Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Peter Andráš
Hotelier > Články > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera

red.
red. Uverejnené: 16. augusta 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Je manažérom najvyššie položeného hotela na Slovensku – Horského hotela Sliezsky Dom**** priamo pod Gerlachom. V cestovnom ruchu sa pohybuje od malička, vyrastal v rodinnom penzióne vo Vysokých Tatrách. Už tam ho očarila energia z koncentrácie ľudí z celého sveta na jednom mieste. Je rád, že mu jeho nadšenie aj napriek malým zaváhaniam vydržalo. Dnes vie, že je na správnom mieste.

V hotelovom manažmente pôsobím viac než dekádu, z toho šesť rokov v Sliezskom Dome. Cesta bola plná výziev, vždy mi ale veľmi pomohli predchádzajúce skúsenosti z každej hotelovej pozície. Tam som si zautomatizoval možno kľúčové schopnosti potrebné k našej práci. Moji vtedajší nadriadení im hovorili húževnatosť, dôslednosť, nadhľad, komunikácia a, samozrejme, orientácia na zákazníka. Aj keď dnes už vravím, že na prvom mieste je u mňa kolega zamestnanec, ktorý sa o prvú priečku mojich hodnôt delí s klientmi – našimi hosťami.

- Inzercia-
Ad image

A čo ma posúva ako hoteliera? Sú to vízie. Pri nástupe to boli najmä tieto: 

  • Ekologické

Veľa malých opatrení, na ktoré sa dnes obzrieme, priniesli veľké „zelené“ čísla  

- Inzercia -
Ad image
  • Systémové/ekonomické

Nastavenia efektivity a riadenia jednotlivých odbytových stredísk. Bežné prevádzkové postupy od druhu, respektíve od formy tovarov po spôsob predaja. Celý proces bol teda postupne „zjednodušený“ a prispôsobený rýchlosti dopytu a počtu návštevníkov/ našich hostí.

  • Filozofické

„Customer first“  u nás platí na 110 percent. Sme totiž štvorhviezdičkový hotel, ale s dušou vysokohorskej chaty, teda akýsi záchranný maják.

Požičiam si slová nášho hosťa Jána Urigu: „Petra Andráša som stretol prvýkrát v najvyššie položenom hoteli v Tatrách na Sliezskom dome, kde som doteraz nikdy nebol. Zaujímali ma konzultačné floskuly o tom, v čom spočívala „transformačná misia“ hotela, ktorému sa vyhýbali v reči pri pive aj miestni. Peťo je pozitívny praktik a hlavne lokálpatriot, čo sú základné ingrediencie úspechu. Hovorí krátko a stručne, no k veci. Čo mi utkvelo v pamäti?
1. Za súčasnou atmosférou v ikone Tatier spočíva filozofia 50 (v sezóne 70) zamestnancov, podľa ktorej každý, kto ide okolo je náš HOSŤ. Je jedno, či si chce len vysušiť tričko, dať v teple
svoj doma robený lepenák, alebo si vybrať z bohatého menu, ktoré je k dispozícii. Všetci sú rovnako vítaní. Ako hovorí CX community – „customer first“. Tu to berú pravdivo a naturálne. Wow!
2. Trpezlivosť a plán. Čo je za tým a ako to vyzerá dnes? Asi tak 1 800 – 2 200 malých vylepšení, ktoré denne treba urobiť. Návod na úspech je v konzistencii, ako keď vidím nosičov vynášajúcich veci na chaty. Každý krok hore je dôležitý, lebo ich poháňa cieľ.  
3. Povyšovanie zospodu. Veľmi ma zaujala Petrova stratégia povyšovať ľudí, ktorí pre miesto rastú zospodu, avšak majú medzinárodnú skúsenosť. Manažérmi sú ľudia, ktorí kedysi pracovali na luxusných lodiach, alebo v Prahe a vrátili sa domov. Peter ich nedal priamo riadiť, ale najprv si to museli „odmakať“. Všetci sú síce vysoko v horách, no nízko v mienke o sebe. Hneď sa ma pýtali, čo majú robiť inak, napriek tomu, že som bol zvedavý náhodný turista, ktorý pije svoje tretie pivo.“

- Inzercia-
Ad image

Vízie sa nedajú nejako zmerať, alebo časovo ohraničiť. Preto sa na nich kontinuálne pracuje ďalej, najmä tie ekologické nemajú dno 😊

Zároveň aktuálne pracujem na nových víziách, nazvime ich „verejno prospešné“. Vymyslel sa produkt, ktorého kúpou podporíte napríklad opravu historického objektu. Myslím si, že v Tatrách už bolo všetko vymyslené a namiesto pribúdania nových objektov by sa mali opraviť tie staré, samozrejme s nádychom aktuálneho storočia.

A napokon, mojím hnacím motorom je kontinuálne udržanie našich služieb a vysoká spokojnosť našich hostí.

Peter Andráš, Horský Hotel Sliezsky Dom****

Mohlo by sa vám páčiť

Veronika Šiklová: Čo ma posúva ako hotelierku

Erika Fočárová: Čo ma posúva ako hotelierku

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera

Anna Jarinová: Čo ma posúva ako hotelierku

red. 16. augusta 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Na detailoch záleží
Nasledujúci článok Trnavská brána sa otvára
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Čo ma posúva ako hoteliera

Veronika Šiklová: Čo ma posúva ako hotelierku

4. septembra 2023
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Erika Fočárová: Čo ma posúva ako hotelierku

2. augusta 2023
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

19. júla 2023
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera

11. júla 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?