Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Raňajky po celý deň
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Koncepty > Raňajky po celý deň
GastroKoncepty

Raňajky po celý deň

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 17. októbra 2022
8 min. čítania
Zdieľať

Ľudia z branže neraz lavírujú medzi prevádzkou a pozíciou dodávateľa. Na druhú stranu sa koncom minulého roka presunul aj dlhoročný dodávateľ hotelovej kozmetiky Ivan Jančička, pre ktorého je vlastná gastroprevádzka splneným snom.

- Inzercia-
Ad image

„Ani si nepamätám, že by som niekedy nechcel mať vlastné bistro. Varenie bolo vždy mojím koníčkom,“ hovorí Ivan Jančička. Koronakríza dala jeho celoživotnému snu priestor a načasovanie. Spolu so zatvorenými hotelmi sa totiž prestalo točiť aj koleso dodávateľského biznisu a vznikol priestor na nové veci. Kedy, ak nie teraz? Koncept novej budovy pôvodne určený pre sídlo firmy, vzorkovňu a showroom zmenili na gastronomickú prevádzku. „Pochopili sme, že náš biznis bude nejaký čas stagnovať a vydali sme sa týmto smerom. Hoci si niektorí klopú na čelo pre náš prehnaný optimizmus, my si to s manželkou nevieme vynachváliť a želám si, aby nám to nadšenie vydržalo čo najdlhšie. Vždy som chcel mať nejaké malé bistro, kde by som mal kontakt so zákazníkmi. Máme reálne štandardný príjem, aj psychicky to pomáhalo v období, keď nebeží náš hlavný biznis. Nemám pocit, že nemám čo robiť, lebo som od rána v jednom kole. Sú dni, keď prídem do podniku ráno o piatej a začínam chystať prevádzku.“ Po rokoch v branži vedeli, čo ich čaká a nešli do biznisu s naivnými predstavami. Vedeli sa orientovať v problematike, poznali ľudí aj realitu podnikania v gastrosegmente. No koncept, ktorý si vybrali, nepovažuje I. Jančička za taký náročný, ako napríklad hotel alebo penzión otvorený 24/7.

 

- Inzercia -
Ad image

Raňajky po celý deň

Majiteľ bistra s rodinou precestoval kus sveta, má rád hotely a špeciálne raňajky. „Milujem raňajky po celý deň, keď môžem niekam prísť hocikedy cez deň a dať si raňajky. Zvlášť mám v obľube hotelové raňajky. To bol pre nás taký odrazový mostík, s raňajkami sme začali s tým, že tie určite chceme – raňajky po celý deň, a nie hocijaké.“ V ponuke nájdete napríklad štandardné americké raňajky – americké palacinky, lievance, anglické raňajky, bagle, hemendex, vajíčka na všetky spôsoby – breakfast egg pocket (plnenú tortillu), breakfast cheeseburger, omeletu, praženicu, quirritto omeletu, ale aj sladkú ovsenú kašu či legendárny french toast s javorovým sirupom.

Keďže sa bistro nachádza uprostred priemyselnej štvrte, koncept je okrem raňajok založený na obedoch a firemnej klientele, ktorej slúži plne technicky vybavená zasadačka na poschodí. Podnik je otvorený od pondelka do piatka. Pracuje sa na jednu smenu, na odbornú prax sem prichádzajú aj študenti Hotelovej akadémie v Piešťanoch.

 

Spolupráca so známymi menami

Pri prvej návšteve zažijú hostia tak trochu šok, keďže podnik je situovaný uprostred priemyselnej zóny. O to viac sú potom ľudia prekvapení po vstupe do budovy – vybavením, kvalitou jedál, konceptom, ale aj technickým zázemím. Jedlo si totiž objednávajú prostredníctvom QR kódov na stole, kde si načítajú menu, aj privolajú obsluhu. Je to maximálne hygienické, čo je v dnešných časoch prioritou, hosť nepríde fyzicky do kontaktu so žiadnym papierom, ani iným jedálnym lístkom.

Majiteľ bistra sa teší spojeniu so známymi menami gastronómie, aj vďaka nemu sa dostáva ich kuchyňa do povedomia a pribúdajú hostia vyhľadávajúci kvalitu. Pri tvorbe menu spolupracujú so známym šéfkuchárom Martinom Korbeličom. Robí nielen školenia pre personál, ale niekedy aj sám varí špeciálne menu pre hostí, ako napríklad pred Vianocami. Vtedy pripravoval zubáča v cestíčku, špeciálnu verziu zemiakového šalátu a tradičnú máčanku.

Ekologicky a ekonomicky

„Keďže sme roky dodávatelia do HoReCa branže, poznáme najlepšie vychytávky. Tie, o ktorých sme presvedčení, tu máme, a ešte niektoré veci chceme vylepšiť.“ Podnik ťaží z výhody, že začal fungovať v časoch oveľa väčšieho dôrazu na ekológiu, a tak nie je zaťažený odpadovým hospodárením. Ekologicky – aj ekonomicky – môže fungovať od začiatku.

To sa prejavuje napríklad servírovanou vodou, ktorá je ekologická už len kvôli tomu, že nevozia kamiónmi kartóny vody, ale čapujú vlastnú vodu zo studne prefiltrovanú cez špeciálny systém. V celom objekte používajú papierové utierky vyrobené recykláciou tetrapakových obalov. „Žiaden papier, ktorý sa tu používa, nepredstavuje vyrúbaný strom a nebol kvôli nemu vypustený ani miligram oxidu uhličitého, lebo sa vyrobil z obalov z džúsov, mlieka…“ Pri umývadlách sú dávkovače na mydlá… v každej oblasti sa snažia ísť čo najviac ekologickou cestou, pretože „keď každý urobí malý kúsok, tak spolu to dáva zmysel“.

Pokoronové plány

Vonku chcú majitelia pristaviť zimnú presklenú terasu, aby zvýšili kapacitu bistra, lebo už teraz sú dni, keď je miest málo. Plánujú robiť aj externý catering a nájsť model, aby vedeli fungovať dlhodobo. Potenciál zasadačky chcú využívať pre firmy, ich snahou je, aby si zvykli, že s nimi môžu rátať, že v bistre majú plný konferenčný servis plus kvalitnú modernú kuchyňu. Malému bistru sa majitelia chcú venovať aj po skončení pandémie a v časoch, keď hotely dostanú „zelenú“ a budú naplno fungovať. Vo svojej firme už majú nástupcov, ktorí ju operatívne riadia a stratégiu firmy zatiaľ držia vo svojich rukách.

 

Je niečo, čo majiteľa po 20 rokoch v branži prekvapilo?

“Niekedy tá negatívna stránka. Keďže sme noví a máme trošku iný koncept, tak väčšina reakcií je dobrá. Ale už sa stalo, že ma reakcie hostí niekedy prekvapili. V čase obmedzení fungujeme formou donášky jedál, a tam cítim, že ľudia nie sú príliš tolerantní. Nechcú pochopiť, že keď dostanú zabalené jedlo, nie je horúce a nemôže mať ten štandard, ako keď ho naložíme na tanier a obsluha s ním prejde dvadsať metrov. Prekvapilo ma, že to ľudia niekedy netolerujú. Keď si v meste kúpia jedlo a doma si ho ohrejú v mikrovlnke, tak to je v poriadku, ale keď si ho objednajú a doručia im ho z reštaurácie, tak očakávajú, že bude v top kvalite, čo pri donáške nie je možné. Niekedy ma zaskočili menšie „hejty“ na sociálnych sieťach. Poradil som sa so skúsenejšími kolegami z branže, ako reagovať – že to treba otočiť na žart, odľahčiť. Ale už sme si najali agentúru, ktorá sa stará o siete, lebo nie sme časovo schopní ich udržiavať. Inak pozitívne vnímam takmer všetko. Vidím záujem ľudí, ich radosť, keď sa môže fungovať normálne, ľudia sa tu super cítia, hoci sme v nie príliš atraktívnom prostredí. Ale spomenul som si, ako kedysi pri príprave projektu Kaskády hovoril pán Konárik, ako si ľudia klopali na čelo, že čo chcú urobiť niekde na lúke medzi Banskou Bystricou a Zvolenom, kde nič nie je – a aký úžasný a úspešný komplex tam vznikol. Takže vychytené miesto nemusí byť vždy základ. Áno, samozrejme, v top lokalite je to jednoduchšie, ale o to viac sa musíme snažiť, keď ju nemáme. Sme na mieste, ktoré je miernym šokom pre ľudí, ktorí sem idú, a potom sú po vstupe príjemne prekvapení.”

Text: Lea Lisá

Foto: archív bistra

 

Mohlo by sa vám páčiť

Odštartujte letnú sezónu novými atraktívnymi drinkami
Magický elixír
Eurocup 2024 ukázal budúcnosť slovenskej gastronómie
Môže mať úspech reštaurácia, kde si jedlo sami navaríte?
Aké je VÍNO ROKA 2023®?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Hotelier na Bali
Nasledujúci článok Zimný festival jedla 2023
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta