Mechanizmus župného grantu Terra Incognita je ďalším zo svojich opatrení nastavený aj na podporu podujatí, významných generátorov návštevnosti a prenocovaní v kraji. Zároveň fungujú ako nástroje zviditeľnenia ďalšej ponuky destinácie. Najväčší dosah majú v tomto ohľade predovšetkým významné nadnárodné podujatia. Sú to napríklad Rodeo Ižkovce, Jánske ohne nad Šíravou či Zemplín Veterán Rallye. Medzi najväčšie akcelerátory rastu návštevnosti patria Medzinárodný maratón mieru, Art Film Fest, Letecké dni Košického kraja. Popri stom ročníku Maratónu mieru mali v roku 2023 osobitný ekonomický dopad na destináciu aj Majstrovstvá sveta veteránov v orientačnom behu.
Stý ročník Medzinárodného Maratónu Mieru bol skvelou príležitosťou, ktorú KRT využil na vydanie špeciálnej edície bankovky Euro Souvenir s výnimočným dizajnom. Novinkou roku 2023 bola podpora filmovej tvorby zrealizovanej na území Košického kraja. Diváci sa tak v tomto roku môžu tešiť aj na premiéry dvoch nových pôvodných slovenských celovečerných filmov – Vojna policajtov a Kavej.
Kampaň UMENIE na mieste X ako nová komunikačná platforma
Košice Región Turizmus má vo svojom portfóliu viacero overených nástrojov, ktorými oslovuje nových alebo vracajúcich sa návštevníkov Košického kraja. V hlavnej sezóne komunikuje aj prostredníctvom nosnej marketingovej kampane. V uplynulom roku to bola kampaň UMENIE na MIESTE X. Do kraja priniesla 5 unikátnych umeleckých diel podčiarkujúcich turistickú atraktivitu 5-tich zaujímavých prírodných lokalít. Vznikli tak nové miesta stretnutí človeka, umenia, prírody a samotnej lokality v turistickej krajine. Koncept kampane, ktorá zanecháva aj trojrozmernú stopu v destinácii, je slovenským unikátom a bola ocenená odbornou verejnosťou Bronzovým klincom v marketingovej súťaži Zlatý klinec 2023.
HARAVARA a jednodňové výlety z ponuky RIB
Obľube sa naďalej tešili produkty jednodňovej turistiky z ponuky Regionálneho informačného bodu (RIB). Organizované sprevádzané výlety po Košickom kraji si vybralo 369 návštevníkov. Okrem nich naprieč celým krajom vypravili pravidelné cyklobusy. Počas zimných mesiacov premával pravidelný skibus na Kojšovskú hoľu.
Organizácia už niekoľko rokov ponúka aj užšie zacielený detský produkt HARAVARA. Teší stále väčšej obľube a preto sa jeho aktivity postupne rozširujú. Čarovný svet HARAVARA tento rok priniesol novinky v podobe ponuky školských výletov či veselej formy zberateľskej súťaže.
Košice Región Turizmus bol aktívny aj na veľtrhoch
V rámci veľtržných prezentácií sa KRT s vlastným stánkom predstavil na tradičnom slovenskom veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour v Bratislave. Po prvý raz sa predstavil aj na špecializovanom veľtrhu Caravan Bike and Travel v Nitre. Novinkou prezentácie značky Kraj sveta – Košický svetový kraj bolo jej naviazanie na tému kempovania a karavaningu. Tomu zodpovedala aj novátorská podoba samotnej expozície. Predstavoval ju tematicky „obrandovaný“ skutočný karavan. Svojím vonkajším vzhľadom ako aj prístupnosťou interiéru pútal zaslúžene pozornosť návštevníkov na oboch veľtrhoch.