Ľudia dnes potrebujú zázemie
„Aj takéto veľké zmeny ukazujú, že sieťový hotel neznamená vždy uniformitu, ale môže ísť svojou vlastnou cestou v súlade s hodnotami siete. Dnes je veľmi dôležité, že ľudia potrebujú niekam patriť. Myslím si, že budúcnosť majú podniky, ktoré toto dokážu dať svojim hosťom aj zamestnancom. Je to oveľa dôležitejšie ako pred pandémiou. Zároveň to kladie zvýšené nároky na manažéra – už nefunguje byť prísnym šéfom, lebo ľudia nebudú chcieť pre vás pracovať. Môžete mať štandardy najlepších hotelov na svete, ale keď ľuďom nevytvoríte zázemie, aby do hotela radi chodili, nebude mať kto podľa nich pracovať,“ hovorí Lucia Arbetová, riaditeľka hotela a členka predstavenstva Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.
V hoteli fungujú ako jeden tím a ona sama niekedy cez víkend príde urobiť raňajky, keď treba zaskočiť v kuchyni. „My máme napríklad na rajóne každý deň spoločné raňajky o 10. hodine, keď hostia končia raňajky. Zo začiatku sme mali dilemu, či to vyzerá dobre, ale dnes je to už jedno. My nie sme 5* hotel a máme domácku atmosféru, ktorú si pochvaľujú aj hostia v komentároch, lebo zažívajú ochotu na recepcii a vidia vzťahy medzi zamestnancami. Od korony si tu všetci tykáme a nikto to nezneužíva. To už je v kompetencii manažéra, aby si to vedel ustrážiť. Naša komunikácia je uvoľnená, snažíme sa byť maximálne flexibilní a reagovať na požiadavky hostí. Medzi najaktuálnejšie patrí napríklad dopyt po vegánskej a vegetariánskej strave, ktorú sme zaradili aj na coffee breaky.“