prezidentmi, vládnymi návštevami a veľvyslancami, kde sa kládol veľký dôraz na protokol. Museli sme ho perfektne zvládnuť  aby všetko prebiehalo podľa presného scenára. Nedá sa zabudnúť na návštevy na najvyššej úrovni, ktoré prinášali mimoriadne momenty. Ako napríklad vtedajší český prezident Zeman, ktorý vystúpil z vládnej limuzíny s nádhernou kyticou pre mňa, alebo Emmanuel Macron, ktorý nás všetkých požiadal, aby sme nastúpili, a osobne nám poďakoval.

Ak by som mala zhodnotiť, čo ma najviac posunulo ako hotelierku, určite by to boli najmä hotelové štandardy, ktoré som spomínala. Pri štandardoch by som vyzdvihla dve kľúčové oblasti. Vždy som sa snažila ich napĺňať a uvádzať do praxe, čím som zvyšovala úroveň hotelových služieb a povedomie o hotelierstve. Význam má aj podeliť sa o svoje vedomosti a skúsenosti s ostatnými – či už s kolegami, alebo so študentmi na praxi. Ja som túto príležitosť dostala, keď som školila kolegov v oblasti štandardov a pôsobila som ako training manager. Vďaka tomu, že som mala možnosť prejsť viacerými pozíciami, mám širší pohľad na veci, viem komplexne posúdiť situácie a pomôcť kolegom ich riešiť.

V neposlednom rade ma v súčasnosti posúva práca v Hoteli Devín, ktorý je skutočnou bratislavskou legendou. Funkcionalistické dielo s nádychom Art Deco architekta Emila Belluša vlani oslávilo 70 rokov od svojho otvorenia. Pracovať pre ikonu, v ktorej sa písala história Bratislavy, je pre mňa veľkou cťou. Hotel na brehu Dunaja však nezostal svojou slávou iba v minulosti. Vďaka svojej autentickosti je zaujímavý a atraktívny aj dnes. Naše interiéry napríklad zaujali tvorcov populárneho dobového seriálu Dunaj, k vašim službám. Natáčali sa tu viaceré scény na rôznych miestach hotela, najviac v prezidentskom apartmáne, ktorý máme zariadený v tomto štýle, pravdepodobne ako jediný hotel v meste.

Hoci je hotel národnou kultúrnou pamiatkou, ktorá zdôrazňuje ducha doby, prichádza aj s inováciami. Najnovší prírastok napríklad predstavujú dva komfortné VIP salóniky, ktoré hostí prenesú do sveta moderného vybavenia a dizajnu. V blízkej budúcnosti Hotel Devín predstaví modernú multifunkčnú kongresovú sálu s kapacitou 180 hostí.

Na konci dňa je pre mňa najväčšou odmenou, ak ma zastaví hosť a poďakuje sa so slovami, že bol spokojný a rád sa opäť vráti.

Mohlo by sa vám páčiť

Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Malý hotel s veľkým srdcom
Václav Mika, SLOVAKIA TRAVEL: Vďaka korone sme sa naučili neuveriteľne improvizovať
Marek Harbuľák pomenúva výzvy hotelierstva
Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
OZNAČENÉ:BratislavaHotel Devín
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
Nasledujúci článok KONFERENCIA HORECA 2025 – Problémy, trendy a vízie v HORECA segmente!
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

OsobnostiRozhovory

Leo Cyrzyk, riaditeľ Grand Hotela River Park, Bratislava

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
18. mája 2025
Gastronomy Slovakia 2025
COFFEE CUP 2025: Mladí baristi predviedli symfóniu vôní.
Executive chef Róbert Hudák: „Keď sa chcem ´vyblázniť´, idem variť na Zelenu Puntu“
Transformácia, ktorá rozhodne o budúcnosti HoReCa sektora
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta